Gå til innhold

Er du jente og barberer overleppa og haken? Se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne med det. Har lange og litt hår på overleppa som synes veldig godt, og lange lyse hår på haken. Synes ikke dette er noe pent, vertfall ikke når solen titter frem.

Har du erfaring med det? Jeg er redd jeg får stivere og mer hår hvis jeg begynner med det, eller at jeg får uren hud. Men tror jeg hadde følt meg mye finere...

Anonymkode: 69ceb...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe en pakke voks og fjerne det på den måten? Da tar det lenger tid før det vokser ut igjen.

Anonymkode: 25508...5de

Skrevet

Bruk voks.

Anonymkode: 14995...c63

• Liker 6
Skrevet

Jeg har helt lyse hår og drar høvelen over noen ganger. Tar meg null tid. Bruker voks i underlivet, men gidder ikke gjøre det overalt.

Anonymkode: ae933...444

Skrevet

Jeg vokser eller napper. Fungerer veldig godt og holder lenge

Anonymkode: bc048...f9c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri begynt å barbere meg i trynet om jeg var jente med sparsom hårvekst. Da hadde jeg heller spart opp penger til laser eller elektrolyse for å fjerne hårene permanent. Det er vel snakk om ganske sparsom behåring, så da burde la seg gjøre i praksis. 

Anonymkode: 7deb5...d34

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes hårene vokser tilbake like fort i ansiktet uansett om jeg barberer, vokser eller napper, så pleier å bruke en sånn øyenbrynskniv. Synes ikke det har vokst tilbake mørkere, men jeg merker jeg har fått ett og annet mørkere hår på haka det siste året 😓

Anonymkode: 27f1d...9c5

Skrevet

Nei det ser jeg ikke vitsen med. Skal man begynne å fjerne alle hår på hele kroppen også da eller? Armen, skulderen, rumpeballen, hånda...…. Nei jeg dun få være dun :)

Anonymkode: d0f93...b57

Skrevet

Jeg bruker denne! Mye bedre enn voks, ingen risiko for å dra med huden og ende opp med sår f eks. Før fant jeg det ikke i Norge, men nå har det det flere steder!

Skjermbilde 2019-01-28 kl. 22.29.27.png

• Liker 1
Skrevet

Hvis du vil kvitte deg hår i ansiktet er elektrolyse det eneste du burde gjøre. Alt annet forverrer det. Laser vil ikke virke om de er lyse. Elektrolyse er dyrt og vondt, men det er permanent og effektivt! Aldri barber eller voks. Da tukler du med småhårene som ikke er et problem. I såfall kan du heller klippe de få hårene det gjelder. 

Skrevet
1 time siden, Ella Ellefantella skrev:

Jeg bruker denne! Mye bedre enn voks, ingen risiko for å dra med huden og ende opp med sår f eks. Før fant jeg det ikke i Norge, men nå har det det flere steder!

Hvordan fungerer denne?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å kjøpe en pakke voks og fjerne det på den måten? Da tar det lenger tid før det vokser ut igjen.

Anonymkode: 25508...5de

Har aldri vokset meg selv før, er det vanskelig? Har vært hos hudterapeut og vokset, men det kom jo ut igjen med en gang

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri begynt å barbere meg i trynet om jeg var jente med sparsom hårvekst. Da hadde jeg heller spart opp penger til laser eller elektrolyse for å fjerne hårene permanent. Det er vel snakk om ganske sparsom behåring, så da burde la seg gjøre i praksis. 

Anonymkode: 7deb5...d34

Laser virker ikke på lyse hår. Dessverre 😕

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer denne?

Den virker som en epilator, eller som når asiatere bruker sytråd, dvs den napper ut mange på en gang. Mye snillere mot huden enn voks, og kan brukes litt eller mye, for man må ta noen omganger for å bli kvitt alt. Tar små tynne år. Helt genial, synes jeg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker sånn barberblad lignende ting man kan kjøpe på vita på barten, har gjort det i flere år og hårveksten har ikke forandret seg. Har vokset også, det varer kanskje lenger men er mer stress. 

Skrevet

Jeg har små, lyse dun og fjerner dem med øyenbrynskniv. Har gjort det i sikkert ti år uten at de er blitt noe mørkere eller stivere.

Anonymkode: 64174...74e

Skrevet
19 timer siden, Ella Ellefantella skrev:

Bruker også denne! Er veldig fornøyd 😊 Kan tipse om at de finnes helt like på ebay til 10 prosent av prisen, og den funker like bra! 👏😎

Skrevet
På 29.1.2019 den 9.01, Ella Ellefantella skrev:

Den virker som en epilator, eller som når asiatere bruker sytråd, dvs den napper ut mange på en gang. Mye snillere mot huden enn voks, og kan brukes litt eller mye, for man må ta noen omganger for å bli kvitt alt. Tar små tynne år. Helt genial, synes jeg.

Er det veldig vondt?

På 29.1.2019 den 12.08, Emblja skrev:

Jeg bruker sånn barberblad lignende ting man kan kjøpe på vita på barten, har gjort det i flere år og hårveksten har ikke forandret seg. Har vokset også, det varer kanskje lenger men er mer stress. 

Kan du legge til link/bilde?

Skrevet

Vokset overleppen tidligere, men det siste året har jeg konstant hatt tre "prikker" som begynner å blø når jeg vokser. De synes ikke ellers. Så nå bruker jeg pinsett på de lengste.

Bruker også pinsett på kantene av overleppen da hårene der er så stive at voks ikke tar dem.
Pinsett også på hake og hals, igjen er hårene sorte og stive. Voks eller barbering er ikke et alternativ da der er en del lyse hår også og jeg tar ikke sjansen på at alt skal bli sort.

Anonymkode: 94775...cae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...