Gå til innhold

Jobben går ekstremt hardt utover mitt psykisk helse! Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for en bedrift som har både operasjon/lager og andre avdelinger utenfor operasjonen. Jeg har jobbet på lagret i 3 år nå. Dette her er ingen vanlig lager, her jobbes det 24/7 og ekstremt mye stress. Spesielt med bedriftens dårlig organiseringen og dårlig ledere som gjør det enda vanskeligere  osv. Jeg er vant med å takle stress og drit, men i det siste 3-4 måneder nå føler jeg at det går enormt mye utover meg selv, jeg kjenner det mest på søvnen, jeg klarer ikke sove pga ting som skjer på jobben tenker på det hele-tiden, dette fører til at jeg må ofte døgnet for å gå på jobb. Jeg er kjent for å være den glad og blid på jobb, snakker med alle smiler osv, men alt forandret seg i disse månedene. Er ofte sur. Før brukte jeg mye tid ute med venner og familien, reiser osv. Men i det siste har jeg bare vært hjemme, låser meg inne ønsker ikke snakke med noen eller gjøre noe.  Jeg har begynt  å få migrene ofte nå.  Føler ingen mestringsfølelse osv. Så alt i alt mye som har forandret seg, og jeg tror hvis jeg fortsetter med de  arbeidsoppgavene, så kommer det bare til å bli verre. 

Jeg må ha jobben frem til sommeren, så tenker å slutte i mai. Jeg tenker å gå hos en psykolog  nå og sammen med bedriften min kan vi undersøke muligheter for tilrettelegginga, jeg tenker at det blir best for meg utenfor operasjonen. Jeg søker også jobb i andre bedrifter. Noe forslag? Hva om bedriften sier at dem ikke har noe muligheter? Hva hadde du gjort?  

Anonymkode: ac9f7...276

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du burde oppsøke lege å få en sykemelding, slik som du beskriver det har du fått symptomer på stress som ikke er sunt for deg og helsa di, vet hva jeg snakker om -har vært der selv før og er i den situasjonen igjen fordi jeg har latt det gå for langt slik at kroppen fysisk sier stopp. Så mens du er sykemeldt gjør du ting for å komme ovenpå igjen; hvile, psykolog etc. (Er jo mulig å forsøke delevis sykemelding om du ikke blir anbefalt 100% selvom anbefalingen er vel full sykemelding med sakte opptrapping i fleste slike tilfeller). Bruk tiden også til å søke ny jobb. Er du sykemeldt er bedriften du jobber i forpliktet til å legge til rette for deg for at du kommer deg fortest som mulig ut i jobb igjen. Lykke til.

Anonymkode: f453f...c44

• Liker 1
Skrevet

Er enig at sykemelding høres ut som det kan være det du trenger pga for mye stress. Men vær obs på at det sjelden er særlig interessant for eventuelle nye arbeidsgivere du søker jobb hos, at du har vært sykemeldt de siste månedene. Kanskje flere måneder. Det er aldri noe som frister et firma til å ansette en person.

Ha det i bakhodet når du snakker om jobbsøking fremover...

Skrevet
På 28.1.2019 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Tenker du burde oppsøke lege å få en sykemelding, slik som du beskriver det har du fått symptomer på stress som ikke er sunt for deg og helsa di, vet hva jeg snakker om -har vært der selv før og er i den situasjonen igjen fordi jeg har latt det gå for langt slik at kroppen fysisk sier stopp. Så mens du er sykemeldt gjør du ting for å komme ovenpå igjen; hvile, psykolog etc. (Er jo mulig å forsøke delevis sykemelding om du ikke blir anbefalt 100% selvom anbefalingen er vel full sykemelding med sakte opptrapping i fleste slike tilfeller). Bruk tiden også til å søke ny jobb. Er du sykemeldt er bedriften du jobber i forpliktet til å legge til rette for deg for at du kommer deg fortest som mulig ut i jobb igjen. Lykke til.

Anonymkode: f453f...c44

Nå foregår det et helt nytt prosjekt for å rehabilitere hele avdelimgen jeg jobber på og dermed så har vi fått en høyre leder som skal styre endringen og jobber med forbedringer i avdelingen. Så vi har fått snakket om det. Han bryr seg, det gjør ikke avdelingslederen. Nå har sier jo legen min at jeg burde finne ny jobb også da.

Anonymkode: ac9f7...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...