Katten.2.0 Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Jeg og kjæresten diskuterer hvilken type bokhylle som er penest: Åpen 'vanlig' bokhylle, eller bokhylle med glassdører foran? Hva mener dere?
Sola de Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Om du er glad i å tørke støv, ha uten. Om ikke velg glassdører. Ser ryddigere ut med glassdører. 1
Million Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Jeg har to fulle bokskap med glassdører. Hvite, fra Ikea. Det samler seg omtrent ikke noe støv inne i skapene. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Har med glassdører fra ikea, jeg liker ikke å tørke støv, så glad i mine glassdører. Anonymkode: 7623b...a13
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Penest uten, om det ikke er noe virkelig flott antikt noe. Mest praktisk med. Anonymkode: ea219...311 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Jeg synes det er penest uten, men jeg er veldig lite glad i å tørke støv. Det kan fort bli et skap etter hvert. Anonymkode: 6e887...733 2
Katten.2.0 Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2019 Gode poeng. Blir nok med skap grunnet støv.
Zienna Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 Vi har åpne hyller. Hyllene går fra golv til tak i bredde 5 m. Hyllene kan flyttes på, og slik kan jeg plassere høye bøker nederst og videre oppover tilpasse høyden på hyllene til høyden på bøkene. Siden jeg også sorterer bøker i farge (hm...) så er det jo en jobb å gjøre første gang Jeg plasserer bøkene ytterst på bokhyllen. Når så avstanden til neste hylle bare er 2-3 cm, blir det lite støv. Èn gang i året tas alle bøker ut av hyllene slik at hyllene kan vaskes og bøkene tørkes støv av. Ukentlig (maks) bruker jeg en støvkost, en sånn statisk, som jeg fører over bøker og hyller. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Her har jeg hyller med glassdører. Kjøpte dem på Bohus. De glassdørene er noe av det smarteste jeg noen gang har kjøpt. Dørene kunne kjøpes løst og ble levert med glass fra topp til bunn eller med halvt om halvt glass og hvitt. Anonymkode: 05897...74b
Nina Karlsson Skrevet 31. januar 2019 #11 Skrevet 31. januar 2019 Vi har HANIBAL hyllesystem uten glassdører og skruer. Har lest om det i bloggen på Futonota og kjøpte den etterpå https://futonota.no/blog-ambyvalenz-tojo-hyller-for-b2b.html
Katten.2.0 Skrevet 2. februar 2019 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2019 On 1/31/2019 at 8:37 PM, Nina Karlsson said: Vi har HANIBAL hyllesystem uten glassdører og skruer. Har lest om det i bloggen på Futonota og kjøpte den etterpå https://futonota.no/blog-ambyvalenz-tojo-hyller-for-b2b.html For en rar spam-melding. Reklame er ikke lov her på forumet.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #13 Skrevet 4. februar 2019 Jeg tenker at type hylle kommer an på hva du skal oppbevare. Har du mange bøker som du faktisk vil oppbevare trenger du et robust system. Da er elfa e.l. supre. Har du et par coffetable-books som skal vises frem pluss noe nips så er du ikke i markedet for en bokhylle. Da er du på jakt etter et vitrineskap. Eller en pyntehylle. Altså noe eventuelt med glass eller av lettere materiale. Bøker pakket tett tiltrekker seg ikke støv - nips gjør det. Så skal du ha en hylle med bøker uten nips trenger du ikke glass. Det visuelle er også viktig her. Skap med glass blir veldig fort noe tante Olga på 90 passer best til. Det skal stylest med omhu for å se oppdatert ut. Jeg har ikke egentlig sett gode eksempler. Anonymkode: a74ad...db5 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #14 Skrevet 5. februar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at type hylle kommer an på hva du skal oppbevare. Har du mange bøker som du faktisk vil oppbevare trenger du et robust system. Da er elfa e.l. supre. Har du et par coffetable-books som skal vises frem pluss noe nips så er du ikke i markedet for en bokhylle. Da er du på jakt etter et vitrineskap. Eller en pyntehylle. Altså noe eventuelt med glass eller av lettere materiale. Bøker pakket tett tiltrekker seg ikke støv - nips gjør det. Så skal du ha en hylle med bøker uten nips trenger du ikke glass. Det visuelle er også viktig her. Skap med glass blir veldig fort noe tante Olga på 90 passer best til. Det skal stylest med omhu for å se oppdatert ut. Jeg har ikke egentlig sett gode eksempler. Anonymkode: a74ad...db5 Her er et eksempel fra "tante Olga på 90". Hyllene uten og med glassdører. "tante Olga på 90" selv foretrekker glassdørene sine. Anonymkode: 3ac00...e97
onyx Skrevet 5. februar 2019 #15 Skrevet 5. februar 2019 Jeg synes helt ærlig begge alternativene ser ganske så "tante Olga ut"....
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #16 Skrevet 5. februar 2019 Liker absolutt best åpen hylleløsning hjemme hos oss, men vi har mange flotte og eldre samlinger som absolutt fortjener å bli vist fram. Dersom man hovedsakelig har pocketbøker i all verdens farger og fasonger så er det nok finest med glass, ja. Anonymkode: a8289...7d8
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. februar 2019 #17 Skrevet 5. februar 2019 Personlig synes jeg åpen bokylle er finnere enn bokhylle med glassdør.
Aragorn ll Elessar Skrevet 5. februar 2019 #18 Skrevet 5. februar 2019 7 minutter siden, onyx skrev: Jeg synes helt ærlig begge alternativene ser ganske så "tante Olga ut".... jeg antar at det betyr gammeldags. Da må jeg spør. Hva så om det ser gammeldags ut ?
onyx Skrevet 5. februar 2019 #19 Skrevet 5. februar 2019 Just now, Aragorn ll Elessar said: jeg antar at det betyr gammeldags. Da må jeg spør. Hva så om det ser gammeldags ut ? Det er nok hele kombinasjonen med hvite hyller, slike dører med bare glass på øvre halvdel og alt nipset. Gammeldags er kanskje ikke ordet, mer skikkelig traust.
Alvario Skrevet 5. februar 2019 #20 Skrevet 5. februar 2019 Synes åpne bokhyller er finest, men vi har selv glassdører på hele «biblioteket» vårt for å slippe alt støvet. Har også endel gamle bøker som holder seg best da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå