AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Hei, Jeg er en noe overvektig dame, er ca 77 kilo på 165 cm. Jeg løper en del hver uke, ofte litt hver dag om det ikke er veldig kaldt. Jeg synes det virker som at jeg mister fett rundt rumpe og lår, men ikke så mye rundt midja. Er det vanlig å miste mest vekt rundt rumpe og lår med jogging? Jogger ca 10 til 15 min per dag. Sjeldent mer. Synes jeg trenger å miste mer vekt rundt midjen.. Men da er det vel kansje diett som gjelder? Anonymkode: 7b809...efa
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Det er bukfettet som er vanskeligst å bli kvitt, og det siste kroppen tærer på når den forbruker fettreserver. Ha litt tålmodighet, så går det nedover over hele kroppen til slutt. En fyldig fyr jeg kjenner var ganske rund og hadde "ølmage" også, så begynte han å sykle. Han syklet hver dag til og fra jobben, pluss ekstra trening i helgene. Han ble slank og fin og mistet også all ølmagen til slutt, og helt flat mage. Det hadde jeg aldri trodd om han :- ) Anonymkode: 1b3fa...628 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 handler ikke om at du løper nødvendigvis. det er genetisk hvor du tar av deg først. Anonymkode: aa891...97d 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Det handler ikke om at du løper. Prøv å spis litt mindre:) Anonymkode: f9a00...a25 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Det kommer vel an på hva slags kroppsfasong du har, altså hvor fettet setter seg på deg. Jeg har pærefasong. Når jeg går ned i vekt forsvinner magefettet veldig kjapt, men rumpa og lårene forblir runde. Jeg blir jo slankere og mer fornøyd med kroppen, men fasongen er den samme. Hva slags trening jeg trener har ikke så mye å si, proporsjonene er de samme. Men hvis du skal ned i vekt bør du absolutt se på hva du spiser. 10 til 15 minutter med jogging er fint det, men det kommer ikke ha så mye å si for vektnedgangen. Anonymkode: 752c5...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: handler ikke om at du løper nødvendigvis. det er genetisk hvor du tar av deg først. Anonymkode: aa891...97d Jo det gjør jo det, jeg merker jo forskjell på kroppen min. ser forskjell på kroppen min nå og i forhold til før når jeg ikke løp. Både jeg og mamma er brede over rompa, men jeg løper og blir da mindre bred..JEg får liksom "silhuetten" og formen på kroppen jeg har når jeg er slank på en måte. Om jeg ikke løper så blir jo rompe og lår større. Anonymkode: 7b809...efa
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på hva slags kroppsfasong du har, altså hvor fettet setter seg på deg. Jeg har pærefasong. Når jeg går ned i vekt forsvinner magefettet veldig kjapt, men rumpa og lårene forblir runde. Jeg blir jo slankere og mer fornøyd med kroppen, men fasongen er den samme. Hva slags trening jeg trener har ikke så mye å si, proporsjonene er de samme. Men hvis du skal ned i vekt bør du absolutt se på hva du spiser. 10 til 15 minutter med jogging er fint det, men det kommer ikke ha så mye å si for vektnedgangen. Anonymkode: 752c5...2fc Jeg har også denne pæreformen når jeg er overvektig, og blir brei over rompa, samtidig som at jeg får struttemage. Men merker at proposjonene mine forandrer seg om jeg ikke løper Anonymkode: 7b809...efa
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 Løping er jo mer enn kaloriforbrenning, du bruker musklene i underkroppen, ergo vil du bli strammere der først. Du får mer muskuløse bein og rumpe Anonymkode: 1dffa...169 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 90% er kosthold/livsstil, 10% er trening. Anonymkode: 6c043...15b 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Som andre sier, det er genetisk hvor du mister vekt først. Men ikke for å være frekk, men å jogge i 10-15 min har veldig lite å si for vektnedgang. Du forbrenner nok ikke mer enn ca 100 kcal på så korte turer. Så fint at du kommer i form på den måten, men du må nok holde på lenger for at det skal ha noe å si på vekten. Anonymkode: 6ff13...1d1 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som andre sier, det er genetisk hvor du mister vekt først. Men ikke for å være frekk, men å jogge i 10-15 min har veldig lite å si for vektnedgang. Du forbrenner nok ikke mer enn ca 100 kcal på så korte turer. Så fint at du kommer i form på den måten, men du må nok holde på lenger for at det skal ha noe å si på vekten. Anonymkode: 6ff13...1d1 Ikke fult så mye som 100 kcal en gang. Muligens en osteskive forbrent. Anonymkode: ad56e...d18 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som andre sier, det er genetisk hvor du mister vekt først. Men ikke for å være frekk, men å jogge i 10-15 min har veldig lite å si for vektnedgang. Du forbrenner nok ikke mer enn ca 100 kcal på så korte turer. Så fint at du kommer i form på den måten, men du må nok holde på lenger for at det skal ha noe å si på vekten. Anonymkode: 6ff13...1d1 Nei det er ikke frekt. Det er sant, det er ikke lange turen. Men, det gjør faktisk stor forskjell på mitt energi nivå og hvordan jeg føler meg generellt, spesielt styrke i beina. Men jeg orker liksom ikke løpe mer pga hvor tung jeg er. Er jeg flink med hva jeg spiser så går jeg ned da. Anonymkode: 7b809...efa 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 Det er sinnssykt belastende for kroppen din å løpe når du er overvektig, spesielt for knærne dine. Du kan jo se for deg hvordan nesten all vekten din "smeller" mot knærne... Hva med å gå, eller bruke trappemaskin/romaskin, sykling osv? Mye mindre belastning Anonymkode: 97d75...cfc
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sinnssykt belastende for kroppen din å løpe når du er overvektig, spesielt for knærne dine. Du kan jo se for deg hvordan nesten all vekten din "smeller" mot knærne... Hva med å gå, eller bruke trappemaskin/romaskin, sykling osv? Mye mindre belastning Anonymkode: 97d75...cfc Hallo!! Hun har en BMI på 28, jeg så flere løpere rundt eller over denne BMIen da jeg deltok i halvmaraton i fjor. Det er ikke så mye mer belastende med lett overvekt enn for en normalvektig. Kos deg med løpingen, TS, og etter hvert som du kommer i bedre form og går ned i vekt så vil du kunne løpe lenger. Anonymkode: ac71d...6bb 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sinnssykt belastende for kroppen din å løpe når du er overvektig, spesielt for knærne dine. Du kan jo se for deg hvordan nesten all vekten din "smeller" mot knærne... Hva med å gå, eller bruke trappemaskin/romaskin, sykling osv? Mye mindre belastning Anonymkode: 97d75...cfc Jeg har ikke vondt i knær. Men det er klart at disse maskinene er nyttige også. Det går også greit å løpe nå som det er vinter siden snøen skaper et mykt underlag. Det er mye verre på bar bakke, men har som sagt ikke problematikk med knær. ( ennå ) Men det hadde jeg kanskje hatt om jeg løp mer. Anonymkode: 7b809...efa
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke frekt. Det er sant, det er ikke lange turen. Men, det gjør faktisk stor forskjell på mitt energi nivå og hvordan jeg føler meg generellt, spesielt styrke i beina. Men jeg orker liksom ikke løpe mer pga hvor tung jeg er. Er jeg flink med hva jeg spiser så går jeg ned da. Anonymkode: 7b809...efa Varmer du opp før løpingen? Anonymkode: 91976...66d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 https://spurt.no/tips-til-oppvarming-for-lopere/ Anonymkode: 91976...66d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke frekt. Det er sant, det er ikke lange turen. Men, det gjør faktisk stor forskjell på mitt energi nivå og hvordan jeg føler meg generellt, spesielt styrke i beina. Men jeg orker liksom ikke løpe mer pga hvor tung jeg er. Er jeg flink med hva jeg spiser så går jeg ned da. Anonymkode: 7b809...efa Jeg har høyere bmi enn deg, og løper gjerne 30-50 minutter, før jeg trener styrke 1 1/2 time. Noen ganger løper jeg en time, men sjelden, rett og slett fordi jeg blir lei. Ikke fordi jeg ikke klarer det. Den vekten du har er ikke til hinder for å løpe mer enn 15 minutter! Øk på litt og litt. Ellers opplever jeg det samme som deg. Alt på kroppen blir mindre før bukfettet forsvinner. Veldig vanlig for oss kvinner. Anonymkode: da073...36c
Gjest gjest- silje Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 Jeg opplevde litt det samme. Styrketrening derimot har gjort lårene/runpa fyldigere og midjen mye mindre, enn når leg løp flere mil i uka. Nå kan jeg ligge på en litt høyere vekt, og allikevel ha mye mindre midje, enn når jeg veide mindre og kun løp.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #20 Skrevet 29. januar 2019 8 timer siden, gjest- silje skrev: Jeg opplevde litt det samme. Styrketrening derimot har gjort lårene/runpa fyldigere og midjen mye mindre, enn når leg løp flere mil i uka. Nå kan jeg ligge på en litt høyere vekt, og allikevel ha mye mindre midje, enn når jeg veide mindre og kun løp. Er du mer fornøyd med rumpa nå? Anonymkode: ad56e...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå