Gå til innhold

Er det en god idé at Clinton stiller som president kandidat?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vært en katastrofe. Tror dog ikke demokratene velger henne igjen. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis demokratene ønsker at Trump skal vinne så er det jo en god idè å ha henne som kandidat.

Skrevet

Michelle Obama hadde vært rett dame for jobben.

Skrevet

Haha, trodde det først var en spøk. Det vil være tidene sikreste gjenvalg for en sittende president om hun er så dum at hun stiller. Det er ikke til å tro, og forhåpentligvis skjønner demokratene alvoret før de velger henne som kandidat.

Skrevet
37 minutter siden, Tuxy skrev:

Michelle Obama hadde vært rett dame for jobben.

Hvorfor det? 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det vanlige er vel at det er ganske mange som går ut som presidentkandidater i begynnelsen, og at det tynnes i rekkene etterhvert. Noen av de som er luket ut, vil da bruke sine ressurser på å støtte en av de gjenværende kandidatene.

Med Hillary som kandidat blir det litt spesielt. Jeg er ikke så inne i amerikansk politikk at jeg tør å si om det er lurt at hun eventuelt stiller. Hun er i alle fall bedre enn mange av de andre. Men om hun vil være den beste? Det gjenstår å se.

Og bare for å ha nevnt det: Hillary er ikke helt min tekopp. Men så er det dette med alternativene...

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet

Ingen realistisk sjanse til å vinne nominasjonen. De som har blitt nominert for andre gang på rad har generelt tapt ( adlai stevenson i 52 og 56 og thomas dewey i 44 og 48. Men thomas jefferson vant i 1800 etter å ha tapt i 1796 ).

Skrevet

Har alltid syntes at det er rart hvordan slike jobber kan være så tett knyttet til familien.

Et eksempel er at Bush sr., så jr. ble president. Greit at begge er politikere, har midlene til å kunne stille, men det burde egentlig være pratisk "umulig" i et rettferdig system hvor alle stiller likt at far og sønn skal bli president.

Det samme igjen med Hillary - både hillary og bill har vært politisk engasjerte hele livet, helt klart har de hengt på hverandre og fått roller og poster som følge av det, men igjen, att mann og kone skal kunne bli president i USA høres "feil" ut i mine ører.

Igjen - at Trump skulle kunne bli president er jo en egen historie, men dette sier kanskje mer om det amerikanske folket enn det politiske systemet. Det samme med Oprah som noen har "lansert". Oprah er nok en bra dame det, men jeg kan ikke skjønne at en oppegående befolkning til ha henne som president fremfor en erfaren politiker.
Politikk "bør" egentlig være kjedelig, nå er jo presidentskapet materiell for en rekke humorprogrammer på daglig basis.

Hillary kunne nok vært en god president, men om hun bør stille som kandidat gitt resultatet sitt (og at så stor del av befolkningen er negativ til henne) er vel tvilsomt.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Clinton er regelrett hatet hos mange. Jeg tror det var hun som sørget for at Trump vant, ikke Trump selv. Husker skiltene med "anyone but Hillary".

Nei, la noen andre prøve seg.

• Liker 5
Skrevet

Utrolig at et kontinent med 325 millioner innbyggere ikke klarer å finne bedre presidentkandidater.

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Stina234 said:

Utrolig at et kontinent med 325 millioner innbyggere ikke klarer å finne bedre presidentkandidater.

Der må jeg si meg 100% enig.

Skjønt, det kan kanskje ha noe med finansiering av valgkamp å gjøre. Kolberg ville slitt, for å si det sånn.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Stina234 skrev:

USA er et land ikke et kontinent.

Nord Amerika eller Amerika er kontinentet USA er et land på dette kontinent. Jeg trodde faktisk at det var noe alle var klar over.

Men jeg er 100% enig at det er utrolig at et land med 325 millioner innbyggere ikke kunne finne noen bedre kandidater enn Trump og Clinton.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Will Smith, hadde vært en bedre kandidat.

Skrevet

Donald Duck hadde vært en bedre kandidat.

• Liker 5
Skrevet

Jeg sitter og funderer på om Beto O'Rourke vil stille som kandidat.

Er det noen som vet om fristen for å stille har gått ut?

Jeg kan se tre mulige kandidater til, hvis ikke fristen har gått ut.

• Beto O'Rourke
  • Tildligere visepresident Joseph Biden
  • Gamle, men gode Bernie Sanders

Tre viktige B'er.

Jeg vet ikke hvor mye det skadet demokratene i 2016 at de valgte Hillary og ikke Bernie. Jeg mener å ha lest at en del Bernie-tilhengere holdt seg hjemme på grunn av behandlingen han fikk av nominasjonskomiteen.

Stiller Bernie igjen, er spørsmålet om hva hans tilhengere gjør hvis han taper en ny nominasjon.

Vil demokratene ha kamp mellom tre så populære kandidater som Bernie, Beto og Biden? Hvem som helst av de har en bedre mulighet til å vinne presidentvalget enn Clinton eller Warren, for eksempel. Men hvis de stiller alle tre, vet jeg ikke hva deres tilhengere vil gjøre. Vil de støtte det endelige valget? Bernies tilhengere vil ikke, det tror jeg.

Når jeg har tenkt på det, så er Joseph Biden den beste kandidaten. Det hadde vært best for demokratene om bare han av de tre B'ene stiller.

Kamala Harris ville være en bedre visepresidentkandidat enn presidentkandidat. Hun har noe tyngde og noen tilhengere, men ikke nok til å bære presidentkandidatvervet. John Kerry og Eric Holder har ikke meldt seg som presidentkandidater, men de vile være bra som visepresidentkandidater, de også.

Beto O'Rourke ser jeg på som en sjarmerende lettvekter med bred populistisk og folkelig appell. Som Oprah. Beto klarte å tape senatvalget mot den meget upopulære Ted Cruz, til tross for at han fikk mer enn dobbelt så mye finansiell støtte som Cruz. Beto har en nettside pakket med populære utsagn om å gi mye til alle, men ikke noe konkret om hvordan dette skal gjøres.

Skrevet
6 timer siden, ops2 skrev:

Beto klarte å tape senatvalget mot den meget upopulære Ted Cruz, til tross for at han fikk mer enn dobbelt så mye finansiell støtte som Cruz. 

Så var ikke Ted Cruz så upopulær likevel. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe å skryte av for cruz at han såvidt vant et senatvalg i texas med 3 prosent. Det er en mye mer republikansk stat enn det, så beto gjorde det bedre enn noen demokrat på evigheter. Biden og Sanders bør ikke velge pga av alder, 78 og 79 innen valget. Det er vanskelig å vite hvem som er den sterkeste kandidaten, men det er ihvertfall ikke clinton eller warren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...