missy_miss Skrevet 28. januar 2019 #1 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg har blitt inspirert til å ta opp strikkingen og må kjøpe nye pinner. Tror jeg bare kommer til å kjøpe rundpinner etter tips om at man kan bruke det i stedet for strømpepinner. Hva er dine favoritter? Funker settene med utskiftbare pinner bra? Har foreløpig kikket på firkantete, karbonz og Knitpro royale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 28. januar 2019 #2 Del Skrevet 28. januar 2019 Har hørt mye bra om lykke pinner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. januar 2019 #3 Del Skrevet 28. januar 2019 Nova Cubics er supre. Det er også Karbonz 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K1970 Skrevet 28. januar 2019 #4 Del Skrevet 28. januar 2019 Knit Pro er knallbra. Karbonz er gode, men mange reagerer på overgangen til metalltuppen. Jeg bruker mest de nye bjørkepinnene til Knit Pro, men jeg har også både metall, de gamle trepinnene og karbonz. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Del Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, missy_miss skrev: Jeg har blitt inspirert til å ta opp strikkingen og må kjøpe nye pinner. Tror jeg bare kommer til å kjøpe rundpinner etter tips om at man kan bruke det i stedet for strømpepinner. Hva er dine favoritter? Funker settene med utskiftbare pinner bra? Har foreløpig kikket på firkantete, karbonz og Knitpro royale. Kjøp Sandnes eller Iddena(?) pinner de fungerer best til alt mulig. Når du blir mer øvet kan du begynne å eksprimentere med andre og langt mer kostbare pinner. De dårligeste pinnene jeg har kjøpt er de Europris selger. Strikketøyet glir ikke på pinnene og spissene er utslitt før du er ferdig med en genser. Anonymkode: 30307...afb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 28. januar 2019 #6 Del Skrevet 28. januar 2019 (endret) feil tråd Endret 28. januar 2019 av Aragorn ll Elessar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Del Skrevet 28. januar 2019 Addi Turbo. Ingen over, ingen ved siden 🙂 Anonymkode: 6dc25...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Del Skrevet 28. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp Sandnes eller Iddena(?) pinner de fungerer best til alt mulig. Når du blir mer øvet kan du begynne å eksprimentere med andre og langt mer kostbare pinner. De dårligeste pinnene jeg har kjøpt er de Europris selger. Strikketøyet glir ikke på pinnene og spissene er utslitt før du er ferdig med en genser. Anonymkode: 30307...afb Har strikket mye tidligere, så jeg går rett på ordentlige pinner. Anonymkode: 333d2...e86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missy_miss Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 28. januar 2019 Stikker over til en venninne og får låne 1 cubics og 1karbonz rundpinne. Takk for gode tips her! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Del Skrevet 28. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp Sandnes eller Iddena(?) pinner de fungerer best til alt mulig. Når du blir mer øvet kan du begynne å eksprimentere med andre og langt mer kostbare pinner. De dårligeste pinnene jeg har kjøpt er de Europris selger. Strikketøyet glir ikke på pinnene og spissene er utslitt før du er ferdig med en genser. Anonymkode: 30307...afb jeg forstår ikke resonnementet bak dette rådet. Hva er vitsen med å kjøpe dårlig eller bare middels gode pinner først, og gode pinner senere? det er jo bare unødvendig forbruk og unødvendig dyrt. Det er vel bedre å kjøpe gode pinner med en gang. Ingenting er mer motiverende for å fortsette med noe, enn å ha utstyr av god kvalitet. Jeg anbefaler alle som er nybegynner å skaffe seg gode pinner og fristende kvalitetsgarn med en gang! Anonymkode: 6dc25...e22 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Del Skrevet 28. januar 2019 Styr i hvert fall unna pinnene som selges hos Søstrene Grene. De er billige, men maken til dritt skal du lete lenge etter. Kjøpte rundpinne der, og pinnen løsnet fra kabelen midt i et strikketøy. Anonymkode: f60f7...e22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Del Skrevet 28. januar 2019 Knitpro Zing er mine favoritter både i rundpinne (faste, ikke utskiftbare) og strømpepinner. De er passe spisse til det meste, glatte nok og for ikke å snakke om alle de fine fargene! Karbonz liker jeg ikke. Trepinner er jeg heller ingen stor fan av, de knekker lett i de tynne størrelsene og er som regel heller ikke særlig glatte. Det er lurt å låne pinner og prøve litt ut før man kjøper mange nye pinner. 😀 Anonymkode: ce15f...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duttings Skrevet 28. januar 2019 #13 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg har kjøpt litt forskjellig opp igjennom og liker veldig godt cubics. Det kommer også ann på garnet om trepinne eller metallpinne er best. Så har endt opp med et pent lite lager i de mest brukte størrelsene :) Lån og prøv er veldig lurt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luka_S Skrevet 28. januar 2019 #14 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg liker best Addi rundpinner (Sandnes Garn-pinnene er fra Addi). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 28. januar 2019 #15 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg er faktisk ikke så glad i Sandnes-/Addi-pinnene, da jeg synes de blir alt for glatte. Selv er jeg en av de (få??) som foretrekker at strikkepinnene er litt «trå»/lite glatte. Derfor har jeg strikket ganske mye med pinnene fra Europris og de billigste pinnene fra Garnius. De blir akkurat passe glatte for meg hvis man skubber dem litt frem og tilbake i et nøste med vanlig sportsgarn. Ikke opplever jeg at spissene slites, heller, men det kan nok avhenge av strikkefastheten. Jeg strikker litt løst. Av pinner med litt mer kred og bedre omdømme har jeg noen sett Knitpro Zing strømpepinner. De er veldig gode. Jeg har også noen Knitpro Symfonie bjørkepinner. De er heller ikke så verst (akkurat passe glatte for meg), men jeg opplever at jeg strikker mye strammere med dem enn med metallpinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missy_miss Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #16 Del Skrevet 28. januar 2019 Cubics var jo en helt ny verden! brukt gamle metallpinner tidligere så det var stor forskjell. Var litt redd for å brekke dem, men fikk med en rundpinne hjem som jeg skal prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia00 Skrevet 19. juni 2019 #17 Del Skrevet 19. juni 2019 På 28.1.2019 den 19.24, AnonymBruker skrev: Styr i hvert fall unna pinnene som selges hos Søstrene Grene. De er billige, men maken til dritt skal du lete lenge etter. Kjøpte rundpinne der, og pinnen løsnet fra kabelen midt i et strikketøy. Anonymkode: f60f7...e22 Er ikke verre enn å returnere pinnene i butikk og få nye gratis. Strikkepinnene er utmerket og har blitt solgt i over 20 år 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 20. juni 2019 #18 Del Skrevet 20. juni 2019 (endret) Jeg elsker mine KnitPro Trendz og Nova strikkepinner. Det som er fint med utskiftsbare pinner, er at du kan prøve deg frem hvilke du liker. Jeg visste jeg likte Trendz, fordi jeg har samme i tunisiske heklenåler (bruker samme vaieren til hekle- og strikkenåler), men kjøpte for eksempel bare én Nova, i tilfelle det var bom. Kan jo legge til at jeg ikke er fan av trepinner av noe slag. Det går greit, men jeg blir raskere sliten med dem enn med metall eller hardplast. Endret 20. juni 2019 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 21. juni 2019 #19 Del Skrevet 21. juni 2019 Jeg strikker med utskiftbare Knitpro symfoni. Brukte metall først, gikk så over til bambus, men nå er bjørkepinner min favoritt. Liker at de ikke er like glatte som metall, og litt tyngre enn bambus. Og så syns jeg det er så bra med muligheten til å skifte pinner og wire. Wiren deres er også passe myk, ikke for stiv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2019 #20 Del Skrevet 21. juni 2019 Jeg bruker Knitpro Symfonie utskiftbare. Har 2 av alle størrelser (de lange og de korte), og sikkert 10 vaiere med 5 forskjellige lengder. Elsker dem, og får til alle mulige kombinasjoner. Velger som regel de korte pinnene når jeg strikker, det blir mer ergonomisk for hendene. Jeg foretrekker trepinner fordi strikkinga blir strammere enn når man bruker metall. Jeg har problemer med at de knekker i str 4 og ned, men jeg får byttet til nye uten problemer. Til ermer bruker jeg Addi trio i tre. Da slipper man løsere masker i overgangen, som man ofte får når man strikker med magic loop. De har en spiss ende og en butt, som er veldig fint. Men disse pinnene er psyko dyre! Neste gang jeg skal ha noe skal jeg prøve Pony needles i tre. De ser solide ut, og jeg har hørt mye bra. Vært helt konge om de passer med utstyret jeg har fra før. Ps. Hvis du går for utskiftbare har de billigere vaiere hos Panduro, som er akkurat like myke. Pinnene ville jeg ikke kjøpt der da. Anonymkode: e22a8...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå