Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ganske mye dun, såpass mye at det så ut som det trengtes å trimmes litt for å si det slik, så jeg valgte å fjerne det helt, og nå føler jeg meg så mye finere, og penere med sminke når det ikke er masse ansiktshår som stikker ut av foundationen.

Er dette uvanlig å gjøre eller? Fjerner du dunet / ansiktshår mer enn bare overleppa?

Anonymkode: 0ebb0...754

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei men jeg vurderer det. Er bare redd det skal bli skjegg av det om noen år. Har ei bestemor som har det og moren til eksen min har det. Vil gjerne høre andres erfaringer først..

Anonymkode: decae...a20

Skrevet

Jeg har ikke fjernet det. Jeg gjør ikke som media sier da og gjør det jeg vil i steden. 

Om dere vil følge med på moten så begynner kroppshår å bli inn. The New fashion. 

Anonymkode: de1ec...33b

• Liker 5
Skrevet

Nei. Syns faktisk det ser litt rart ut når ansiktet er helt glatt. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, tror ikke jeg ville fjernet det på kinnet. Ser for meg at det vil vokse ut å bli mer. Jeg fjerner det på overleppa en gang i blant, men det er fordi det er litt mørkere en dunet i resten av ansiktet. 

Anonymkode: 7c4aa...c9f

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Har aldri fjernet noen "bart" heller, for det har jeg ikke.

Jeg synes dagens unge jenter og kvinner i tjueårene kliner fjeset sitt inn med alt for mye brunkrem (eller "foundation")! Det ser så unaturlig og stivt ut. Unge damer har så fin hud fra før, så hvorfor kline den inn med så mye kunstig dekkende krem?

Jeg bruker ingen foundation, selv om jeg sikkert kunne trengt det. Jeg vil at huden skal være naturlig og få puste.

Er passert 50, og ble helt sjokkert av alle jentene i tjueårene jeg så på restauranten jeg var på fredag. ALLE satt med stive, kremete ansikter og kunstige vipper. Skjønner ikke at dere orker. Dere er pene som dere er naturlig! Litt rouge og mascara og kanskje litt eyeliner er alt som trengs.

Anonymkode: 37cbe...fe0

• Liker 11
Skrevet

Jeg fjerner ikke dun nei. Det gidder jeg rett og slett ikke. Jeg fjerner barten da, men det er fordi en del av hårene er lengre og noen er stive og mørke. Er lettere å vokse den enn å nappe. 

Anonymkode: 5e2b5...e8d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ganske mye dun, såpass mye at det så ut som det trengtes å trimmes litt for å si det slik, så jeg valgte å fjerne det helt, og nå føler jeg meg så mye finere, og penere med sminke når det ikke er masse ansiktshår som stikker ut av foundationen.

Er dette uvanlig å gjøre eller? Fjerner du dunet / ansiktshår mer enn bare overleppa?

Anonymkode: 0ebb0...754

Nei, fjerner ikke dunet på kinnet. Men så bruker jeg ikke foundation heller. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg aldri gjort. Har aldri fjernet noen "bart" heller, for det har jeg ikke.

Jeg synes dagens unge jenter og kvinner i tjueårene kliner fjeset sitt inn med alt for mye brunkrem (eller "foundation")! Det ser så unaturlig og stivt ut. Unge damer har så fin hud fra før, så hvorfor kline den inn med så mye kunstig dekkende krem?

Jeg bruker ingen foundation, selv om jeg sikkert kunne trengt det. Jeg vil at huden skal være naturlig og få puste.

Er passert 50, og ble helt sjokkert av alle jentene i tjueårene jeg så på restauranten jeg var på fredag. ALLE satt med stive, kremete ansikter og kunstige vipper. Skjønner ikke at dere orker. Dere er pene som dere er naturlig! Litt rouge og mascara og kanskje litt eyeliner er alt som trengs.

Anonymkode: 37cbe...fe0

Trenger ikke rouge heller. 

• Liker 1
Skrevet

Har mye dun men kunne aldri falt meg inn å fjerne. Blir det ikke veldig stikkete og skjeggete når det vokser ut igjen da? 

Anonymkode: 43574...a6c

Skrevet

Ja jeg fjerner med en sånn øyenbrynskniv fra depend. Vokser ikke ut mørkere eller stivere, nei. Gjør det ca en gang i mnd, sminken sitter mye finere og lengre på. 

Anonymkode: d9318...7d9

• Liker 3
Skrevet

Nei, tar kun dunet som er ytterst på overleppa.  Fjernet dunet på kinnene en gang for mange år siden og det var så ubehagelig å være klam i ansiktet konstant.  Det er fordi det ikke er noe som kan fange opp fuktigheten i ansiktet, gjør det aldri igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fjerner alt en gang i måneden ca. 

Anonymkode: facfe...414

• Liker 1
Skrevet

Jeg satt faktisk akkurat og googlet hvordan man fjerner det på beste eller mest skånsomme måten. Barberer du?

Tok en laserbehandling en gang for noe annet hvor alle ansiktshårene rett og slett falt av, og sminken har aldri sittet bedre. Nå med årene så har også det på leppa og haken blitt lengre og mer synlig, så jeg napper litt iblant når jeg ser noen lange hår glinse der i lyset fra sminkespeilet. Men kunne tenke meg å fjerne alt jevnlig. 

Vokser de små hårene mellom øyenbrynene, men får da av og til kviser og en gang fikk jeg et lite utslett, så ikke noe jeg vil gjøre i hele ansiktet. Noen som har prøvd hårfjerningskrem for ansikt?

Anonymkode: 67bb4...c41

Skrevet

Jeg bruker blackhead maske, den drar ut dunhår ilag med hudormene :)

• Liker 1
Skrevet

Og vokser overleppen :)

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fjerner med en sånn øyenbrynskniv fra depend. Vokser ikke ut mørkere eller stivere, nei. Gjør det ca en gang i mnd, sminken sitter mye finere og lengre på. 

Anonymkode: d9318...7d9

Det samme gjør jeg, kommer  ikke stive, mørke hår hos meg heller. :) 

Skrevet

Viss man er heldig og har nesten usynlige hår der så fjerner man det selvsagt ikke, men selv så har jeg ganske synlige så jeg barberer innimellom. Blir ihvertfall ikke verre

Anonymkode: 82ad1...e3a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har helt lyse hår, men ganske mye.

Fjerner alt 1 gang i måneden, fordi jeg bruker foundation ca like ofte. 😛 Sminke ser helt grøssing ut på de hårete kinnene, så jeg MÅ fjerne før jeg legger på foundation. Sikkert bare jeg som legger merke til det da, men vil jo føle meg vel. 

Endret av loveli
Skrevet
22 timer siden, Sokkar skrev:

Og vokser overleppen :)

Hvilken voks bruker du i ansiktet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...