Gå til innhold

Dere som jobber i nav.. helt ærlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder dere tilbake informasjon med vilje for så å godte dere når dere i ettertid sier at man må finne ut av det selv? 

Synes dere det er innafor å si at dere skal ringe tilbake senest fredag, også bare droppe det opptil flere ganger? 

Synes dere folk som har behov for hjelp av  dere er undermennesker som fortjener å lide? 

Synes dere at det er greit å oppfordre til å ta opp forbrukslån om man ikke har mulighet til å vente enda åtte uker på penger som dere lot som skulle komme for tre uker siden? 

Synes dere det er greit? Ja tydeligvis... fy faan... når jeg ser på hvordan dere behandler en av mine nærmeste og fler... ja jeg tror jeg bør avstå fra å si hva jeg har lyst til å si nå!!! 

Så noen i NAV-systemet som tørr å svare ærlig her? 

Anonymkode: e6088...375

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det som logisk om saksbehandler skjønner at vedkommende er en kvakksalver.

Anonymkode: e664b...ab3

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de lærer å gjøre slike ting på kurs. Tror ingen NAV ansatte kommer til å svare ærlig her. 

Jeg har gått på NAV lenge. Det er et helvete. 

Anonymkode: 5f0d2...c40

• Liker 14
Skrevet

Jeg har også gått på NAV lenge, men ikke nå lengre. 

Mitt inntrykk er bra. Saksbehandleren beklaget om hun ikke hadde ringt da hun skulle, hun kjempet for å hjelpe meg. 

Jeg skjønte at den ene saksbehandleren i f.eks Halden ikke hadde skyld i at jeg ikke fikk utbetalt penger. 

Jeg tror at det NAV systemet er så innviklet at selv de ansatte ikke klarer å tyde det likt. Og det er ikkr deres feil. 

Anonymkode: cd49b...b2f

• Liker 10
Skrevet

Så skaff deg en jobb da, Herregud. Det er ikke så lett å jobbe der, forventer dere virkelig at de er der for å hjelpe dere med alt? De jobber ikke der for å tørke dere i ræva. De fleste som går på nav, gjør ikke engang minste kravet for å gå der. Men de forventer fortsatt at de skal bli tørket i ræva av velferden. Voks opp, "gjør din del og krav din rett.." kanskje dere skal begynne med det første i denne setningen, enn å klage på stakkars ansatte som jobber der. De er mennesker, de lever ikke for å gjøre hva dere har lyst til at de skal. 

Anonymkode: af070...ca0

• Liker 26
Skrevet

Er vell bare Norge man ser så mye klaging på et system som gir gratis penger til folk som trenger det.

Et system som forsørger deg med det viktigste når du ikke klarer det selv. 

Anonymkode: f64ac...2ee

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skaff deg en jobb da, Herregud. Det er ikke så lett å jobbe der, forventer dere virkelig at de er der for å hjelpe dere med alt? De jobber ikke der for å tørke dere i ræva. De fleste som går på nav, gjør ikke engang minste kravet for å gå der. Men de forventer fortsatt at de skal bli tørket i ræva av velferden. Voks opp, "gjør din del og krav din rett.." kanskje dere skal begynne med det første i denne setningen, enn å klage på stakkars ansatte som jobber der. De er mennesker, de lever ikke for å gjøre hva dere har lyst til at de skal. 

Ja, for det er akkurat sånn det er. Blir helt overveldet av at du har så mye innsyn i andres liv og så mye kunnskap om hva som egentlig foregår. 

Nå har vi fått svaret dere! Og husk å børste alle under samme kam neste gang det er noe 😉

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han det er snakk om har jobbet hele sitt voksne liv, omtrent ikke vært borte fra jobb. Han er intelligent og har en utrolig høy arbeidsmoral. Klart han vil jobbe, men har kommet i en alder hvor han tydeligvis ikke er attraktiv nok i arbeidslivet. Å se ham nå.. bare en skygge av seg selv.. fortvilet og bekymret.

Vet du, jeg synes du skal gå i deg selv og bare håpe på at din arbeidsplass ikke går konkurs eller at du på annen måte blir avhengig av å søke støtte på Nav. Treffer du en av dine likesinnede der så blir det nok ganske kjipt. 

• Liker 24
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de lærer å gjøre slike ting på kurs. Tror ingen NAV ansatte kommer til å svare ærlig her. 

Jeg har gått på NAV lenge. Det er et helvete. 

Jeg har også hørt at de lærer det, at det er en måte å spare penger. 

Anonymkode: 74b7c...6db

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vell bare Norge man ser så mye klaging på et system som gir gratis penger til folk som trenger det.

Et system som forsørger deg med det viktigste når du ikke klarer det selv. 

Anonymkode: f64ac...2ee

Såklart man setter pris på og er takknemlig for at dette landet har økonomisk mulighet til å hjelpe innbyggerene på denne måten. Når det er sagt, så må man kunne ytre misnøye når de ordningene som er til, ikke blir iverksatt tidsnok pga feil gjort av sakbehandler og den holdning man møter ofte en sårbar situasjon.

Anonymkode: 6e49a...358

• Liker 6
Skrevet

Så dere mener at jeg skal betale skatt for at dere ikke skal sitte på gaten, også skal dere sitte her å klage etterpå? Klage på at dere ikke får pengene raskt nok? Eller at en personer som jobber for å hjelpe dere ikke svarer akkurat når dere vil? Fordi det er ikke sånn at den personenen har et eget liv? Jobber ikke som personlig penge utdeler for dere? Herregud. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han det er snakk om har jobbet hele sitt voksne liv, omtrent ikke vært borte fra jobb. Han er intelligent og har en utrolig høy arbeidsmoral. Klart han vil jobbe, men har kommet i en alder hvor han tydeligvis ikke er attraktiv nok i arbeidslivet. Å se ham nå.. bare en skygge av seg selv.. fortvilet og bekymret.

Vet du, jeg synes du skal gå i deg selv og bare håpe på at din arbeidsplass ikke går konkurs eller at du på annen måte blir avhengig av å søke støtte på Nav. Treffer du en av dine likesinnede der så blir det nok ganske kjipt. 

Det kalles å spare for fremtiden, du kan ikke sitte her å forvente at alle andre skal rydde opp i drittet ditt. Vet du hva buffer konto er? Ikke sitt her å tro at ikke noe kan skje med deg, også når det først skjer at noen andre skal komme å rydde opp. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så dere mener at jeg skal betale skatt for at dere ikke skal sitte på gaten, også skal dere sitte her å klage etterpå? Klage på at dere ikke får pengene raskt nok? Eller at en personer som jobber for å hjelpe dere ikke svarer akkurat når dere vil? Fordi det er ikke sånn at den personenen har et eget liv? Jobber ikke som personlig penge utdeler for dere? Herregud. 

Det kalles å spare for fremtiden, du kan ikke sitte her å forvente at alle andre skal rydde opp i drittet ditt. Vet du hva buffer konto er? Ikke sitt her å tro at ikke noe kan skje med deg, også når det først skjer at noen andre skal komme å rydde opp. 

Så fint for deg da, at du ikke trenger å søke nav om støtte om du skulle miste jobben. Gå ut i fødselspermisjon e.l  Nei du har jo bufferkonto må vite. Flott med en slik utømmelig konto. Bare sitt der på din høye hest du. Håper virkelig du er et mer sympatisk menneske i det virkelige liv enn her inne. 

• Liker 30
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow du trenger å bli dradd inn i virkeligheten. Noen trenger å stikke hull på bobbla di! 

• Liker 19
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder dere tilbake informasjon med vilje for så å godte dere når dere i ettertid sier at man må finne ut av det selv? 

Synes dere det er innafor å si at dere skal ringe tilbake senest fredag, også bare droppe det opptil flere ganger? 

Synes dere folk som har behov for hjelp av  dere er undermennesker som fortjener å lide? 

Synes dere at det er greit å oppfordre til å ta opp forbrukslån om man ikke har mulighet til å vente enda åtte uker på penger som dere lot som skulle komme for tre uker siden? 

Synes dere det er greit? Ja tydeligvis... fy faan... når jeg ser på hvordan dere behandler en av mine nærmeste og fler... ja jeg tror jeg bør avstå fra å si hva jeg har lyst til å si nå!!! 

Så noen i NAV-systemet som tørr å svare ærlig her? 

NAV-systemet har helt klart utfordringer. Når det er sagt, er også enkelte brukere svært utfordrende. I mange tilfeller bes det gjentatte ganger om dokumentasjon og det redegjøres i denne forbindelse om hva som oppfyller dokumentasjonskravene. Likevel er det kun et fåtall brukere som tar dette til etterretning. Dermed får vi ikke behandlet den aktuelle søknaden, men må igjen etterspørre korrekt dokumentasjon. Da sier det seg selv at saksbehandlingstiden blir lang. 

Videre møter mange saksbehandler med en truende og konfronterende tone. Det er helt unødvendig og bidrar kun til å forlenge saksbehandlingstiden da det tar lenger tid å avdekke faktum. 

Anonymkode: 755a2...95a

• Liker 15
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til å være så kjepphøy. For alt du vet har denne personen TS har i tankene betalt mer i skatt enn deg. Så hvorfor skal ikke vedkommende har like stor rett til velferdsgoder som alle andre? Dessuten, det er ingen myte at NAV er vanskelig og forholde seg til, og bryter avtaler/løfter så lett som bare det.

• Liker 15
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, dårlig dag?

Anonymkode: 591f2...9a2

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de som jobber på nav er grunnleggende idealistiske. Hvorfor ellers skulle de gidde å jobbe der? Det er ikke så godt betalt, og man får som regel bare hets for at man er et ondt og/eller ubrukelig menneske. Hvis de folkene som jobber der ikke ønsker å hjelpe folk, så hadde de nok funnet noe artigere å gjøre, tror jeg.

Systemet er ikke perfekt. Og de som jobber der er sikkert heller ikke perfekt. Som i alle bransjer finnes det folk som overhodet ikke passer til jobben de har. Men de fleste som jobber på nav gjør sitt beste. Det er jeg overbevist om. Folk flest er ikke onde. 

Anonymkode: e6010...814

• Liker 18
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva f er dette for en ting å si? Jeg er gravid og arbeidsplassen min ble lagt ned da jeg var halvveis i svangerskapet. Venter fremdeles på dagpenger jeg har rett på! Har jobbet og betalt skatt i mange mange år. Hvor mange ansetter en synlig gravid tror du? 

Kjenner jeg blir forbannet av slikt oppgulp som ditt! 

Anonymkode: abf05...d3c

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de som jobber på nav er grunnleggende idealistiske. Hvorfor ellers skulle de gidde å jobbe der? Det er ikke så godt betalt, og man får som regel bare hets for at man er et ondt og/eller ubrukelig menneske. Hvis de folkene som jobber der ikke ønsker å hjelpe folk, så hadde de nok funnet noe artigere å gjøre, tror jeg.

Systemet er ikke perfekt. Og de som jobber der er sikkert heller ikke perfekt. Som i alle bransjer finnes det folk som overhodet ikke passer til jobben de har. Men de fleste som jobber på nav gjør sitt beste. Det er jeg overbevist om. Folk flest er ikke onde. 

Anonymkode: e6010...814

De fleste som jobber som saksbehandlere på NAV har en ussel bachelor i et eller annet ganske tilfeldig. Noe annet krav enn tre år høyere utdanning er det sjelden. Lat og like målrettet betyr ikke automatisk idealistisk og omsorgsfull. Ofte betyr det bare lat og lite målrettet. Mange anser NAV for å være et springbrett inn i bedre jobber i det offentlige, dermed er det stor trafikk der av ansatte, som prøver seg en stund, bygger erfaring for å få en annen jobb. 

Anonymkode: dc8b7...c3c

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er akkurat sånn det er. Blir helt overveldet av at du har så mye innsyn i andres liv og så mye kunnskap om hva som egentlig foregår. 

Nå har vi fått svaret dere! Og husk å børste alle under samme kam neste gang det er noe 😉

Anonymkode: 5f0d2...c40+ 

du skjønte ikke at personen ikke jobbet på nav gjorde du vel? jeg har fått kjempebra hjelp fra nav, og det er mye fordi jeg faktisk prøver å etterkomme de kravene de har. er du så misfornøyd får du flytte til usa, så skal du se hvor utrolig heldige og priviligerte vi er i norge. 

Anonymkode: f09e5...150

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...