Gå til innhold

Skal en 17åring bli servert alkohol i bryllupet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi servere 17 åringen alkohol i brylllupet? H*n blir 18 år noen få måneder etter bryllupet. 17 åringens mor gir faen i hva vi velger. 

Anonymkode: 3ffd4...4f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det den eneste under 18 der? Høres litt kjipt ut å være i bryllup med masse voksne som skal drikke. Ellers så tenker jeg det er dumt å servere akohol om 17-åringe ikke er vant til det... det kan ende med spying

Ellers er det vel ulovlig? Om dere skal bli servert, så har ikke betjeningen lov å servere? 

Anonymkode: a01c4...4fb

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. En grense er en grense. 18 år er grensen.

På den annen side kan du vel ikke fly rundt hele kvelden og overvåke hvem sitt glass 17 åringen drikker av heller... men jeg ville ikke aktivt skjenket en 17 åring, nei.

Anonymkode: 29126...2a4

• Liker 17
Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort. Skal barnet ha alkohol, får foreldrene servere det selv.

Anonymkode: 6df7c...5d0

• Liker 7
Skrevet

Nei, hvorfor i alle dager skulle dere det?

Anonymkode: 4d3d5...d4c

• Liker 11
Skrevet

I konfirmasjonene i vår familie har konfirmanten og alle eldre enn ham fått et halvt glass vin eller så. Ingen av dem pleier å like det, så de har gjerne vært glad for å erstatte med brus. Men de synes det er litt stas å få smake. Ikke helt PK, klar over det.

Skrevet

Vi gjorde ikke det men 17 åringen klarte å snike til seg ett glass allikevel. Jeg gjorde ikke noe «nummer» ut av det. 

Skrevet

Vi vet 17åringen har drukket flere ganger tidligere, og bryllupet skal holdes i et land som har 16 årsgrense på øl og vin. Men både vi og 17åringen er norske 

Ts

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.1.2019 den 16.12):

Vi vet 17åringen har drukket flere ganger tidligere, og bryllupet skal holdes i et land som har 16 årsgrense på øl og vin. Men både vi og 17åringen er norske 

Ts

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Nei, dere skal iKKE servere han alkohol. Å gi alkohol til ungdom under 18 år, er forbudt, uansett hvor lang tid det er til de fyller 8

Anonymkode: f1331...734

• Liker 1
Skrevet

Gitt at han er 17, vant med alkohol, det er ok for foreldrene, og dette er i utlandet med 16. årsgrense, ville jeg servert han som en voksen. 

Fikk selv et lite glass vin til god mat innimellom. Det lærte meg å sette pris på vin-mat kombinasjoner, og at alkohol ikke handlet om fyll. 

Anonymkode: da34a...6d6

• Liker 13
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Da har dere jo ingenting dere skulle sagt når han kan kjøpe egen alkohol.

Anonymkode: f536d...7c8

• Liker 6
Skrevet

Hadde gitt et liiite glass øl eller et halvt glass vin. Men ikke mer. 

Men siden det er lov i landet dere skal være så har jo ingen noe de skulle sagt egentlig. 

Anonymkode: b8077...dd4

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk servert når jeg var 17. Satt og drakk vin med familien, til middag og etterpå. Satt og snakket og underholdt oss imens, er ikke alle som tar av og blir full. Er en kvinne. 

Anonymkode: 0756b...33e

• Liker 5
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 82ac2...5a1

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg tenkt var uproblematisk. 

• Liker 1
Skrevet

Er det lov i landet dere skal, så har han også lov tenker jeg. 

Anonymkode: 22fca...a0f

• Liker 3
Skrevet

Vil vært skeptisk til fri tylere men det er vanskelig å nekte når aldersgrense er 16 år i landet. Kanskje avtalt at han kan smake vin til middagen? Vil heller ikke tilrettelagt for drikke i form av drikker som unge typiske liker (sinder, rusbrus eller dram) 

Anonymkode: 6a368...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...