Gå til innhold

Bryr du deg om hva andre mener?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Med henvisning til innlegget om bedrevitere, lurer jeg på om noen egentlig bryr seg om hva andre mener om det du skriver?

Jeg for eksempel skriver mest om ting for å kanskje vekke tanker hos andre, eller for å si min mening, men egentlig så må jeg si at jeg ikke bryr meg katta om hva andre mener om det jeg skriver. Jeg er ikke så usikker på meg selv at jeg plutselig snur helt om hvis en eller annen eller alle mener det motsatte, jeg mener jeg handler rett i forhold til mitt liv og ingen virtual personer skal noen gang få meg til å tenke meg om.

Når jeg var yngre og mer usikker handlet jeg ofte etter råd fra andre som jeg mente sikkert var kloker enn meg, men jeg har lært at det der er bare tull hvorfor skulle NOEN nødvendigvis være klokere enn meg?

Og hver gang jeg har fulgt andres råd har det bare ført til mere problemer.

Selv om alle i KG skulle være uenige med meg, så sier jeg bare Pøh! Hva er det disse bedreviterene egentlig vet som gjør de til pålitelige rådgivere, mange av de ser jo ikke ut til å ha liv i det heletatt, er på KG dagen lang hvar dag i mange år??

Så jeg bryr meg ikke, gjør du?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg står for mine meninger, men jeg bryr meg også om hva andre mener om det jeg skriver. Jeg tenker derfor gjennom det meste før jeg skriver noe her på Kg - vil ikke bli misforstått og jeg vil ikke at folk skal bli støtt av noe jeg skriver. Hvis jeg har en mening jeg aner kan bli dårlig mottatt i en eller annen tråd, så kan det godt hende at jeg lar være å komme med ytringen min - fordi jeg ikke gidder å diskutere der og da.

K

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg sier nok meningen min litt for ofte :ler: og kan kanskje trekke tilbake noe, om jeg mener selv jeg har gått for langt. Men ellers står jeg for meningene mine, og prøver ikke å være en annen enn den jeg er.

Syns det er vanskelig å få sagt alt en ønsker, og derfor blir det ofte kortversjonen. Noen som igjen blir litt dumt i enkelte tilfeller, men da får en bare prøve å forklare hva en egentlig mente.

Skrevet

Dette klarer jeg selvsagt ikke å la være og svare på :wink:

For det første: Hvis du ikke bryr deg om hva andre synes om deg (og det du mener), hvorfor er du anonym ? :-?

Når det gjelder det at noen sitter på KG hele tiden, hver dag osv: hvordan vet du det, da? Høres jo ut som om du er her mye du også? Og, dessuten,- har du noe med det? Kanskje det er folk som er arbeidsledige, uføretrygdet, hjemmeværende, syke, ensomme,- men hva har vi andre egentlig med det ?

Ta vare på deg selvdu, og ikke bekymre deg for ting du ikke har noe med :blomst:

Gjest synseren
Skrevet

Jeg bryr meg om hva andre sier når det høres klokt ut og jeg kan være enig. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Generelt så gjør jeg ikke det. Jeg orker iallfall ikke å tilstrebe å tekkes alle, da flertallet uansett ikke er verdt å tekkes.

Så lenge de rette forstår meg, så bryr jeg meg ikke om at andre ikke klarer å forstå meg.

Gjest Valhalla
Skrevet

Dette forumet er underholdning intet mer. Som student har jeg mye tid til overs som kan fylles med litt meningsløs moro.

Gjest synseren
Skrevet
Generelt så gjør jeg ikke det. Jeg orker iallfall ikke å tilstrebe å tekkes alle, da flertallet uansett ikke er verdt å tekkes.

Så lenge de rette forstår meg, så bryr jeg meg ikke om at andre ikke klarer å forstå meg.

Som om jeg skulle ha sagt det selv :klappe:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg står for mine meninger, men jeg bryr meg også om hva andre mener om det jeg skriver. Jeg tenker derfor gjennom det meste før jeg skriver noe her på Kg - vil ikke bli misforstått og jeg vil ikke at folk skal bli støtt av noe jeg skriver. Hvis jeg har en mening jeg aner kan bli dårlig mottatt i en eller annen tråd, så kan det godt hende at jeg lar være å komme med ytringen min - fordi jeg ikke gidder å diskutere der og da.

K

:Nikke: Og har noen råd tar jeg gjerne i mot de. Av og til kan jeg til og med endre mening om jeg får ny informasjon om noe. :)

Gjest Gitte
Skrevet
Dette forumet er underholdning intet mer. Som student har jeg mye tid til overs som kan fylles med litt meningsløs moro.

skulle nesten tro det var omvendt :P siden du er student burde du ikke ha så forferdelig mye tid.. spesielt ikke i disse dager (?)

Skrevet

Jeg bryr meg om hva andre mener.Klart det.

Det er jo ikke alltid jeg har rett da,og derfor er jeg åpen for andres synspunkter.Ergo så bryr jeg meg hva andre mener.

Men det er så klart at det må være saklig.Hvis det blir mye fjas og mas,så er det noe annet så klart.Det blir ikke akkurat søvnløse netter av det.:-)

Om noen sitter her 7 timer hver dag,eller bare 30minutter.Så synes ikke jeg at noen har noe med det å gjøre.Det er ikke dermed sagt de ikke har et liv.

Gjest Valhalla
Skrevet

skulle nesten tro det var omvendt :P siden du er student burde du ikke ha så forferdelig mye tid.. spesielt ikke i disse dager (?)

Sant nok, men jeg jobber best under press. Ikke noe vits å slite seg ut for tidlig :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Dette klarer jeg selvsagt ikke å la være og svare på :wink:

For det første: Hvis du ikke bryr deg om hva andre synes om deg (og det du mener), hvorfor er du anonym ? :-?

Når det gjelder det at noen sitter på KG hele tiden, hver dag osv: hvordan vet du det, da? Høres jo ut som om du er her mye du også? Og, dessuten,- har du noe med det? Kanskje det er folk som er arbeidsledige, uføretrygdet, hjemmeværende, syke, ensomme,- men hva har vi andre egentlig med det ?

Ta vare på deg selvdu, og ikke bekymre deg for ting du ikke har noe med :blomst:

Fordi jeg ikke gidder å hverken bli medlem eller skrive en tullete undreskrift.

Jeg har stikket innom for 2-3 år siden og nå merker jeg at alle de samme personlighetene sitter her ennå??? Med noen nye.

Neida bekymrer meg slett ikke for ting jeg ikke har noe med. Jeg bare uttrykker min mening om slike forum.

Skrevet

Litt artig å høre på deg egentlig....Gjest.

Du gidder ikke å melde deg inn med tullete underskrift....men liker å¨bruke forumet?

Du har ikke vært her på 2 -3 år.Men husker nickene?

Sterk hukommelse det vil jeg si.

Så hva får en som deg til å sitte innpå her en fredag da?Med tanke på at du har dine meninger om "slike" forum.

Måtte bare :sjarmor:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg skriver akkurat hva jeg mener og står for det. Det er moro å høre andre sine synspukter selv om jeg ikke er enig. Skulle andre (mot formodning :wink: ) ha noe fornuftig å si så kan jeg kanskje ta det til etterrettning.

Gjest Sissi
Skrevet

Hvis man har et problem, lurer på noe, er usikker på noe:

Hvorfor skulle man da IKKE kunne legge det ut på en diskusjonsside?

Man velger jo selv om man syns svarene er fornuftige nok til å reagere på. Man velger også selv hvor mye info man legger ut - og vil da få svar etter det.

Jeg gjorde det en gang da jeg hadde opplevd noe jeg mente var total respektløshet fra en mann. De svarene jeg fikk da ga meg iallfall rett :ler: og DET trengte jeg akkurat da!

Personlig syns jeg det kan være helt ok å diskutere ting her - det blir så mye mindre plunder (i en del tilfeller) nettopp FORDI de man diskuterer med kun vet den ene lille biten. Samtidig kan det og bli vanskeligere fordi folk tolker det du har skrevet noe annet enn det du mente.... :wink:

Det er vel derfor jeg ikke er så opptatt av at folk skal være "ærlige" og heller ikke syns gjester er en uting..... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sant nok, men jeg jobber best under press. Ikke noe vits å slite seg ut for tidlig :P

Du har ikke dårlig tid før du ser eksamensdatoen på melkekartongen...

:wink:

Til saken: Noen ganger hender det at andre har tenkt tanker som jeg burde ha tenkt selv, eller bringer inn pespektiver som gjør det naturlig å justere egen mening.

Andre ganger kan man, om ikke annet, få bedre forståelse for hvorfor andre mener det de gjør. Dét forutsetter imidlertid at de klarer å kombinere klar tanke med et snev av skriftlig fremstillingsevne. Vi/jeg går sikkert glipp av mange gode tanker fordi de drukner i middelmådig ordgyteri (det er forskjell på fremstillingsevne og fremstillingsmengde, for å si det sånn...).

Men som oftest gir jeg faen.

:sjarmor:

Gjest gjesta
Skrevet

Bryr meg ikke så mye generellt. Men kan bli provosert hvis jeg er uenig, og føler det er urettferdig kritikk mot meg.

Skrevet

Ja, jeg bryr meg om hva andre mener- men ikke bestandig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...