Gå til innhold

Takket ja til ny jobb før jeg snakket med arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er ansatt som ekstrahjelp i en butikk nå, og ble lovet en god del vakter da jeg har 10000kr som MÅ ut hver mnd. 

Fikk masse i starten, men nå pga dårlige tider har jeg fått mindre. Det er dessverre ikke nok til å dekke utgifter, men de får ikke gitt meg mer nå. Her er det også så og si bare helgejobbing og kveldsjobbing.

Så ble jeg ringt fra et annet sted, tilbudt 100% og en del mer i timelønn og bare på dagtid. Jeg takket ja for dette trenger jeg virkelig og er nøyaktig det jeg har leitet etter.

Starter der om 2 mnd’er, og har 1 mnd oppsigelsestid her jeg er nå.

Men sliter med hvordan jeg skal fortelle det, eller ta det opp. Er en konfliktsky person, dessverre men det jobbes hardt med. 

All tips tas imot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send skriftlig oppsigelse SENEST TORSDAG eller så må du vente enda en mnd. Oppsigelsesfristen går fra den 1 i hver mnd. 

Anonymkode: ad522...0ee

• Liker 7
Skrevet

Det er bare å si det som det er - arbeidsgiveren din kommer ikke til å klandre deg for at du slutter slik som situasjonen din er. Å få tak i nye ekstrahjelper bruker være ganske greit, er nok av studenter på utkikk etter kvelds- og helgejobb :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nåværende. Arbeidsgiver vil ha forståelse for din situasjon når han selv ikke har klart å fylle din arbeidskapasitet. 

• Liker 1
Skrevet

At noen sier opp og skifter jobb er en ganske dagligdags foreteelse i arbeidslivet, det vet alle sjefer. Det er ingen grunn til å frykte noen konflikt, og du trenger heller ikke forklare deg. Bare skriv at du sier opp jobben, og vis gjerne til oppsigelsestid og sluttdato, så er du sikker på at dere er enige. Da jeg skulle si opp en jobb for første gang spurte jeg sjefen hvordan jeg skulle gjøre det rent formelt og fikk beskjed om at i teorien holdt det med post-it-lapp med ordene "Jeg slutter"... 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send skriftlig oppsigelse SENEST TORSDAG eller så må du vente enda en mnd. Oppsigelsesfristen går fra den 1 i hver mnd. 

Det kommer an på kontakten, jeg har jobbet flere stede hvor det er oppsigelsesdato som gjelder, ikke månedsskiftet.

Skrevet

Selvsagt reagerer noen sjefer med sinne fordi de mener andre mennesker skal leve i fattigdom for at de skal ha vakter når de trenger det, men den type sjefer er bare ignorere. Si fra om at du fikk tilbud om 100% jobb og har tatt den, at du begynner dato x. Du trenger ikke si mer enn det. 

Anonymkode: 4a8d4...7ee

Skrevet

De fleste profesjonelle sjefer takler det helt fint, det er ganske vanlig og skjer ofte. Særlig i service/butikkjobber som ofte har høyt gjennomtrekk. Og skulle h*n bli sur, så er det egentlig like greit å slutte uansett, siden det ikke er noe særlig å jobbe for uprofesjonelle ledere. 

Men husk å si opp i tide, det er ikke så mange dagene igjen av januar. Venter du til 1. feb med å si opp, så er det som regel slik at det er inneværende måned + de antall måneder man har i oppsigelsestiden. I ditt tilfelle blir det i så fall februar + mars før du kan slutte på nåværende jobb. Sier du opp senest i slutten av januar, så er det januar + februar før du kan gå. 

Anonymkode: d43d0...43a

Skrevet

si som det er, at du har bestemt deg for å slutte som deltidsarbeider, og kommer til å jobbe på en ny arbeidsplass * dato. Derfor kommer jeg til å si opp jobben og kommer til å ha min siste arbeidsdag da. 

- dermed vil jeg si du er løst fra kontrakten, og jobber oppsigelsestiden. 

Lykke til.

Anonymkode: d8378...938

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom TS starter i den nye jobben først om to måneder, så vil hun jo mest sannsynlig ha den jobben hun har nå frem til hun begynner i den nye.

Anonymkode: 82895...0cf

Skrevet

Alt med oppsigelsestid osv. har jeg kontroll på selv. Slik avtalen er med den andre jobben, trenger jeg ikke å levere oppsigelse før senest 28.feb. 

Foreslår dere å bare levere en oppsigelse, eller ta en prat med hun først? 

Skrevet
33 minutter siden, anon1996 skrev:

Alt med oppsigelsestid osv. har jeg kontroll på selv. Slik avtalen er med den andre jobben, trenger jeg ikke å levere oppsigelse før senest 28.feb. 

Foreslår dere å bare levere en oppsigelse, eller ta en prat med hun først? 

Jeg ville tatt en prat og levert oppsigelsen da. Det er alltid fint å kunne avslutte noe på en god måte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...