Gå til innhold

Husker ikke kode på gammel iPhone, plis hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel iPhone 4s og jeg skulle veldig veldig gjerne ha hatt bildene som ligger på den... Det er omtrent hele min ungdomstid som ligger på det + litt andre ganske viktige ting som jeg brått har fått bruk for.

Problemet er at jeg ikke husker sikkerhetskoden på den(Altså ikke pin kode, men låseskjerm koden).... Jeg får ikke sikkerhetskopiert før sikkerhetskoden et tastet....

Jeg har ringt Apple og snakket med Elkjøp, men de sier det er helt umulig å få gjort noe med det. 

Men jeg føler meg ganske sikker på at det må finnes en eller annen metode for sånt noe ? Jeg skjønner det skal være strengt, men en eller annen ulovlig hackemåte da? 

Kan noen hjelpe meg ? 🙏😫

Anonymkode: 8db9a...4e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Belima skrev:

Takk for link, men nei desverre... der står det at eneste utvei er å gjenopprette telefonen, men da bli all data slettet og da er jo poenget borte for jeg skal ikke bruke telefonen, jeg skal bare ha innholdet 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link, men nei desverre... der står det at eneste utvei er å gjenopprette telefonen, men da bli all data slettet og da er jo poenget borte for jeg skal ikke bruke telefonen, jeg skal bare ha innholdet 

Ta å søk på nettet litt. Mener jeg har hørt om firmaer som kan låse opp og få ut innholdet mot betaling.

Skrevet
4 minutter siden, Belima skrev:

Ta å søk på nettet litt. Mener jeg har hørt om firmaer som kan låse opp og få ut innholdet mot betaling.

Jeg har søkt og søkt, men tror det er vanskelig å finne sånt på nettet da det egentlig sikkert er ulovlig... Har hørt om en eller annen robot som taster alle mulige koder samtidig, men hvordan jeg finner ut av hvem som kan gjøre dette, det aner jeg ikke...og om det i det heletatt er sant..

Skrevet

Har vært i en liknende situasjon ved et dødsfall, men det er ikke noen måte å få gjort dette på. Politiet kan kanskje få det til ved alvorlige lovbrudd.

Det du kan gjøre er å skrive opp forskjellige kombinasjoner du tror det kanskje kan være på et ark, og så stryke ut etterhvert som du prøver de. Vri hjernen som best du kan. Kanskje det er enkelte tall du vet at det ikke er, det hjelper jo litt. Du vil få en timer på telefonen når du har slått feil mange ganger, så det kan ta tid.

Anonymkode: ee264...daa

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i en liknende situasjon ved et dødsfall, men det er ikke noen måte å få gjort dette på. Politiet kan kanskje få det til ved alvorlige lovbrudd.

Det du kan gjøre er å skrive opp forskjellige kombinasjoner du tror det kanskje kan være på et ark, og så stryke ut etterhvert som du prøver de. Vri hjernen som best du kan. Kanskje det er enkelte tall du vet at det ikke er, det hjelper jo litt. Du vil få en timer på telefonen når du har slått feil mange ganger, så det kan ta tid.

Men etterhvert så vil jo telefonen bli helt sperret ? Alt så deaktivert for godt...vet ikke hvor mange forsøk jeg har, har gått opp til 5 minutters ventetid nå. 

Skrevet

Når du taster feil, får du ikke da opp et alternativ du kan klikke på som heter "glemt passord?" eller lignende? De aller fleste har jo løsninger man kan prøve om man ikke husker koden sin, ved at man f.eks får mulighet til å gjenopprette via e-post.

Anonymkode: f1af8...991

Skrevet

Når du taster feil, får du ikke da opp et alternativ du kan klikke på som heter "glemt passord?" eller lignende? De aller fleste har jo løsninger man kan prøve om man ikke husker koden sin, ved at man f.eks får mulighet til å gjenopprette via e-post.

Nei er ikke noe valg for glemt kode, men jeg ringte telenor og de skulle prøve å få det til med e-postadressen min.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men etterhvert så vil jo telefonen bli helt sperret ? Alt så deaktivert for godt...vet ikke hvor mange forsøk jeg har, har gått opp til 5 minutters ventetid nå. 

Mulig du har rett, jeg husker ikke hvor mange ganger vi forsøkte. Kan også ha vært en annen modell enn det du har.

Skrevet

Nei er ikke noe valg for glemt kode, men jeg ringte telenor og de skulle prøve å få det til med e-postadressen min.

Håper det ordner seg uansett! Oppdater gjerne her om hvordan det går.

• Liker 1
Skrevet

Både de på Telenor og Elkjøp sa at jeg måtte finne en hacker som kunne jailbreake telefonen om det skulle gå an. De visste ikke hvordan man fjorde det for det er så klart langt uten for deres retningslinje. 

Er det noen hackere her inne ? 🙈🙈🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...