AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Samboeren min oppfører seg som ei lita jente. Hver gang det er dårlig stemning mellom oss eller han er sur så skal han låse seg inn på gjeste rommet som han nå bruker som "Kontoret" hans. Han kommer ikke ut, han dropper jobben og finner på all slags unnskyldinger for å ikke komme ut av rommet. Han vil ikke snakke om hva problemet er heller. Dette har vært så tung for meg fordi vi har et barn sammen, og det fører til at jeg må gjøre alt og får ikke noe hjelp. Nå er jeg hjemme værende fordi jeg venter til ungen har starta på barnehage. Det eneste han gjør er å sitte inn på det rommet og spille med kompisene hans. jeg vet ikke om det er flere som har det sånn, men jeg trenger hjelp!!! Anonymkode: 62faa...07b 1
Oslogs Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Noen må snakke med han. Hvis det ikke funker at du gjør det, få søstra, mora eller en kompis til å si det til han! 3
Gent82 Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 (endret) Rop " Nå er det iiis !!! " ;-) Tenkte det kunne få deg til å smile hehe, men fra spøk til alvor; Situasjonen høres DRØY ut. Endret 28. januar 2019 av Gent82 20
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 Typisk 'dump han' dekker ikke hva jeg mener om slik oppførsel.... Anonymkode: 96fa6...c26 9
Gent82 Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk 'dump han' dekker ikke hva jeg mener om slik oppførsel.... Anonymkode: 96fa6...c26 Tenkte akkurat det samme. Men faen...sånn som situasjonen der er så er til syvende og sist 'dump' det eneste jeg klarer å foreslå i dette tilfellet på forum.. Men det høres ut som om han knapt klarer å ta vare på seg selv om hun skulle dra da. Så kanskje det ikke er helt forsvarlig det heller. Endret 28. januar 2019 av Gent82 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Han har oppført seg sånn ganske lenge, men jeg har flere ganger tenk på å flytte fra han, men tanken om å bli alene mor skremmer meg sikkelig. Han har gjort mye som gjør at jeg ikke stoler på han, som å tekste andre jenter og skrive upassende ting. Også var den en gang han sa at han skulle hjem til kompisen sin, men dro hjem til ei venninne av han og hadde ligget med henne. Jeg ser det klart og tydelig at vi burde bare skille lag, men han har også gjort det klart at hvis jeg velger å flytte med barnet så vil han ikke ha godt forhold til ungen. Grunnen til det er at han ikke er villig til å kjøre 45 min for å tilbringe tid med barnet sitt. Han mener at han kunne ha gjort viktigere ting enn å kjøre så lang bare for å være med ungen i noen timer. barnet vårt er 13 mnd så det blir vanskelig å gi han ungen i en hel helg, siden han ikke vet hva han skal gjøre og hvordan han skal passe på barnet Anonymkode: 62faa...07b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han har oppført seg sånn ganske lenge, men jeg har flere ganger tenk på å flytte fra han, men tanken om å bli alene mor skremmer meg sikkelig. Han har gjort mye som gjør at jeg ikke stoler på han, som å tekste andre jenter og skrive upassende ting. Også var den en gang han sa at han skulle hjem til kompisen sin, men dro hjem til ei venninne av han og hadde ligget med henne. Jeg ser det klart og tydelig at vi burde bare skille lag, men han har også gjort det klart at hvis jeg velger å flytte med barnet så vil han ikke ha godt forhold til ungen. Grunnen til det er at han ikke er villig til å kjøre 45 min for å tilbringe tid med barnet sitt. Han mener at han kunne ha gjort viktigere ting enn å kjøre så lang bare for å være med ungen i noen timer. barnet vårt er 13 mnd så det blir vanskelig å gi han ungen i en hel helg, siden han ikke vet hva han skal gjøre og hvordan han skal passe på barnet Anonymkode: 62faa...07b Herlighet: dump ham! Må være lettere å være alenemor til ett barn enn å ha to... Anonymkode: 12042...2e1 18
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 Dette er langt fra normal. Du og barnet fortjener bedre!! Anonymkode: 240dc...d54 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 Jeg vet, men alt dette har ført til at jeg har blitt sikkelig usikker på meg selv og selvtilliten min er Vedlig lav. så det gjør det vanskeligere for meg å kunne manne meg opp til å flytte ut og bare rett og slett sette ned foten. Jeg går rundt og håper på at han skal forandre seg og blir bedre samboer. Det har blitt Vedlig flaut å snakke med familien om det, siden de mener at ikke burde bli behandla på denne måten, men jeg velger fortsatt å være med han. Anonymkode: 62faa...07b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Hadde flytta ut idag. Både du og barnet vil ha det bedre uten ham ut fra det du skriver her. Anonymkode: da6ee...07d 5
tirben Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Livet ditt vil bli mye bedre uten han. Flytt og ta med deg barnet. At han ikke gidder å tilbringe tid med barnet om du flytter, blir hans tap. Du får ikke noe godt liv med denne mannen uansett, og derfor lettere å flytte nå når barnet er så lite. 3
Honey Dew Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet, men alt dette har ført til at jeg har blitt sikkelig usikker på meg selv og selvtilliten min er Vedlig lav. så det gjør det vanskeligere for meg å kunne manne meg opp til å flytte ut og bare rett og slett sette ned foten. Jeg går rundt og håper på at han skal forandre seg og blir bedre samboer. Det har blitt Vedlig flaut å snakke med familien om det, siden de mener at ikke burde bli behandla på denne måten, men jeg velger fortsatt å være med han. Anonymkode: 62faa...07b Han manipulerer deg og det er psykisk mishandling. Kom deg bort fra han. Barnet har heller ikke godt av at dere bor sammen 5
Gjest BearMama Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 Enten oppsøker han hjelp hos psykolog eller så er det slutt. Sånn kan man faktisk ikke oppfører seg som far, omsorgsperson og far.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 Synes jeg leser ny tråd hver dag om en voksen mann og pappa som oppfører seg som de er 15. Hva er greia? Hvorfor så mange av dem??? Anonymkode: 76143...60a 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Samboeren min oppfører seg som ei lita jente. Hver gang det er dårlig stemning mellom oss eller han er sur så skal han låse seg inn på gjeste rommet som han nå bruker som "Kontoret" hans. Han kommer ikke ut, han dropper jobben og finner på all slags unnskyldinger for å ikke komme ut av rommet. Han vil ikke snakke om hva problemet er heller. Dette har vært så tung for meg fordi vi har et barn sammen, og det fører til at jeg må gjøre alt og får ikke noe hjelp. Nå er jeg hjemme værende fordi jeg venter til ungen har starta på barnehage. Det eneste han gjør er å sitte inn på det rommet og spille med kompisene hans. jeg vet ikke om det er flere som har det sånn, men jeg trenger hjelp!!! Anonymkode: 62faa...07b Om dette skjer ofte så har han vel snart ingen jobb lenger. Har han en diagnose eller noe? Anonymkode: d4532...42f
Khloe P.T Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 Slik du sliter med lav selvtillit og hans psykiske nedbryting av deg vil jeg råde deg til å ta kontakt med det krisesenter. Der kan du bo en periode og få hjelp til å komme deg på bena som alenemor. Ønsker deg alt godt ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet, men alt dette har ført til at jeg har blitt sikkelig usikker på meg selv og selvtilliten min er Vedlig lav. så det gjør det vanskeligere for meg å kunne manne meg opp til å flytte ut og bare rett og slett sette ned foten. Jeg går rundt og håper på at han skal forandre seg og blir bedre samboer. Det har blitt Vedlig flaut å snakke med familien om det, siden de mener at ikke burde bli behandla på denne måten, men jeg velger fortsatt å være med han. Anonymkode: 62faa...07b Jeg hadde et lignende barnslig forhold med eksen. Han oppførte seg som en 12 åring når noe gikk i mot han, tok på headset, høy musikk og gama i stedet for å snakke med meg som et voksent menneske om problemet. Jeg holdt ut i 2 år med den dritt oppførselen fordi jeg følte at hvis jeg går mister jeg ikke bare han, men meg selv også. Lang historie, men hele forholdet gjorde at jeg har endt opp med dårlig selvtillit og har blitt veldig usikker på meg selv og mine valg fordi jeg har tatt hensyn til hans barnslige oppførsel såpass lenge. Forstår at du har et barn med han noe som gjør til dobbelt så vanskelig, men ærlig talt, han mener det er for langt å kjøre 45 min for å tilbringe tid med sitt eget barn? Han må for faen vokse opp, man kan ikke gjemme seg på et kontor og leke med kompisene sine på pcn når han har et barn å ta seg av. Virker som du er med han nå fordi du har et håp om forandring, men innerst inne tror du virkelig det kommer til å skje? Gå fra han og flytt! Det kommer til å ordne seg! Anonymkode: 00083...67a 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har oppført seg sånn ganske lenge, men jeg har flere ganger tenk på å flytte fra han, men tanken om å bli alene mor skremmer meg sikkelig. Han har gjort mye som gjør at jeg ikke stoler på han, som å tekste andre jenter og skrive upassende ting. Også var den en gang han sa at han skulle hjem til kompisen sin, men dro hjem til ei venninne av han og hadde ligget med henne. Jeg ser det klart og tydelig at vi burde bare skille lag, men han har også gjort det klart at hvis jeg velger å flytte med barnet så vil han ikke ha godt forhold til ungen. Grunnen til det er at han ikke er villig til å kjøre 45 min for å tilbringe tid med barnet sitt. Han mener at han kunne ha gjort viktigere ting enn å kjøre så lang bare for å være med ungen i noen timer. barnet vårt er 13 mnd så det blir vanskelig å gi han ungen i en hel helg, siden han ikke vet hva han skal gjøre og hvordan han skal passe på barnet Anonymkode: 62faa...07b Og det du akriver her bekrefter ettertrykkelig at dette ikke er en fyr du sjal kaste bort mer tid på. Hva faen er det for slags pappa som ikke gidder å gjøre noe for å opprettholde kontakt med barnet sitt etter samlivsbrudd?? Han må jo være totalt skutt i huet? Han kommer ikke til å være der for barnet ved brudd, men han er jo åpenbart ikke der for dere når dere bor sammen heller, så hva venter du på? Du vil ha det bedre alene. Gurimalla, jeg er helt sjokka. Stakkars deg som har pådratt deg en sånn fyr, ts. Anonymkode: b8d12...deb 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har oppført seg sånn ganske lenge, men jeg har flere ganger tenk på å flytte fra han, men tanken om å bli alene mor skremmer meg sikkelig. Han har gjort mye som gjør at jeg ikke stoler på han, som å tekste andre jenter og skrive upassende ting. Også var den en gang han sa at han skulle hjem til kompisen sin, men dro hjem til ei venninne av han og hadde ligget med henne. Jeg ser det klart og tydelig at vi burde bare skille lag, men han har også gjort det klart at hvis jeg velger å flytte med barnet så vil han ikke ha godt forhold til ungen. Grunnen til det er at han ikke er villig til å kjøre 45 min for å tilbringe tid med barnet sitt. Han mener at han kunne ha gjort viktigere ting enn å kjøre så lang bare for å være med ungen i noen timer. barnet vårt er 13 mnd så det blir vanskelig å gi han ungen i en hel helg, siden han ikke vet hva han skal gjøre og hvordan han skal passe på barnet Anonymkode: 62faa...07b At han ikke evner å ta vare på barnet, er da ingen andre enn hans egen feil. Han kommer nok på bedre tanker med årene. Du er med andre ord villig til å være en god gammeldags dørmatte i stedet. Han kommer jo ikke til å endre oppførsel med mindre du tar drastiske tiltak. Det er faktisk helt greit å være alene med et barn. Anonymkode: 96fa6...c26 4
Gneis Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 For en tosk...det er bedre å være helt alene enn å bo med en ekstra fjortis i heimen. Du bør skaffe deg en jobb og så flytte fra ham når du har inntekt. Dette fikser du! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå