AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 Jeg ser at enkelte er helt desperate etter å få frem at de allerede lagde en tråd om temaet dersom det finnes. At nevnte tråd er flere måneder gammel og kanskje ikke like relevant lenger er ikke så nøye, må ikke finne på å lage tråd om et tema som allerede er diskutert her inne! Hvorfor er det så veldig viktig at det kun skal finnes EN tråd om hvert tema, og dersom noen er så uheldig å lager tråd om et eksisterende tema så kommer det 20 høner å påpeker det, det finnes allerede tråd om det! Panikk! Panikk! Hvorfor så panikk? Er du redd eædenne nye tråden skal bli mer populær enn den du skrev for 6 måneder siden, er du redd for å gå glipp av likes? Nå sist var det kjendis-farmen hvor det ble laget en tråd når reklamene begynte å rulle, altså ved et naturlig tidspunkt. Men neida! Vedkommende fikk fort påpakning om at det allerede fantes en tråd, og hun måtte ikke tro hun kunne diskutere kjendis farmen noe annet sted! At tråden hadde vært død i flere måneder og ikke inneholdt noe av interesse var ikke relevant, ts burde selvfølgelig ha luktet seg frem til denne tråden før hun så freidig lagde en ny! For tenk om ts hadde fått likes som hun ikke skulle ha? Så ble det laget torpet-kjendis tråd og jammen prøvde noen å kjefte der også! Men den fikk stå i fred for det fantes visst ikke en torpet-kjendis tråd fra før allikevel.. Ikke noe beklagelse, bare et frekt svar etterfulgt av masse!!!!! var det ts fikk når hun påpekte at dette var den første tråden av sitt slag.. Hvorfor er dette så viktig at folk blir helt paniske? Og kom ikke med at "det ser ryddigere ut og er mer oversiktlig" for det er bare å spørre admin om å slå sammen trådene dersom man ender med to aktive. Søker du på alle tema før du skriver her inne i tilfelle noen har snakket om det før? Nå finnes det sikkert tråd allerede om dette også så nå kommer vel hønene løpende! Anonymkode: 83713...98f 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 De som klager på at det allerede finnes en «slik tråd» kan jo bare la være å gå inn på dem bare for å klage. Virker som at folk får en slags personlig krise av å se at det blir laget en ny tråd om et emne.... Anonymkode: 39273...ddf 2
Ullvott Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 (endret) Mulig det forekommer oftere i enkelte underfora enn andre; det er særlig i TV og Rampelys jeg har sett slike klager. Mange av de jeg har lagt merke til, er ganske rimelige, synes jeg. De fleste jeg har lagt merke til påpeker i alle fall at det finnes tråder som er laget for kun få timer eller dager siden, og som det nylig har vært aktivitet i. Akkurat det du viser til har jeg ikke sett, men i slike tilfeller er jeg enig med deg i at det er laaaangt innafor å lage en ny tråd. Personlig har jeg lagt merke til det motsatte i en del andre underfora, særlig under forbruker og økonomi, utdanning og mat og drikke. Der er det ikke sjelden at noen har vært ute og googlet og trekker opp igjen 8-10 år gamle (minst!) tråder. Det er også temmelig irriterende. Endret 28. januar 2019 av Ullvott 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser at enkelte er helt desperate etter å få frem at de allerede lagde en tråd om temaet dersom det finnes. At nevnte tråd er flere måneder gammel og kanskje ikke like relevant lenger er ikke så nøye, må ikke finne på å lage tråd om et tema som allerede er diskutert her inne! Hvorfor er det så veldig viktig at det kun skal finnes EN tråd om hvert tema, og dersom noen er så uheldig å lager tråd om et eksisterende tema så kommer det 20 høner å påpeker det, det finnes allerede tråd om det! Panikk! Panikk! Hvorfor så panikk? Er du redd eædenne nye tråden skal bli mer populær enn den du skrev for 6 måneder siden, er du redd for å gå glipp av likes? Nå sist var det kjendis-farmen hvor det ble laget en tråd når reklamene begynte å rulle, altså ved et naturlig tidspunkt. Men neida! Vedkommende fikk fort påpakning om at det allerede fantes en tråd, og hun måtte ikke tro hun kunne diskutere kjendis farmen noe annet sted! At tråden hadde vært død i flere måneder og ikke inneholdt noe av interesse var ikke relevant, ts burde selvfølgelig ha luktet seg frem til denne tråden før hun så freidig lagde en ny! For tenk om ts hadde fått likes som hun ikke skulle ha? Så ble det laget torpet-kjendis tråd og jammen prøvde noen å kjefte der også! Men den fikk stå i fred for det fantes visst ikke en torpet-kjendis tråd fra før allikevel.. Ikke noe beklagelse, bare et frekt svar etterfulgt av masse!!!!! var det ts fikk når hun påpekte at dette var den første tråden av sitt slag.. Hvorfor er dette så viktig at folk blir helt paniske? Og kom ikke med at "det ser ryddigere ut og er mer oversiktlig" for det er bare å spørre admin om å slå sammen trådene dersom man ender med to aktive. Søker du på alle tema før du skriver her inne i tilfelle noen har snakket om det før? Nå finnes det sikkert tråd allerede om dette også så nå kommer vel hønene løpende! Anonymkode: 83713...98f Har tanken slått deg, at det er respektølst å be folk om å på nytt svare på samme spørsmål i en ny tråd, når en tredagers, en ukes gammel eller en måneds gammel tråd gir svar på spørmålet ts søker svar på? Typiske tråder er tråder om startlån fra kommunene, brystreduksjonstråder på kropp og helse, tråder om andre tema som ikke endrer seg stort på noen uker eller måneder. Å be folk svare det samme igjen og igjen er i tillegg helt meningsløst. Så kommer alle disse trådene om folk som kunne brukt google og dermed fått klart svar på sine spørsmål. I steden så skal de ha gjentatte diskusjoner helt hinsides all fornuft, både fordi folk svarer for å svare noe, hinsides det som er riktig før noen legger inn en link med henvisning til svar som viser sakens fakta. Men selv ikke da kan de beste bedreviterne gi seg, fordi de ikke gidder å lese linken og alltid vet best. Eller de som har vært i kontakt med banken, men glemte å spørre om hvordan de skal forholde seg til et tilleggsspørsmål bare banken kan svare på. De mener at kvinneguidens brukere skal svare dem på vegne av banken. Eller som en annen bruker har svart, har banken, elkjøp, Nav og alle andre begynt med saksbehandling på kvinneguiden nå? Det må da være mulig å bruke hodet, littegrann selv, før man iler til og oppretter en tråd? Anonymkode: b3a46...27f 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tanken slått deg, at det er respektølst å be folk om å på nytt svare på samme spørsmål i en ny tråd, når en tredagers, en ukes gammel eller en måneds gammel tråd gir svar på spørmålet ts søker svar på? Typiske tråder er tråder om startlån fra kommunene, brystreduksjonstråder på kropp og helse, tråder om andre tema som ikke endrer seg stort på noen uker eller måneder. Å be folk svare det samme igjen og igjen er i tillegg helt meningsløst. Så kommer alle disse trådene om folk som kunne brukt google og dermed fått klart svar på sine spørsmål. I steden så skal de ha gjentatte diskusjoner helt hinsides all fornuft, både fordi folk svarer for å svare noe, hinsides det som er riktig før noen legger inn en link med henvisning til svar som viser sakens fakta. Men selv ikke da kan de beste bedreviterne gi seg, fordi de ikke gidder å lese linken og alltid vet best. Eller de som har vært i kontakt med banken, men glemte å spørre om hvordan de skal forholde seg til et tilleggsspørsmål bare banken kan svare på. De mener at kvinneguidens brukere skal svare dem på vegne av banken. Eller som en annen bruker har svart, har banken, elkjøp, Nav og alle andre begynt med saksbehandling på kvinneguiden nå? Det må da være mulig å bruke hodet, littegrann selv, før man iler til og oppretter en tråd? Anonymkode: b3a46...27f Nå snakker jeg om tråder som har vært døde i flere måneder, og tråder hvor man snakker om et tema (i dette tilfellet farmen) og ikke hvor man spør et konkret spørsmål. Alt det andre du skrev er ikke relevant i forhold til temaet jeg tar opp, men takk for input. Anonymkode: 83713...98f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som klager på at det allerede finnes en «slik tråd» kan jo bare la være å gå inn på dem bare for å klage. Virker som at folk får en slags personlig krise av å se at det blir laget en ny tråd om et emne.... Anonymkode: 39273...ddf Ikkesant? Godt å se at det ikke bare er jeg som legger merke til dette. Anonymkode: 83713...98f 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker jeg om tråder som har vært døde i flere måneder, og tråder hvor man snakker om et tema (i dette tilfellet farmen) og ikke hvor man spør et konkret spørsmål. Alt det andre du skrev er ikke relevant i forhold til temaet jeg tar opp, men takk for input. Anonymkode: 83713...98f Har du tenkt på at andre kan ha andre meninger enn deg selv for hva som er relevant og ikke, både av tråder og av hva du mener å ta opp i ditt hi? Anonymkode: b3a46...27f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du tenkt på at andre kan ha andre meninger enn deg selv for hva som er relevant og ikke, både av tråder og av hva du mener å ta opp i ditt hi? Anonymkode: b3a46...27f For all del, men jeg må få lov å påpeke at det da er en avsporing av temaet. Du setter frem en problemstilling med helt andre forutsetninger enn hva jeg faktisk mener og hva jeg faktisk har skrevet. Da kan du i det minste svare på hva jeg skriver før du sporer av? Og samtidig vil jeg da oppfordre deg til å lage en egen tråd. Anonymkode: 83713...98f 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tanken slått deg, at det er respektølst å be folk om å på nytt svare på samme spørsmål i en ny tråd, når en tredagers, en ukes gammel eller en måneds gammel tråd gir svar på spørmålet ts søker svar på? Typiske tråder er tråder om startlån fra kommunene, brystreduksjonstråder på kropp og helse, tråder om andre tema som ikke endrer seg stort på noen uker eller måneder. Å be folk svare det samme igjen og igjen er i tillegg helt meningsløst. Så kommer alle disse trådene om folk som kunne brukt google og dermed fått klart svar på sine spørsmål. I steden så skal de ha gjentatte diskusjoner helt hinsides all fornuft, både fordi folk svarer for å svare noe, hinsides det som er riktig før noen legger inn en link med henvisning til svar som viser sakens fakta. Men selv ikke da kan de beste bedreviterne gi seg, fordi de ikke gidder å lese linken og alltid vet best. Eller de som har vært i kontakt med banken, men glemte å spørre om hvordan de skal forholde seg til et tilleggsspørsmål bare banken kan svare på. De mener at kvinneguidens brukere skal svare dem på vegne av banken. Eller som en annen bruker har svart, har banken, elkjøp, Nav og alle andre begynt med saksbehandling på kvinneguiden nå? Det må da være mulig å bruke hodet, littegrann selv, før man iler til og oppretter en tråd? Anonymkode: b3a46...27f Oj. Tar du deg virkelig SÅ nær av en tråd på kg? Som jeg sa... noen får personlige kriser her inne på grunn av en tråd 😳 Anonymkode: 39273...ddf 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj. Tar du deg virkelig SÅ nær av en tråd på kg? Som jeg sa... noen får personlige kriser her inne på grunn av en tråd 😳 Anonymkode: 39273...ddf Det er tydelig at jeg har åpnet pandoras eske for enkelte ja. 🤣 Anonymkode: 83713...98f 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Er det ingen som har en skikkelig forklaring på denne oppførselen? Anonymkode: 83713...98f
Million Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen som har en skikkelig forklaring på denne oppførselen? Anonymkode: 83713...98f Noen ganger kan man si at "det finnes allerede en tråd om temaet fra i går" fordi man ønsker å hjelpe den nyeste trådstarteren med en forklaring om hvorfor hennes eller hans tråd er så dårlig besvart. Grunnen til det er jo at "alle" svarte på det i går eller for noen timer siden, og ikke gidder å svare det samme en gang til i en ny tråd.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #13 Skrevet 29. januar 2019 6 timer siden, Million skrev: Noen ganger kan man si at "det finnes allerede en tråd om temaet fra i går" fordi man ønsker å hjelpe den nyeste trådstarteren med en forklaring om hvorfor hennes eller hans tråd er så dårlig besvart. Grunnen til det er jo at "alle" svarte på det i går eller for noen timer siden, og ikke gidder å svare det samme en gang til i en ny tråd. Fint! Jeg gjør noe lignende også for å hjelpe. Jeg poster link til andre tråder der akkurat samme problem er diskutert og har fått mange gode svar som den nye ts også kan nyttegjøre seg av. Anonymkode: 0b686...c66
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #14 Skrevet 29. januar 2019 Når noen åpner en tråd med samme tema som det allerede er åpnet tråder om så oppfater jeg det som latskap og manglende respekt for andre brukere. På forsiden av hvert forum skal det være plass for flere forskellige temaer. Når noen spamer med tre eller flere tråder så er det støy. Det innebærer også en fordreining av virkeligheten. Når f.eks. halvparten av trådene på aktuelt er anti-innvandring så gir det et helt feil bilde av hvilken betydning dette er i safunnet i dag. Anonymkode: 784ba...917
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå