AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1 Skrevet 28. januar 2019 I perioder er han så frekk og alt jeg sier, gjør eller ler av er feil. Det blir jo en form for hersketeknikk? Han kommenterer hvordan ingen andre enn han strekker til i jobben ofte. Han sladrer om andre kollegaer som ikke er tilstedet. Så mår han er sånn frekk med meg så sier jeg bare at når du svarer meg sånn så ser jeg ingen grunn til å prate med deg. Igjen er jeg litt redd for å virke prippen fordi jeg er eneste jenta på jobb. Hva gjør jeg? Anonymkode: b2b16...d02 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #2 Skrevet 28. januar 2019 Høres ut som min tidligere leder. Absolutt hersketeknikk. Forundrer meg stadig over slike folks behov.. de kan ikke ha det godt. Men de får en jo til å føle seg helt ubrukelig, og gleden over å ha en jobb å komme til blir borte. Anonymkode: e9d4f...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #3 Skrevet 28. januar 2019 Glemte å svare på hva du kan gjøre.. for min del måtte jeg slutte i jobben, fordi jeg klarte ikke la det prelle av. Nå var det lederen i mitt tilfelle, så det hjalp ikke å ta det opp heller. Kunne du pratet med leder? Si at det er uholdbart at en person får holde på sånn på jobb.. Anonymkode: e9d4f...d0d 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #4 Skrevet 28. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som min tidligere leder. Absolutt hersketeknikk. Forundrer meg stadig over slike folks behov.. de kan ikke ha det godt. Men de får en jo til å føle seg helt ubrukelig, og gleden over å ha en jobb å komme til blir borte. Anonymkode: e9d4f...d0d Han er bestevenn med leder og de har mye kontakt hver dag. Jeg aner ikke hva han tar videre med leder eller andre. Har ikke fått noen tilbakemeldinger på noe altså, er bare en magefølelse som sier meg at om jeg ikke gir alt hele tiden og med overtid så blir jeg kommentert negativt. Anonymkode: b2b16...d02
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Man setter grenser og setter ned foten ovenfor vedkommende først for å gi en sjanse. Men dersom det fortsatt ikke opphører, så kan man gå til leder og ta det derfra. Anonymkode: cd550...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man setter grenser og setter ned foten ovenfor vedkommende først for å gi en sjanse. Men dersom det fortsatt ikke opphører, så kan man gå til leder og ta det derfra. Anonymkode: cd550...d1b Så det er ok at jeg sier ifra til han når vi er alene og det skjer at jeg ikke gidder sånt? Anonymkode: b2b16...d02 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er bestevenn med leder og de har mye kontakt hver dag. Jeg aner ikke hva han tar videre med leder eller andre. Har ikke fått noen tilbakemeldinger på noe altså, er bare en magefølelse som sier meg at om jeg ikke gir alt hele tiden og med overtid så blir jeg kommentert negativt. Anonymkode: b2b16...d02 Søk ny jobb, og når du slutter orienterer du ledelsen om årsaken. :) Anonymkode: a20af...ef8 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #8 Skrevet 28. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er ok at jeg sier ifra til han når vi er alene og det skjer at jeg ikke gidder sånt? Anonymkode: b2b16...d02 Helt klart ok, jeg prøvde også å si fra, men i dette tilfellet fungerte det ikke. Anonymkode: e9d4f...d0d
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #9 Skrevet 28. januar 2019 Har nettopp begynt og er under lære. Vil helst ikke slutte, hvert fall ikke allerede Anonymkode: b2b16...d02 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Denne kollegaen har også i forbifarta sagt at han ikke eier empati, det syns. Anonymkode: b2b16...d02
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Denne kollegaen har også i forbifarta sagt at han ikke eier empati, det syns. Anonymkode: b2b16...d02 Om man ikke har empati så er dette noe man må lære seg å utvise, så det høres ut som han trenger å få vite hva han gjør med folk -er ikke sikkert han skjønner det sjøl. Så ta det opp med han på en ordentlig måte på tomannshånd, da har han fått en sjangs av deg til å ta det innover seg. Om ikke det hjelper så hadde jeg tatt det videre. Anonymkode: de847...5b5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om man ikke har empati så er dette noe man må lære seg å utvise, så det høres ut som han trenger å få vite hva han gjør med folk -er ikke sikkert han skjønner det sjøl. Så ta det opp med han på en ordentlig måte på tomannshånd, da har han fått en sjangs av deg til å ta det innover seg. Om ikke det hjelper så hadde jeg tatt det videre. Anonymkode: de847...5b5 Får se hvordan han utvikler seg. Har satt ned foten for han en gang allerede, var bedre en periode. Også etter at jeg snakket til han så kom han flirende noen minutter senere. Så sa bare at når jeg har sagt det jeg mener, så legger jeg det bak meg. Går ikke sånn å er sinna på deg i evigheter, bare man skjerper seg litt. En annen gang han kom flirende for jeg hadde snakket til han så sa jeg bare, har du ikke lagg det der fra deg enda. Så her er det ikke noe å hente, han får ikke styrt meg på noen måte. Anonymkode: b2b16...d02
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er ok at jeg sier ifra til han når vi er alene og det skjer at jeg ikke gidder sånt? Anonymkode: b2b16...d02 Ja, man begynner alltid på tomannshånd for å gi vedkommende en sjanse. Men hjelper ikke det, så hadde jeg tatt det videre. Anonymkode: cd550...d1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå