AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #21 Del Skrevet 28. januar 2019 What.. om noen ser på deg med mindre verdi pga du ikke har lappen så viser du de lange fingeren. Anonymkode: 0b198...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #22 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg er 41 og har ikke lappen. Det er ikke det at jeg ikke har råd til å ta lappen, jeg stoler rett og slett ikke på meg selv i trafikken så det er nok best for meg og alle andre at jeg er passasjer 😅 Anonymkode: 24886...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #23 Del Skrevet 28. januar 2019 Nei, slapp av. Det er bare kvinner som "ikke vil kjøre hele veien alene" (lest inne her). Men spar og ta lappen en dag likevel, for det er så veldig greit å ha. Livskvaliteten min fikk et hopp bare av å kunne ha friheten til å kjøre hvis jeg ville. Anonymkode: 857cd...322 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Voiceless Skrevet 28. januar 2019 #24 Del Skrevet 28. januar 2019 Det å ha førerkort i seg selv er vel ikke så viktig, men pågangsmot og økonomisk vilje er jo også noe som kommer med i regnestykket her. Jeg skjønner at det er en del faktorer i livet ditt som hindrer deg i denne situasjonen, men samtidig synes jeg du skal være litt streng med deg selv dersom førerkort virkelig er noe du vil ha. Jeg tror uansett neppe at det vil påvirke dine muligheter hos menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #25 Del Skrevet 28. januar 2019 Nå er jeg kvinne da, men jeg tenker det er stor forskjell på å ikke ha lappen der man strengt tatt ikke trenger lappen, enn å ikke ha lappen «på bygda» uten kollektivtilbud. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet ta lappen hvis jeg bodde i en by med gode kollektivtilbud. Her jeg bor er man desverre helt avhengige av bilen. Så her hadde det ikke vært praktisk mulig å leve uten lappen. Da hadde samboeren min vært mer privatsjåfør enn kjæreste tror jeg. Da måtte vi enten flyttet eller jeg måtte tatt lappen. Anonymkode: 04648...258 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 28. januar 2019 #26 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg tenker at i forhold til å få seg kjæreste, så betyr det lite om man lappen eller ikke. I mange byer er det jo overhode ikke bruk for lappen. Men bor man litt mer ut på bygda, så skjønner jeg ikke alltid de som ikke tar lappen. Personlig hadde jeg ikke likt å være avhengig av andre for å komme meg rundt. Jo da, man kan ta mye taxi for det det koster å eie og bruke en bil i løpet av et år, men her jeg bor, kan man aldri stole på at man blir plukket opp til rett tid, eller om det i det hele tatt er folk som kjører taxi på bestemte dager og tidspunkt. Man kan sykle, gå, ta buss osv, men det er ikke alltid dette er så praktisk. Eller mulig om man ikke vil bruke veldig lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #27 Del Skrevet 28. januar 2019 Kvinner blir ikke målt på sånt hos menn. Det er sånt som andre kvinner er opptatt av, ikke menn. Samme med utdanning, jobb og bolig. Det er sånne ting kvinner er opptatt av, og tror menn også er opptatt av. Det stemmer ikke. Menn flest bryr seg midt i kneet om kvinnen har bolig, jobb og utdanning. (Det menn bryr seg om er utseende). Anonymkode: 52655...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #28 Del Skrevet 28. januar 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg føler meg veldig dum som ikke har lappen i en alder av 28 år. Jeg startet på lappen for noen år siden, da hadde jeg spart om 30.000 kr over lang tid til det. Jeg betalte inn alt på en kjørekonto hos kjøreskolen, og skulle evt få tilbake det som ble for mye betalt. Men greia var at det ble for lite, jeg hadde mange kjøretimer, og av og til lurer jeg på om bare kjøreskolen dro penger ut av meg, for jeg burde kommet videre. Så tok jeg glattkjøring og mørkekjøring. Så var det ikke mer penger igjen, og ikke førerkort enda. Etter det har jeg ikke hatt råd til å starte igjen eller spare mer opp til det, og jeg føler meg litt hemmet pga det og en gang i blandt avhenging av andre, noe jeg hater. Nå er jeg redd for at folk vil se rart på meg også, for eksempel under en date at det kommer frem at jeg ikke har lappen enda. Hva tenker dere menn her inne? Er det dealbreaker? Pust lettet ut. For guds skyld. Ingen bryr seg om dette. Det er ikke en dealbreaker. Det er ikke engang en bagatell. Anonymkode: 25980...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå