Gå til innhold

Voksen kvinne uten lappen, uattraktivt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg veldig dum som ikke har lappen i en alder av 28 år. Jeg startet på lappen for noen år siden, da hadde jeg spart om 30.000 kr over lang tid til det. Jeg betalte inn alt på en kjørekonto hos kjøreskolen, og skulle evt få tilbake det som ble for mye betalt. Men greia var at det ble for lite, jeg hadde mange kjøretimer, og av og til lurer jeg på om bare kjøreskolen dro penger ut av meg, for jeg burde kommet videre. Så tok jeg glattkjøring og mørkekjøring. Så var det ikke mer penger igjen, og ikke førerkort enda. Etter det har jeg ikke hatt råd til å starte igjen eller spare mer opp til det, og jeg føler meg litt hemmet pga det og en gang i blandt avhenging av andre, noe jeg hater. Nå er jeg redd for at folk vil se rart på meg også, for eksempel under en date at det kommer frem at jeg ikke har lappen enda. Hva tenker dere menn her inne? Er det dealbreaker? 

Anonymkode: 20aa2...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blablabla who cares, gå ut og få deg bein, kvinne!

Hilsen 28 år gammel kvinne uten lappen som har menn på rekke og rad

Anonymkode: 9ce8b...d24

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vanskelig ser deg råd til å ofre noen titusen på å ta lappen, hvordan skal du da kunne ha bil? La gå at du får deg en gammel og billig, men før du vet ordet av det kommer ei større verkstedregning, i tillegg til de mer påregnelige utgiftene. Dette forutsetter at du ikke kan oppsøke hoggere og skru selv.

Anonymkode: 948b3...bc2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt

Ikke tenk på det. Enkelte ting, som dette, er bare et problem hvis du lar der være et problem. Hvis du VIL ha lappen, så får du begynne å spare når du har mulighet til det. Siden du ikke har der nå, hvorfor er det da noe å tenke på? Nyt livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var aldri noe jeg brydde meg om når jeg først traff henne jeg er gift med i dag, stadig uten lappen. Det er andre kvaliteter som er viktigere ved valg av partner. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke noen bryr seg noe særlig, men i lengden så kan det bli slitsomt å alltid kjøre dama hit og dit. Ta lappen på automat da det er litt enklere og snakk med kjøreskolen du var på. Kan hende at noe av det du ha tatt fortsatt gjelder idag :) da slipper det å bli så veldig dyrt igjen. 

Anonymkode: ece7f...98e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt lappen, og har aldri tenkt over det, eller fått noen kommentarer fra menn på det. Aldri. Jeg bare ler av det hele. Jeg begynte å ta lappen som 19-åring, men likte ikke den ekle kjørelæreren som var stor, fet, kopparret, fett hår og ikke så meg inn i øynene (stirret på et punkt i pannen min) i løpet av hele kjøretimen, så jeg ville ikke ta flere timer hos han. Turte ikke spørre samme kjøreskole om en annen lærer, var redd for å fornærme noen, så jeg sluttet bare etter et par kjøretimer.

Siden det ikke var flere kjøreskoler i nærheten av der jeg jobbet, så ble det  ikke til at jeg fortsatte et annet sted heller, og jeg tok det aldri opp igjen. Nå er jeg passert 50, og har klart meg uten lappen så langt. 

Klart det er tidspunkter der jeg føler det hadde vært kjekt å ha bil og lappen, men samtidig hadde jeg i dag ikke hatt råd til å ha bil uansett, så... da spiller det liksom ingen rolle. Jeg har nok med å betale på boliglån på leiligheten jeg eier alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg veldig dum som ikke har lappen i en alder av 28 år. Jeg startet på lappen for noen år siden, da hadde jeg spart om 30.000 kr over lang tid til det. Jeg betalte inn alt på en kjørekonto hos kjøreskolen, og skulle evt få tilbake det som ble for mye betalt. Men greia var at det ble for lite, jeg hadde mange kjøretimer, og av og til lurer jeg på om bare kjøreskolen dro penger ut av meg, for jeg burde kommet videre. Så tok jeg glattkjøring og mørkekjøring. Så var det ikke mer penger igjen, og ikke førerkort enda. Etter det har jeg ikke hatt råd til å starte igjen eller spare mer opp til det, og jeg føler meg litt hemmet pga det og en gang i blandt avhenging av andre, noe jeg hater. Nå er jeg redd for at folk vil se rart på meg også, for eksempel under en date at det kommer frem at jeg ikke har lappen enda. Hva tenker dere menn her inne? Er det dealbreaker? 

Jeg fikk lappen da jeg fylte 30 år. Hatt mange interesserte menn og langvarige forhold både før og etter, har ikke merket noe forskjell. Tviler på at dette har så mye å si for de fleste, men det kan jo bli hva du gjør det til selv...hvis du overfører til den andre at det er en dum ting.

Anonymkode: b331f...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg mann, men det som evt hadde vært uattraktivt for meg er mer om du overhodet ikke klarer å skrape sammen penger til å ta lappen om det er det du vil. Ganske mye større varselbjelle. Mange lever fint uten lappen, men det bør jo være et frivillig valg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lappen og har ikke hatt problemer med menn. Tvert imot!

Men jeg har som et mål å ta lappen når jeg blir 50. Heldigvis er det leeeeenge til☺️

Anonymkode: 451d8...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom arbeidsmarkedet som ikke er så åpne for de uten lappen, så har jeg aldri møtt en potensiell partner som har likt meg mindre fordi jeg ikke har lappen. Tror ikke de fleste menn tenker sånn

Endret av VKM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Joppeline skrev:

Nå er ikke jeg mann, men det som evt hadde vært uattraktivt for meg er mer om du overhodet ikke klarer å skrape sammen penger til å ta lappen om det er det du vil. Ganske mye større varselbjelle. Mange lever fint uten lappen, men det bør jo være et frivillig valg.

Hei, ja jeg skjønner godt at dårlig økonomi er litt attraktivt også. Jeg ble alenemor da samboeren min for noen år siden valgte å forlate meg for en annen kvinne. Jeg står alene med mange utgifter og barn, og med en jobb jeg ikke tjener all verdens på.  Men jeg jobber og står på ihvertfall. Søker nye jobber, men ikke bare bare det når en ikke er attraktiv på arbeidsmarkedet heller.  

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar, godt å se at dette ikke er noe dere hadde hengt dere opp i. 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke lappen, og det har aldri vært et problem. Tenker at hvis det er den store dealbreakeren, så er man kanskje ikke rett for hverandre i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er snart 40 og har ikke lappen, aldri noen som har reagert, og har aldri hatt behov for å bli kjørt noen steder av noen, for jeg kommer meg rundt uansett. Men jeg syns det er mer rart om en mann ikke har lappen, og det betyr ikke så mye, men dr fleste menn er veldig opptatt av det og har sjelden kommet over menn uten lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag er det jo helt vanlig at ungdommer ikke tar lappen, særlig i Oslo.Tror det har lite å si på kjærestefronten, selv om det jo er praktisk med lappen.

Selv har jeg ungdommer som jeg skal "tvinges" til å ta lappen før de flytter hjemmefra ;) . Jeg kan tenke meg hvor vanskelig det er når man har flyttet hjemmefra og må dekke alt selv. Kommer til å dekke det meste for mine ungdommer, og ikke minst kan de øvelseskjøre en god del med mor og far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lappen, men har aldri fått spørsmål om det fra menn 😂 ikke har de sett meg kjøre heller...

Anonymkode: ae26f...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere menn som ikke har lappen. Kjæresten har ikke lappen, jeg har. Altså, hadde vært greit om han også kunne kjøre, men han har (helt frivillig) startet med kjøretimer.

Er jo et "problem" som lett kan fikses, så det har ikke vært dealbreaker for meg :) 

Anonymkode: f0e26...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...