Gå til innhold

Hjelp, trening store lår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg spiser sunt og variert med litt kalori underskudd hver dag. Jeg er normal vektig men har siste åra gått opp fler kg, må være litt muskler også etter å ha vært syk og stillesittende i noen år, for alle klær passer fortsatt. Men problemet: jeg har begynt å trene, trener både styrke og cardio. Etter program fra pt, han sa at om jeg fulgte programmet skulle kroppen strammes opp og ikke bli større. Problemet er at uansett om jeg dropper bein økter eller ikke, blir låra mine større. Alt annet blir mindre og slankere, men låra mine blir større, de er hardere men virker som musklene har lagt seg under også fett oppå. Jeg vil ha mindre lår det er hele greia, var OK fornøyd med de før jeg startet å trene, men nå er jeg så misfornøyd. Jeg ønsker mellomrom mellom låra som jeg har hatt tidleigere, hvorfor blir de større når alt annet går ned? Har trent 3 mnd ca, kan det være at musklene kommer nå først også går fettet vekk etterhvert? Mister motivasjon av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss beina dine har vært lite brukt i lang tid er det ikke rart viss du får litt mer muskler på dem, selvom du trener 5x3/5x5.

Har du noe særlig fett på lårene? isåfall blir du jo kvitt litt volum der viss du går ned i vekt.

Skrevet

Pga. Stryke tren mindre bein stryke så går de ned.

Anonymkode: 7cb1e...882

Skrevet
24 minutter siden, Anonymmm123 skrev:

Jeg ønsker mellomrom mellom låra som jeg har hatt tidleigere,

Errr!! Thaaats your problem right there.

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, TomHm skrev:

Viss beina dine har vært lite brukt i lang tid er det ikke rart viss du får litt mer muskler på dem, selvom du trener 5x3/5x5.

Har du noe særlig fett på lårene? isåfall blir du jo kvitt litt volum der viss du går ned i vekt.

Har litt fett på låra ja, men legen min mener jeg ikke bør gå ned i vekt fordi jeg er normal vektig. Men jeg spiser jo sunt og passer på å ikke gå over kaloriene jeg bruker. Mister jo fett alle andre steder enn låra

Skrevet
10 timer siden, Gent82 skrev:

Errr!! Thaaats your problem right there.

?? 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pga. Stryke tren mindre bein stryke så går de ned.

Anonymkode: 7cb1e...882

Pt sier at jeg må trene bein for å styrke kroppen, men at beina mine skal gå ned med programmet jeg har. Har prøvd å droppe bein økter osv men føler låra er like «hovne» uansett

Skrevet

Løping - er lårene får store, begynner du å gå - så begynner du å løpe litt etter litt. Løp så mye/langt/hyppig til lårene er smale nok - selvsagt med kosthold som gjør at du er i underskudd

Anonymkode: 58b2d...474

Skrevet
1 time siden, Anonymmm123 skrev:

Har litt fett på låra ja, men legen min mener jeg ikke bør gå ned i vekt fordi jeg er normal vektig. Men jeg spiser jo sunt og passer på å ikke gå over kaloriene jeg bruker. Mister jo fett alle andre steder enn låra

Ofte er det sånn at vi mennesker individuelt holder mer på fettet visse plasser, lår og rumpe er litt typisk damer mens med menn er det som regel magen men gener kommer også inn her.

Altså viss man skal ned i vekt da så er dette det siste plassen kroppen tar fett fra.

Man må derfor bli temmelig "lean" viss man skal bli helt slank på dette området.

Har du tidligere vært stor?

Skrevet
2 timer siden, Anonymmm123 skrev:

?? 

Hvorfor vil du ha mellomrom mellom lårene? Tror du det er attraktivt for menn, så er du helt på bærtur. Men om det er for din egen interesse så ok. Det er to metoder som fungerer, men det ville ikke vært etisk riktig av meg å foreslå noen av dem.

• Liker 3
Skrevet

Jogg!

Anonymkode: 4ab35...445

Skrevet
3 timer siden, Gent82 skrev:

Hvorfor vil du ha mellomrom mellom lårene? Tror du det er attraktivt for menn, så er du helt på bærtur. Men om det er for din egen interesse så ok. Det er to metoder som fungerer, men det ville ikke vært etisk riktig av meg å foreslå noen av dem.

Foreslå de gjerne. Driter i hva andre menn synes da jeg har en alledre. Det er kun fordi jeg selv syns det er fint og har hatt det tideligere og hadde det frem til jeg begynte å trene, bare ikke like stort som før. Men nå er det ikke mellomrom mer :(

Skrevet
4 timer siden, TomHm skrev:

Ofte er det sånn at vi mennesker individuelt holder mer på fettet visse plasser, lår og rumpe er litt typisk damer mens med menn er det som regel magen men gener kommer også inn her.

Altså viss man skal ned i vekt da så er dette det siste plassen kroppen tar fett fra.

Man må derfor bli temmelig "lean" viss man skal bli helt slank på dette området.

Har du tidligere vært stor?

Som barn/ ungdom, frem til jeg var ca 15 år hadde jeg endel fett, var litt overvektig. Men etter 15 ble jeg nærere undervektig (2kg fra) nå er jeg normalvektig

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jogg!

Anonymkode: 4ab35...445

Det er det eneste jeg ikke kan gjøre, kan jogge typ 2 min før det knekker. Kan fint gå fort, sykle, og elipse. Men kan ikke jogge/ løpe pga ankelbrudd som aldri ble operert, har bein splint i ankelen som fortsatt synes på både røntgen og i hverdagen :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...