Gå til innhold

Merker du forskjell på kjemisk og ekte graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på mengde symptomer, tidspunkt for symptomer etc. Ekte var i mangel av bedre ord 😕 

Anonymkode: c51ed...d1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merket ikke noe forskjell. Jeg trodde jeg var gravid, i en lykkerus fikk jeg ikke nok av å ta gravidtester. Fikk mange positive, ringte legen. Dro dit lykkeligere enn noen gang så var HCG nivået i blodet for lavt så han ville ta en ny etter noen dager, og fikk da vite at det var en kjemisk graviditet 🥺

Anonymkode: 93138...f27

Skrevet

Symptomene var ganske like: litt uvel og kjente mye stikk og murringer. 

Forskjellen for min del var at det med kjemisk tok lengre tid å få positiv test (13 dpo) og at testen ikke ble spesielt sterkere. 

Da jeg var gravid fikk jeg positiv på 9 dpo. 

Anonymkode: 13216...208

Skrevet

Kjemisk : ikke så mye symptomer, men positiv test

Ordentlig graviditet: kjempeømme bryster, mye stikkinger og murringer 

Har nok kjemisk akkurat nå, digital i går var 1-2, men i morges var det såvidt skimtende en strek nr 2 på strimmel. 

Anonymkode: bd4fc...ee0

Skrevet

En kjemisk er like ekte som en "ekte" graviditet, frem til det går galt. Mister man før uke 5 kalles det kjemisk. Frem til man faktisk mister kan det forløpe seg helt likt som en graviditet som ikke ender i abort. 

Anonymkode: 3d7dc...b6f

• Liker 4
Skrevet

Ingen forskjell, men testene blir ikke sterkere ved kjemisk. Plutselig forsvinner symptomene og testene blir negative. 

Anonymkode: 062b4...39e

• Liker 1
Skrevet

Helt likt for meg, såvidt jeg husker.

Testene ble ikke sterkere, da. Det var forskjellen. 

Anonymkode: 5bb79...f9b

Skrevet

Men i ekte/ikke ekte diskusjonen; kjemisk er vel at det bare streifer borti og det produserer litt hcg? Jeg sier ikke at jeg mista denne gangen da, gjør dere det? 🤔

Skrevet

Helt likt. Knall postiv test på ikm. Blødning tre dager etterpå

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i ekte/ikke ekte diskusjonen; kjemisk er vel at det bare streifer borti og det produserer litt hcg? Jeg sier ikke at jeg mista denne gangen da, gjør dere det? 🤔

Nei, jeg sier ikke at jeg mista. Sørger heller ikke på samme måte som når jeg mister «på ordentlig». Kjemisk er jo supervanlig, bare at vi noen ganger tester så tidlig at vi får det med oss. 

Ts 

Anonymkode: c51ed...d1c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjemisk er enten streif eller at man mister så tidlig at det ikke er mulig å se på UL, derav at man bare kan påvise det kjemisk gjennom blodprøve eller G-test. Alt før fullgåtte 5 uker regnes som kjemisk. Jeg har de samme symptomene ved kjemisk og tilnærmet vanlig styrke ved IKM før testene blir svakere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...