Gå til innhold

10 mnd og melk om natta?

La Guapa

Anbefalte innlegg

Datteren vår blir ett år i mai.

Hun spiser om dagen, men tydeligvis ikke nok for hun våkner om natten og vil ha MME.

Vi gir henne variert brødmat, frukt, middag...ja, alt det vi spiser selv.Det virker som om hun "går lei" av å sitte ved bordet og spise.Prøver å gi henne brødskive i vogna når vi er ute for at hun spise litt mer.

Problemet er altså at hun våkner om natten og gråter.

Hvis jeg gir henne morsmelkerstatning sovner hun med en gang og sover godt etterpå.

MEN.Hun har fått tenner og jeg er redd for at hun skal få hull + at det er slitomt for meg som jobber å være våken om natta.

NOEN RÅD??

Klem fra La Guapa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Det er jo ikke sikkert hun våkner fordi hun er sulten - men kanskje pga at hun er tørst eller lign. Det hender stadig vekk at gutten vår på 10 mnd våkner om natten - vi gir han vann fra tuteflaske, og han roer seg med en gang. Kanskje du burde prøve med vann i steden for MME. Det gjør jo ikke skade på tennene heller. ;)

Dessuten er det etter min mening kanskje dumt å "belønne" henne med melk om hun våkner på natterstid... Da er det jo egentlig natta og man skal sove... :wink:

Hvis hun virkelig er sulten når hun våkner... blir jo utfordringen å få i henne mer mat om kvelden. Skikkelig "bunkring". Bruker dere grøt og MME på kvelden? Det gjør vi. 1 posjon grøt og 250 ml MME går stort sett ned.... Begynn kanskje tidligere med maten - og fyll på med melk frem mot leggetid... Uff, det hørtes litt ille ut. Man skal jo selvsagt ikke "stappe" dem fulle av mat hvis de ikke vil ha da... men det problemet har heldigvis ikke vi...

Håper ting ordner seg for dere - så natta blir go' og lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii og takk for raskt svar.

Prøvde å gi bare vann i natt...VRÆÆÆÆÆL var responsen på det.

Har prøvd med grøt, men hun fikk så mye av det en stund at hun er drittlei og bare brekker seg.

Vi gir MME jevnt frem til leggetid + kveldsmat en liten time før.

Skjønner poenget med at melken kanskje blir belønning for henne.

Men skal jeg bare la henne skrike...?

Det gjør så vondt inni mamma-hjertet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd det beste rådet vil være: Hold ut noen netter med vræling... Selv om det gjør vondt i mamma-hjertet. Min lille håpefulle brukte tre-fire netter, men så var det slutt, og den roen det gir å få sove hele natten er absolutt verdt strevet. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiii! Jasså - så her sitter du søs... :ler:

Kan ikke si så mye vettugt om nattspisinga til litjtuppa jeg, ville bare gi deg en klem. :kose: Du får la kaill´n ta seg av nattmåltidene når han kan da vet du. Bulking om kvelden vet jeg ikke er så enkel med ei kresen lita frøken som stadig skal passe linjene. Men hva med å gi en del MME som tørstedrikk i stedet for vann i løpet av dagen? Så kan du evt. pusse tennene litt oftere enn morgen og kveld. Det er jo ingen grunn til at hun skal ha behov for mat om natta lenger...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det problemet da prinsessa var 1 år. Hun hadde ørebetennelse og varpjusk på dagen og ville ikke spise. Da hun på natte så var sulten og tørst ga vi henne selvfølgelig en flaske. I begynnelsen holdt det med 1 flaske, men det ble etterhvert nesten 1 liter i løpet av en natt. Hun våknet 3-4 ggr og fikk full flaske hele tiden. " Hun måtte jo få i seg mat..." Dette fortsatte lenge etter at hun hadde blitt frisk. Men i og med at hun drakk så mye melk på natta ville hun ikke spise noe særlig på natta.

Så fikk vi rådet; Det tar 3 netter med gråt/hylskriking! (Det hørtes ut som om hun ble stukket med nåler. Det var ILLE!!!) Første natta hylte hun i 1 1/2 time. Andre natta 45 min. Tredje natta i 15 min. Etter det hadde vi et nytt barn. Hun sov hele natta og spiste normalt på dagen. Det var virkelig verd det! Bare husk å ikke ta barnet opp når det skriker. Dere må bare tåle det, på samme måte som barne må igjennom dette. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...