Gå til innhold

Hvorfor likte ikke svigerforeldrene dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell :)

Anonymkode: 5680a...4d2

Videoannonse
Annonse
Gjest Krampus
Skrevet

Fordi jeg ikke kom fra gård. De ville ha ei gardsjinte til gardsguten sin. 

Skrevet

Jeg vet ikke om de direkte mislikte meg, men svigerforeldrene til forrige eks synes nok at jeg var litt rar.

De ville nok ha ei litt bestemt ei som herset litt med sønnen og at jeg skulle være mer huslig enn jeg var. Jeg var nok litt annerledes enn de andre kvinnene i familien hans og jeg var ikke interessert i å bli som dem heller.

Anonymkode: c0663...d23

Skrevet

Fordi jeg ikke er Jesus. 

Anonymkode: 7bd1d...619

• Liker 1
Skrevet

De likte meg, men spesielt svigermor ønsket nok at jeg var mer omsorgsfull (slik hun selv var) overfor sønnen hennes.  F,eks. fortalte hun meg tidlig at hun brukte å lage noe varmt til kvelds, viste meg hvordan hun laget brød.  Osv.  Jeg forsto at hun ønsket at jeg skulle avløse henne i sin omsorgsrolle. 

Siden jeg ikke gjorde det, følte min svigermor stor omsorg for mannen min helt til sitt siste. Hun strikket ullsokker, stoppet hull, laget yndlingsretten.. 

Det kunne bli litt for mye for meg, men jeg holdt ut...  :) 

• Liker 3
Skrevet

Ene familien fordi de var ekstremt interessert i bil, jeg har null interesse for dette og hadde ikke en gang lappen på den tiden.

Andre familien fordi jeg ikke hadde høy nok utdanning ("bare" fagbrev + teknisk fagskole"), det hadde ingenting å bety at jeg på det tidspunktet tjente mer enn begge foreldrene til sammen (Moren var lærer, faren var geolog).

Har ikke møtt flere "svigerforeldre" etter dette, og har ingen planer om det heller.

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg kysset sønnen deres, en gang når de så det.....

Anonymkode: 620da...1ed

Skrevet

Litt fordi jeg var overvektig (det var i hvert fall det de oppgav som grunn), men mest av alt var det nok fordi de ikke likte barnet sitt heller. Jeg ble vel rett og slett en forlengelse av alle de negative følelsene de hadde overfor samboeren min. 

(Svogeren min veide forøvrig rundt 80 kg mer enn meg og var likevel hjertelig velkommen inn i familien, men så var han jo sammen med favorittbarnet deres også, og ikke det mest mislikte barnet slik jeg var.)

Anonymkode: 7c0c8...430

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg kysset sønnen deres, en gang når de så det.....

Det hadde jeg syntes var godt å se!  (Hilsen en svigermor)

Anonymkode: 6933e...988

• Liker 1
Skrevet

Svigermor hadde og har urealistiske forventinger til meg, som at jeg lytter til alt hun sier, dukker opp med en gang hun krever at vi skal være der. Helst bo med dem, i verstefall under dem. Egentlig å ha ei å vise frem til venninnene sine, at jeg står der som en servitør. Også ville hun velge kone selv for han. 

Tok to år før hun godtok at han var sammen med meg, han flyttet inn til meg først, så et år senere tok hun kontakt. Jeg gjorde alt hun krevde i starten i håp om at det tar slutt, hun fortsatte med kritisering og hersketeknikker. Behandlet med som søppe, kalte meg for ting osv. Var vist veldig plaget over at jeg var uavhengig og dreven selv, oppnår gjerne ting før mannen rekker det, og sørger for at mannen gjør ting riktig for oss som familie. Ikke bare for mor far og søsken. 

Jeg satte foten ned til slutt, fikk nok når jeg kom hjem fra sykehuset en dag. De kom på overnattingsbesøk samme dag og hun sto ikke opp for å ta en glass vann til seg selv engang, men krevde middag, desser osv. Jeg Var høygravid. Etter det fortsatte hun mer og mer, nå er hun ikke velkommen med mindre hun bare sier hei, går det bra, og hade. Eneste grunnen til at hun får komme inn her er fordi jeg syns synd på mannen og føler at det ikke er min plass å nekte hans mor å komme på besøk. Men dett gjør jeg om hun ikke godtar reglene. 

Synd hun holdt på sånn da jeg veldig gjerne ville ha et godt forhold til henne, men nå sier hun at hun «ønsker» å prøve og det er bare tull. Det vet jeg, men sjansen får hun ikke igjen hos meg mer.  Jeg lager derimot mer hjemmelagd mat enn det hun gjorde og har sett at hun har blitt grådig irritert når mannen sier at min mat er bedre enn hennes. Så langt som å spytte ut maten når hun spiser hos oss. Så tja, jeg kan vel si at jeg har noe skyld i ting selvom jeg ikke ser det selv bare for sakens skyld. Men en heks er hun i mine øyne, og jeg kommer til å sørge for at mine barn ikke har så god kontakt med dem da jeg mener at hun er mentalt ustabil. 

Anonymkode: d1d2a...08f

• Liker 1
Skrevet

Svigermor er av den typen som skal ha kontroll på alle hele tiden. Hun har det best med seg selv når alle er rundt henne hver uke. Vi har fullt opp med mye annet og er ikke med på alt som skjer hele tiden. Så da tror hun at jeg kontrollerer sønnen hennes og mener at jeg er den som ødelegger hennes familie. Selv om jeg ikke kan eller orker bestandig selv så sender jeg alltid samboer og barnet vårt. I blant orker ikke han heller, men da får jeg skylden.

Anonymkode: e19e8...016

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Svigermor er av den typen som skal ha kontroll på alle hele tiden. Hun har det best med seg selv når alle er rundt henne hver uke. Vi har fullt opp med mye annet og er ikke med på alt som skjer hele tiden. Så da tror hun at jeg kontrollerer sønnen hennes og mener at jeg er den som ødelegger hennes familie. Selv om jeg ikke kan eller orker bestandig selv så sender jeg alltid samboer og barnet vårt. I blant orker ikke han heller, men da får jeg skylden.

Skal også sies at de nesten ikke hadde kontakt før jeg kom inn i bildet. Det er jo glemt nå da 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg syntes var godt å se!  (Hilsen en svigermor)

Anonymkode: 6933e...988

De mente at sånt gjør man ikke når andre ser, de var veldig spesielle av seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...