AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg får ca månedlig e-post fra en falsk apple konto med vedlegg. De kan si at kontoen min er sperret, eller at jeg har kjøpt en app for så og så mye penger osv. Jeg åpner selvfølgelig aldri vedlegget. Jeg har videresendt det til Apple sin report phising e-post, og jeg har rapport det som phising på min mail. Men jeg får hele tiden nye, og de kommer rett inn i innboksen min. Vanligvis er kommer det meste av spam i spam-mappen med en gang. Er dette vanlig eller er det bare meg som får så ofte? Er det bare random at jeg får disse e-postene? Jeg har gode passord på alle mine brukerkontoer, og jeg har ikke noe virus. Anonymkode: ba717...cb7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Nei, det er ikke bare du. Anonymkode: c0223...aba
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Jeg får det også.. Anonymkode: 50c2d...de4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Ops. Jeg mente å poste under Data, ikke TV. Anonymkode: ba717...cb7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #5 Skrevet 28. januar 2019 Jeg får det og. Anonymkode: d1e18...dc9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #6 Skrevet 28. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ca månedlig e-post fra en falsk apple konto med vedlegg. De kan si at kontoen min er sperret, eller at jeg har kjøpt en app for så og så mye penger osv. Jeg åpner selvfølgelig aldri vedlegget. Jeg har videresendt det til Apple sin report phising e-post, og jeg har rapport det som phising på min mail. Men jeg får hele tiden nye, og de kommer rett inn i innboksen min. Vanligvis er kommer det meste av spam i spam-mappen med en gang. Er dette vanlig eller er det bare meg som får så ofte? Er det bare random at jeg får disse e-postene? Jeg har gode passord på alle mine brukerkontoer, og jeg har ikke noe virus. Anonymkode: ba717...cb7 Hvordan vet du at de er falske? Jeg får denne typen eposter flerr ganger i uken men sletter dem fordi jeg ikke er interessert i innholdet. Jeg så ett eller annet sted inne på telefonens instillinger at det er mulig å avregistrere mail fra aple da jeg holdt på med endringer av passord på ny iphone. Kontakt aple i en butikk eller ring dem. Anonymkode: a67f9...279
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #7 Skrevet 28. januar 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at de er falske? Jeg får denne typen eposter flerr ganger i uken men sletter dem fordi jeg ikke er interessert i innholdet. Jeg så ett eller annet sted inne på telefonens instillinger at det er mulig å avregistrere mail fra aple da jeg holdt på med endringer av passord på ny iphone. Kontakt aple i en butikk eller ring dem. Anonymkode: a67f9...279 De mailene her er ikke fra Apple og det er veldig enkelt å se. Det er stort sett «bestillingsbekreftelser», og det står at vi må åpne vedlegg og følge instruksene der hvis vi ikke har gjort det og det kjøpet. Har fått veldig mange av disse i det siste. Anonymkode: 07c98...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå