Gå til innhold

Dårlig med matcher på tinder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, nå har jeg vært på tinder i 1 1/2 år. Jeg lagde profil for å kanskje finne noen, eller i det minste gå på noen dater. Men, neida.... Det er svært få matcher jeg får og har på denne tiden bare chattet bittelitt med en fyr uten at det førte til noe mer. 

Jeg er en jente/dame i slutten av 30 åra og har normale bilder av meg. Jeg kan gjerne trykke liker på mannfolk som er skalla og ikke er super veltrente, men altså ingenting skjer. 

Skal det virkelig være så vanskelig å få seg en match man kan gå på date med? 

Kveldens lille utbrudd fra en som så gjerne vil på en date og bare ha det hyggelig, som igjen kanskje kunne ført til noe mer. 🤔

Anonymkode: ca4aa...b9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig trist ut. Kanskje prøve noen andre fine bilder du har? Og skrive litt om hvem du her, hva du liker? Få hjelp med profilen (av venninner, eller mannlige venner om du har)?

I utgangspunktet er det bildene som umiddelbart vekker en viss form for interesse, men hvis jeg også ser noe i tekstprofilen som jeg kanskje har savnet ved tidligere dater (matchende interesser, utover de overfladiske) så ville jeg normalt sett vært villig til å forsøke en date selv om bildene ikke nødvendigvis var de fineste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ha Tinder gold versjonen slik at du kan se hvem som har likt din profil? Da kan du bare klikke liker på dem og vips har du en match. Hvis du har det og det viser seg at det virkelig er få, bør du gjøre som Kreator skriver å be om hjelp fra en venn/venninne. Det kan være noe ved bildene man ikke tenker på selv, eller at teksten er til å misforstå eller noe. 

Du kan også prøve matcht.com eller en av de andre hvor man legger ut mer informasjon om seg selv og kan søke opp menn etter kriterier som interesser, utdanning, bosted etc. og skrive til dem selv om dere ikke har matchet ennå.

Endret av McMary
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer du er også normal. Tinder fungerer best for de 20% mest attraktive. Prøv heller sukker eller match hilsen uattraktiv normal mann. 

Anonymkode: 1312d...6d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alle som får 100 matcher per dag på Tinder, selv om man kan få det inntrykket når man leser her inne. Se om bildene dine er fine, det hjelper å være blid på bildene. Trenger ikke være bilder som viser mye aktivitet eller er imponerende. Bare vanlige ansiktsbilder. Og så er det fint å ha en kort og grei tekst der du sier litt om hvem du er og hva du er på utkikk etter.

Nesten rart at du ikke har fått mer enn 1 match på 1,5 år (hvis det var dette du mente). Se også om du kan være for kritisk når du sveiper til venstre, kanskje sveipe noen fler til høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva å ta en "test". Sveip en hel haug til høyre, å se hvor mye det kan øke da. Ikke absolutt alle. Men vær kjempe lite kritisk. Du trenger ikke skrive til dem! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man leser her inne for eksempel så får man inntrykk av at alle kvinner uansett hva får mange matcher. Noe som nok ikke alltid stemmer. Jeg er også normal og fikk noen matcher, men ikke så mange i uka. Kanskje 2-3 stykker og jeg var ikke veldig kritisk da. Ga mange en sjanse selv om de ikke hadde beste bildene, men prøvde å se etter om de hadde noe jeg likte og at profilteksten ikke var helt på jordet.

Man kan sikkert få flere matcher ved å trykke liker på alle, men jeg synes ikke at det skal være målet. Jeg synes selv at jeg fikk flest matcher når jeg hadde bilder hvor jeg så glad ut og når jeg hadde en kort og informativ tekst om meg selv. Prøvde litt ulike stratergier, men å prøve å være litt sarkastisk og morsom falt ikke helt i smak :) Ikke så rart da. Jeg prøvde heller ikke å selge meg inn ved å ha mange aktivitetsbilder som jeg synes at mange prøver å gjøre på Tinder.

Anonymkode: 1fb05...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Jeg har tinder gull og jeg prøver virkelig å ikke være for kritisk til "svipingen" min. Som sagt, så kan jeg gjerne trykke liker på en skalla mann med pappakropp, heller det enn de superveltrente. Har ikke fått en match som bare har spurt etter sex engang, og helt ærlig, så stygg føler jeg meg ikke 😂

Jeg har selv bilder hvor jeg smiler (har sjeldent noe annet). Ikke bruker jeg et lass med sminke og jeg tilbringer gjerne tid i skogen fremfor café livet. 

Noen guttevenner har sett profilen og de ser ikke noe galt med den, har også fått hjelp med tekst av noen gode kollegaer.

Er jo sosialt oppegående, så ville klart å skravle på en date liksom. Ja ja, får vel bare fortsette "svipingen" og prøve andre nettsider.

Takk for innspill 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver du noe i bioen? I så fall hva?

Jeg swiper så og si aldri høyre på noen som ikke har bio. 

Anonymkode: e8a4d...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres jo ikke akkurat sexy ut Ts. Du sier du har "normale bilder", noe jeg tolker som grå mus. 

Menn leter etter kjærligheten og partnerskap som kvinner også gjør. Men, vi styres av en underliggende seksualitet. Det betyr i praksis at du som kjedelig, eller "normal" som du skriver, stiller sist i køen. Du er en RAV4. Hun med puppene er 911. Det er to veldig ulike typer biler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her..

Jeg har tinder gull og jeg prøver virkelig å ikke være for kritisk til "svipingen" min. Som sagt, så kan jeg gjerne trykke liker på en skalla mann med pappakropp, heller det enn de superveltrente. Har ikke fått en match som bare har spurt etter sex engang, og helt ærlig, så stygg føler jeg meg ikke 😂

Jeg har selv bilder hvor jeg smiler (har sjeldent noe annet). Ikke bruker jeg et lass med sminke og jeg tilbringer gjerne tid i skogen fremfor café livet. 

Noen guttevenner har sett profilen og de ser ikke noe galt med den, har også fått hjelp med tekst av noen gode kollegaer.

Er jo sosialt oppegående, så ville klart å skravle på en date liksom. Ja ja, får vel bare fortsette "svipingen" og prøve andre nettsider.

Takk for innspill 

altså nå mener jeg ikke at du skal bruke ett LASS med sminke, men kanskje du kunne prøvd med noen bilder der du har pyntet deg litt? jeg tror noen kvinner er fryktelig redd for å fremstå som en jåledukke og lever i den villfarelse av at menn ikke kan fordra kvinner som pynter seg og bruker sminke. dette stemmer jo ikke. jeg mener ikke at du skal forsøke å være noe annet en du er, men du må prøve å fremstille deg fra din beste side. det er ingen skam i å pynte seg litt. ta på litt forundation, marker brynene litt, og bruk nøytrale delikate farger. du skiver du tilbringer gjerne tid i skogen, og det er jo veldig fint, men ikke legg ut bare bilder i turklær og allværsjakke. menn liker å ha en stilig dame ved sin side, ta på en fin kåpe, kule støvletter osv. ikke vær redd for å skinne litt :) 

Anonymkode: da402...8ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Men har du dårlige bilder? F.eks at de er uskarpe, dårlig lys,  du har solbriller og lue på eller andre ting som gjør at det er vanskelig å se hvordan du ser ut.

Jeg er mann  og ser mange kvinner som kun har dårlige bilder av seg. Så eksen min på tinder og tror ikke jeg  hadde gjenkjent henne om det ikke var fordi hun har de samme bildene på Facebook. Hun hadde kun dårlige bilder.

Anonymkode: 214f6...dca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her..

Takk for innspill 

Det spørs jo også hvor du bor i landet, hvor stort alderssegment du har og hvilke radius du setter. Hvis du er villig til å kjøre noen mil og flekse litt på alder er det lettere å få mange likes. Ta deg også råd til en boozt så du kommer opp hos flere på en søndagskveld.

Og det tipset med å ha et pynte bilde er ikke dumt. Jeg hadde Badoo helt i starten, der kan du se hvor mange som liker hvilke bilde. Jeg hadde etter råd lagt ut et hvor jeg er ute i en varm, koselig by og har pyntet meg. Syns selv jeg ser litt tafatt ut på det bildet, men menn likte det veldig godt. (Bruker det derfor på Tinder også.) Jeg syns dessuten det er sexy med menn i dress, så et bilde av det blant alle skog og fjell bildene liker jeg. Forventer ikke at mannen kommer i dress på date, men da har jeg en ide om hvordan han ser ut når han er på topp. 😄 Om jeg kan si det slik. 

Endret av McMary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man på et forum, så må man tydeligvis forklare alt veldig detaljert. Selv om jeg skriver at jeg foretrekker en tur i skogen fremfor café livet, så betyr jo ikke det at jeg da bare har bilder av meg ute i naturen. Jeg har forskjellige bilder i forskjellige settinger. Både med og uten sminke. 

Men, igjen takk for innspill. Tinder kontoen blir vel avsluttet når det er på tide å fornye abn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Arcturus skrev:

Du høres jo ikke akkurat sexy ut Ts. Du sier du har "normale bilder", noe jeg tolker som grå mus. 

Menn leter etter kjærligheten og partnerskap som kvinner også gjør. Men, vi styres av en underliggende seksualitet. Det betyr i praksis at du som kjedelig, eller "normal" som du skriver, stiller sist i køen. Du er en RAV4. Hun med puppene er 911. Det er to veldig ulike typer biler. 

Altså, det er slike bilder du mener hun skal ha som tiltrekker seg oppmerksomhet fra feil type menn. Hun stiller kanskje sist i køen hos deg, men andre liker kanskje andre ting. Jeg hadde også det jeg vil beskrive som normale bilder. Ingen puppebilder eller dype utringninger eller hva nå enn du tenker på og da fikk jeg matcher fra seriøse menn. Nesten ingen meldinger om sex. Så jeg vil ikke anbefale å være "hun med puppene" kun for å flere matcher.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man på et forum, så må man tydeligvis forklare alt veldig detaljert. Selv om jeg skriver at jeg foretrekker en tur i skogen fremfor café livet, så betyr jo ikke det at jeg da bare har bilder av meg ute i naturen. Jeg har forskjellige bilder i forskjellige settinger. Både med og uten sminke. 

Men, igjen takk for innspill. Tinder kontoen blir vel avsluttet når det er på tide å fornye abn. 

Ja, det er lurt om du vil ha ordentlige svar på det du lurer på. 😄 Så slipper vi å gjette, vi kjenner deg jo ikke. Noen har faktisk bare bilder av seg selv i naturen. Jeg skrev hvert fall alt jeg gjorde i beste mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tinder er et svært overfladisk sted. Noen skrev her at man heller ville ha et "normalt bilde" fremfor et hvor man kanskje ikke viser helt sannheten. Med det mener jeg, litt sånn filter bilder fra Snap for.eks. 

Jeg tenker at skal man ha fisk på kroken på et sted som Tinder, så må man nesten pynte litt på sannheten. Ja, det kan bli bomtur på date, men innen da har man kanskje fått vist sin gode personlighet. ;)

Jeg snakker ikke nå til deg TS, for jeg aner ikke hvilke bilder du har lagt ut. Men det er faktisk ikke til å legge under en stol, at det er trynefaktor der inne! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen, men jeg er mann da. De damene jeg matcher med svarer som regel ikke på meldinger, ellers virker de kanskje interesserte den første dagen, før de sletter matchen.

Får høre av kollegaene mine at jeg har et bra utseende (selv om jeg ser på meg selv som gjennomsnittet) og en herlig personlighet, og at jeg ikke bør ha noe problemer med å finne noen. Vet at jeg ikke bør ta noen ting personlig når det gjelder Tinder ettersom damer mest sannsynligvis matcher med nesten alle de liker og at de har innboksen full av menn som vil møte dem. Det går allikevel inn på selvtilliten. Vet liksom ikke andre steder hvor jeg kan treffe noen, bortsett fra på byen da. Men der er vel de fleste ute etter ONS, og det er ikke akkurat sjarmerende å sjekke opp damer i fylla heller.

Jeg er ikke desperat heller, har hørt at damer gjennomskuer sånt. Har vært på et par dater hvor jeg fort fant ut at hun ikke var helt min type. Så jeg tar ikke bare det første som liker meg heller. Og de som jeg ville ha, følte ikke det samme om meg. Frustrerende altså! :)

Var ikke meningen å ta over tråden, men vit at du ikke er alene. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Gjelder både for meg og deg. :) 

Anonymkode: 91083...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 10.54, AnonymBruker skrev:

Altså, det er slike bilder du mener hun skal ha som tiltrekker seg oppmerksomhet fra feil type menn. Hun stiller kanskje sist i køen hos deg, men andre liker kanskje andre ting. Jeg hadde også det jeg vil beskrive som normale bilder. Ingen puppebilder eller dype utringninger eller hva nå enn du tenker på og da fikk jeg matcher fra seriøse menn. Nesten ingen meldinger om sex. Så jeg vil ikke anbefale å være "hun med puppene" kun for å flere matcher.

Nei, men det er lov å være litt frempå heller enn at du sitter bak en stor tekopp eller gjemmer deg bak en bok. Det finnes seriøse menn som også har et seksualliv. Et forhold har en seksuell dimensjon, og det må være greit å tenke på.

Ts sliter med at hun ikke bedømmes som spesielt attraktiv. Da er det ikke nødvendigvis helt bak mål å vurdere om ikke man kan trekke opp fokus litt på ens fysiske attributter. Det tjener ingen hensikt å karikere det. Jeg sier ikke at TS skal stille i underøybilder med lollipop i munnen, men kanskje bildene bør hinte til noe bak fasaden. Grå mus er ikke hennes beste kort på hånden. La oss forhåpentligvis bli enige om det.

For øvrig er det ingen det ingen konflikter mellom ens ytre og indre. En seriøs mann blir ikke useriøs hvis dama er intelligent, men også sexy. Kanskje det faktisk er motsatt? Kanskje det er det som skal til for at en mann går fra lunken eller avvisende til interessert og langsiktig? Jeg føler det fremstilles sånn at måpende barmfagre puledukker aldri kan finne seg en mann, eller at alle seriøse menn leter etter en bokorm. Dét tror jeg ikke er sant. 

Endret av Arcturus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Arcturus skrev:

Nei, men det er lov å være litt frempå heller enn at du sitter bak en stor tekopp eller gjemmer deg bak en bok. Det finnes seriøse menn som også har et seksualliv. Et forhold har en seksuell dimensjon, og det må være greit å tenke på.

Ts sliter med at hun ikke bedømmes som spesielt attraktiv. Da er det ikke nødvendigvis helt bak mål å vurdere om ikke man kan trekke opp fokus litt på ens fysiske attributter. Det tjener ingen hensikt å karikere det. Jeg sier ikke at TS skal stille i underøybilder med lollipop i munnen, men kanskje bildene bør hinte til noe bak fasaden. Grå mus er ikke hennes beste kort på hånden. La oss forhåpentligvis bli enige om det.

For øvrig er det ingen det ingen konflikter mellom ens ytre og indre. En seriøs mann blir ikke useriøs hvis dama er intelligent, men også sexy. Kanskje det faktisk er motsatt? Kanskje det er det som skal til for at en mann går fra lunken eller avvisende til interessert og langsiktig? Jeg føler det fremstilles sånn at måpende barmfagre puledukker aldri kan finne seg en mann, eller at alle seriøse menn leter etter en bokorm. Dét tror jeg ikke er sant. 

Nå er ikke vanlige bilder for meg lik det å se ut som en bokorm eller sitte bak en tekopp(er det noen som gjør det på bilder de har på Tinder?). Jeg bare mener at jo mer man fokuserer på fysiske attributter jo flere useriøse henvendelser får man og det må man nesten ta med seg og tenke over.

Jeg tror at hvordan man fremstiller seg har mye å si, men synes ikke at man skal gå på akkord med seg selv, selv om flere her indikerer at det er veien å gå. At man tenker over hvordan bildene fremstår er jeg enig i, men jeg er uenig i at man skal fokusere mye på attributter for å kunne kapre en mann om man ikke er komfortabel med det. Det er en forskjell for meg å ha et bilde i helfigur der man har pyntet seg og det å stå med kameraet nedi utringningen bare for å sette det litt på spissen. Alle vet at kropp og slike ting har mye å si, men så handler det om å kommunisere det på en måte man er komfortabel med.

Nei, det er nok ikke sant og noen menn leter ikke etter noen som er på de to ytterpunktene heller så her burde det være muligheter for alle. Altså jeg er med på den at det nok har noe med bildene å gjøre, men jeg er ikke enig i dette "attributtfokuset". Jeg hadde ingen puppe- eller rumpebilder og fikk matcher så jeg tror ikke nødvendigvis at det er der nøkkelen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...