Gå til innhold

Kasting av flasker

lidia

Anbefalte innlegg

Jeg leste på et annet forum at flaskene bør kastes etter en måndes bruk :o Er dette riktig? Datteren min er snart 5 måneder, og jeg bruker fortsatt de samme flaskene som for 3 måneder siden. Bør de kastes etter en måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Oj... jeg har ikke kastet mine flasker heller. Snart brukt de i 10 mnd (først for fullt for 4 mnd siden da, men). Trodde ikke at flaskene måtte skiftes ut... men kanskje bare flasketuten...? Sånn innimellom... Kanskje ikke fullt så ofte som smokker da... men en gang i blant... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Kan ikke skjønne hvorfor de må skiftes ut etter en mnd. Jeg brukte flaskene mye lenger til mine barn. Hvis flaskene blir kokt innimellom skulle det da ikke være noe problem. Det er vel baktierier som kan være et problem med flasker og de dør ved koking. Men smokken som sitter på flasken må skiftes med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Flaskene skal vel ikke kastes. Men selve smukkene til flaskene har jeg hørt skal byttes ut - etter ca. 3 mnd. bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja det er noe av det dummeste jeg har hørt også,men jeg leste det på dinbaby. Måtte jo sjekke her inne da, om dette virkelig er tilfelle :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flaskene trenger du ikke å kaste, men av hygieniske årsaker bør du bytte ut smukken. Nåja, det tok 3 mnd før jeg bytta ut de første smukkene så med skikkelig renhold går det nok bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har hatt de samme smokkene i flere år når. Tester dem ved å dra i de. Silikon sprekker ikke så lett. En kan se ved det blotte øye om smokken er dårlig eller ikke. Da kaster jeg dem. Barn putter alt mulig i munnen. En kan ikke kaste rangler/biteringer/leker hver måned av den grunn. Ja jeg vet at med melkebakterier er det litt skumlere. Men alvorlig talt. Det er lov å bruke hodet og ikke være hysterisk. Hvem er det som anbefaler så ofte utskiftning da? Produsentene? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...