Gå til innhold

Omskolering - hvilken jobb kan passe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal mosjonere meg, da jeg er utslitt av å jobbe i barnehage. Er barnehagelærer per dags dato. 

Ønsker en jobb med fleksitid, en jobb som er relativt enkel å få i dagens arbeidsliv. Ok lønn (har i dag 418 med bachelor - går ikke mindre enn dette)

Gjerne noe innenfor kontor eller økonomi, men ikke for komplisert da jeg ikke er veldig sterk i matematikk 😛

Noen forslag? 

Anonymkode: 20ddb...a66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omskolere, ikke mosjonere! (Selv om det ikke hadde skadet det heller 😂)

• Liker 3
Skrevet

Advokatssekretær er mitt tips. 1 års utdanning og så kan man gå ut i jobb:)

Anonymkode: 7f1ef...916

Skrevet

Er i samme båt, følger spent med på svar og gode ideer. 

Anonymkode: eb8fa...93a

Skrevet

Det gir lite mening å komme med ville forslag i øst og vest her på grunnlag av det lille du skriver. Du må kartlegge deg selv først. Gjør du ikke det vil både våre forslag og dine egne tanker være nærmest for skudd i blinde å regne. Man kan treffe blink, men sjansen er stor for at det er skivebom. 

Derfor: Hva trives du med? Hva trives du ikke med?
Ønsker du teamarbeid eller mer selvstendig arbeid?
Mye folk/lite folk rundt deg? Kontor/ikke kontor?
Har du noen fysiske eller psykiske begrensninger som må tas hensyn til?
Hva kan du? Hva liker du å drive med? 
Har du bestemte rammebetingelser som må oppfylles? (Det har du allerede nevnt noe om: lønn og arbeidstid. Andre ting kan f.ex. være reiseveg.) 
Har du noen spesielle interesser eller kunnskaper som du kunne jobbet videre med? Det siste trenger ikke å være yrkesrelatert i utgangspunktet: bare et eksempel på at en interesse kan bli til jobb: jeg kjenner til en høyskoleutdannet som ble utbrent i sitt yrke. Vedkommende hadde en helt spesiell interesse for og kunnskaper om sko, og det endte med at h*n begynte i skobutikk av det litt dyrere slaget, der h*n får masse gode tilbakemeldinger for god service og evne til å finne riktige sko til kundene.

Ta gjerne en eller flere ferdighets- eller personlighetstester. De vil kunne være et godt verktøy for å finne rett vei. 
NAV har noen gode tips på disse sidene: https://tjenester.nav.no/veiviserarbeidssoker/begynn-med-deg-selv/454198-beskriv-kompetansen-din?situasjon=bytte-jobb

Skrevet
8 timer siden, Ullvott skrev:

Det gir lite mening å komme med ville forslag i øst og vest her på grunnlag av det lille du skriver. Du må kartlegge deg selv først. Gjør du ikke det vil både våre forslag og dine egne tanker være nærmest for skudd i blinde å regne. Man kan treffe blink, men sjansen er stor for at det er skivebom. 

Derfor: Hva trives du med? Hva trives du ikke med?
Ønsker du teamarbeid eller mer selvstendig arbeid?
Mye folk/lite folk rundt deg? Kontor/ikke kontor?
Har du noen fysiske eller psykiske begrensninger som må tas hensyn til?
Hva kan du? Hva liker du å drive med? 
Har du bestemte rammebetingelser som må oppfylles? (Det har du allerede nevnt noe om: lønn og arbeidstid. Andre ting kan f.ex. være reiseveg.) 
Har du noen spesielle interesser eller kunnskaper som du kunne jobbet videre med? Det siste trenger ikke å være yrkesrelatert i utgangspunktet: bare et eksempel på at en interesse kan bli til jobb: jeg kjenner til en høyskoleutdannet som ble utbrent i sitt yrke. Vedkommende hadde en helt spesiell interesse for og kunnskaper om sko, og det endte med at h*n begynte i skobutikk av det litt dyrere slaget, der h*n får masse gode tilbakemeldinger for god service og evne til å finne riktige sko til kundene.

Ta gjerne en eller flere ferdighets- eller personlighetstester. De vil kunne være et godt verktøy for å finne rett vei. 
NAV har noen gode tips på disse sidene: https://tjenester.nav.no/veiviserarbeidssoker/begynn-med-deg-selv/454198-beskriv-kompetansen-din?situasjon=bytte-jobb

Vet du, jeg tenker snarere omvendt. Ut fra de kriteriene jeg har gitt kan det finnes mangevis av jobber som jeg kanskje ikke aner eksisterer, men som jeg kunne tenke meg likevel. Så jeg ønsker forslag ut fra de kriteriene som er gitt, så blir der opp til meg å vurdere forslagene :)

Skrevet

Jeg ville også sjekket muligheter for videreutdanning først.

Anonymkode: 0e589...e89

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta master i pedagogikk, f.eks studieretning rådgiving. Da får du mange flere muligheter. Har selv den utdanningen og alltid hatt fleksitid og godt betalt.

https://www.ntnu.no/studier/mraadg/jobbmuligheter

Anonymkode: 22a9c...12f

Åå, det virka midt i blinken for meg også! Men kun i Trondheim (rådgivnings-delen) 😭

Anonymkode: d4a5d...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...