Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært på butikken sent kveld og var på vei hjem. Ble stoppet av en dame som spurte om å låne telefonen for å ringe. Ingen nødsituasjon. Sa jeg ikke hadde med telefonen. Hun ble litt skuffet men jeg beklaget og gikk rask videre.

Det er jo mye informasjon vi har knyttet til/på telefonen nå til dags så tenker at det er litt risikabelt mtp. svindel eller at dem stikker av med den. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 6495b...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa hun hvorfor hun ville låne telefonen din?

Anonymkode: 34e1c...a86

Skrevet

Lånt den bort, vel! 200 kr har jeg råd til å tape i verste fall.

Anonymkode: af206...f7b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også syntes det var litt snålt å låne bort telefonen til en fremmed, men hva gjør man da dersom man har glemt eller ødelagt telefonen sin? Før i tiden var det jo telefonkiosker her og der. Nå vet jeg faktisk ikke om noen. Dersom det er noen åpne butikker i nærheten så kan man kanskje spørre der om å få låne en telefon, men ellers er det jo ikke så lett. 

Anonymkode: 7ae1b...bc5

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hadde tilbudt meg å ringe for dem.

Skrevet

Hadde ikke lånt den bort. En fremmed kan stikke av med  telefonen, innholdet på den er privat, det koster penger å ringe, liker ikke at folk kladder på telefonen min med uvaskede fingre. Det er mange nok grunner til å la være. 

Anonymkode: 04581...265

• Liker 3
Skrevet

Hadde nok ikke turt. Hadde vært livredd for at personen ville ha stukket av med mobilen, ekstremt kjipt å matte ha punget ut 9000 for en helt ny for noe så dumt.. 

Skrevet

Vel.. hva med de som som spør om du kan ta et bilde av dem? Dette har jeg opplevd mye i utlandet. At vilt fremmede mennesker kommer bort til meg og spør om jeg kan ta bilde av dem. Evt at andre spør meg om de skal ta bilde. Jeg har tenkt tanken. 

Er ikke så lenge siden jeg lot en jente få låne den for hun hadde knust mobilen sin på vei til å treffe ei venninne (i utlandet) . Hun fikk ringe og det gikk greit. Man får en viss følelse på personen også. Er det en person som ser litt mistenkelig ut så finner jeg raskt en unnskyldning for å ikke låne. Å bare la noen ringe mens du står i nærheten gjør da ikke noe. Er mer risky med de som som skal ta bilder for deg, da står de gjerne på avstand og kan plutselig stikke av. 

Skrevet

Hadde spurt hvorfor 😊.. og at jeg kunne ringe for henne

Anonymkode: d5c6e...a38

Skrevet
1 minutt siden, mummitroll1 skrev:

Hadde nok ikke turt. Hadde vært livredd for at personen ville ha stukket av med mobilen, ekstremt kjipt å matte ha punget ut 9000 for en helt ny for noe så dumt.. 

MÅ den koste 9000? 

Skrevet
Akkurat nå, BiancaWhite skrev:

MÅ den koste 9000? 

Haha du har lite å gjøre. Okei da skal jeg ramse opp hva den kan koste siden du legger deg opp i noe så idiotisk. Nei, den MÅ ikke koste 9000. Jeg sa det eksempelet fordi min mobil kostet rundt dette, noe mange andre mobiler gjør idag. Den kan koste, 3000, 4000,4500,5000,5500,6000,6500,7000,7500,10 000, 12 000. 

Fornøyd???

• Liker 2
Skrevet

Nei. Hadde ikke lånt den bort til en fremmed. 

Kunne kanskje prøvd å hjelpe henne. Kanskje foreslått at hun kunne lade telefonen hennes eller låne en telefon på en butikk eller et hotell.

Anonymkode: 04085...e7a

Skrevet

Nope. 

Hadde henvist henne til nærmeste butikk eller bensinstasjon. 

Den eneste jeg ville lånt bort tlf til hadde vært dersom et barn trengte det, og da hadde jeg slått nummeret og holdt opp telefonen til øret på ungen, jeg hadde ikke gitt fra meg mobilen. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, BiancaWhite said:

Vel.. hva med de som som spør om du kan ta et bilde av dem? Dette har jeg opplevd mye i utlandet. At vilt fremmede mennesker kommer bort til meg og spør om jeg kan ta bilde av dem. Evt at andre spør meg om de skal ta bilde. Jeg har tenkt tanken. 

Det misliker jeg også, lurer alltid på hva de hadde gjort hvis jeg hadde mistet mobilen i bakken og knust den. Jeg ville aldri lånt bort min mobil til andre for å ta bilde av meg. 

Anonymkode: 04581...265

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde aldri lånt telefonen til fremmede.

Skrevet

Jeg har lånt vekk mobilen til flere fremmede som har spurt, alle har bare ringt de de skulle og takket pent. Jeg har også ringt for flere når de har spurt. Holder meg i nærheten når noen låner den, da. Kjipt om de plutselig stikker! :ler:

Har heldigvis også fått låne tlf av andre fremmede når jeg hatt behov. Husker spesielt én gang jeg var ute på byen og mista både veska (med mobilen og lommeboka) og venninna jeg skulle sove hos. Da var det veldig koselig at jeg fikk låne tlf og ringe rundt. Ikke hadde jeg tlfnumrene heller, så måtte Google. :biggrin:

Skrevet

Jeg hadde lånt bort, med mindre personen så veldig tvilsom ut. Tenk hvis det var meg i en krise... Hadde blitt skikkelig lei meg hvis folk ikke ville hjelpe.

Anonymkode: 442b9...855

Skrevet

Butikker og bensinstasjoner har da like lite med å låne ut telefon som en privatperson har!
I praksis blir spørsmålet om de ansatte der vil låne ut sin privattelefon.
Og det vil de nok; folk er stort sett hjelpsomme.
De som er drittsekker, de har samlet seg på KG.

Skrevet

Ja, jeg ville lånt bort. Selcfølgelig ikke til litt tvilsomme mennesker(tydelig påvirket, ruset ol). Men man vet aldri når man kan gå tom for strøm på tlf selv og trenger å gi en beskjed 

Skrevet
8 minutter siden, Vox_populi skrev:

Butikker og bensinstasjoner har da like lite med å låne ut telefon som en privatperson har!
I praksis blir spørsmålet om de ansatte der vil låne ut sin privattelefon.
Og det vil de nok; folk er stort sett hjelpsomme.
De som er drittsekker, de har samlet seg på KG.

Så du mener at butikker og bensinstasjoner ikke har en telefon, som ikke er eid av en av de ansatte? 

Anonymkode: 7022a...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...