Summ Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg har helt utrolig sterk tannverk. Spiser ikke, drikker kun lunkent vann. Hjelper ikke å skyve maten til andre siden av munnen engang fordi «saften» fra maten utløser enslags nerve som gjør sykt vondt i tanna. Tar både Paracet og Ibux, men det hjelper ikke lenge. Gjør ikke bare vondt i tannen. Men gjør vondt i kinnet, opp under øyet, over øyet, pannen, og generelt hele høyre siden av ansiktet. Kjennes ut som om noen har slått meg med en slegge i ansiktet som sitter fast. Noen ganger gjør det så vondt at jeg hylskriker og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, vrir meg i sengen, prøver kald klut, prøver å røyke, pusse tennene, tar altfor mye Paracet og Ibux... noen som har noen tips? Det er helt uutholdelig, jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom natten. Smertene er sterke og intense og jeg er helt svimmel av smerte, har ikke spist noe siden frokost igår, det er umulig.. trenger sårt tips!
Summ Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #2 Skrevet 27. januar 2019 Noen må vel ha kjærringråd eller noe? Får ikke engang sove...
Gjest Hayworth Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Dra på legevakten. Der kan du i det minste få sterkere smertestillende. Så ringer du tannlege i morgen og får akuttime.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Som skrevet over dra til legevakta og be om sterkere smertestillende. Så rett til tannlegen i morgen. Det er også mulig du må ha antibiotikakur før tannlegen behandler deg. Anonymkode: 5ba26...688
Chablis Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Et kjerringråd er nellik. Dette fungerer som midlertidig bedøvelse og du legger det rett på det betente området. Du kan bruke knust nellik som du blander med litt vann og så dypper bomull i, eller aller helst nellik olje. Men dette er ikke noe løsning, dette er brannslukking. Du må til en tannlege.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Mandeldråper, dryppes rett i tanna. Anonymkode: 729d8...27f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Tannlegevakt går man til i slike tilfeller, for den typen tannverk går ikke over av seg selv. Men på denne tiden av døgnet, i en helg, er vel den også stengt, så da er det vanlig legevakt som gjelder. Anonymkode: 6cceb...5b8
Summ Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2019 Jeg bor desverre ca 1t unna nærmste legevakt, og må på jobb tidlig i morgen. Tenkte det ville bli bedre med ro og hvile, men har bare blitt mye verre. men nå er det forsent å ringe inn syk, så får bare overleve dagen i morgen og bestille tannlegetime mens jeg er på jobb. Det er helt ulevelig, men får si ifra på jobb i morgen slik at jeg kan ta det rolig og ikke stresse, så går det nok, men søvn er etterlengtet... i tillegg har jeg ekstrem tannlegeskrekk, så må ta beroligende før jeg skal inn...
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Dra rett til tannlegevakta, hvis du ikke får time hos din vanlige tannlege i morgen. Det er ikke moro, men vanvittig deilig å bli kvitt den smerten, noe du blir etter å ha vært hos tannlegen. Anonymkode: 6cceb...5b8
Chablis Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 Ring tannlegen med en gang i morgen og få en akutt-time. Si fra på tlf at du er redd, dette tar de hensyn til og du får da vanligvis beskjed om å komme ca en time før timen din slik at du kan få beroligende der.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, Summ skrev: Jeg bor desverre ca 1t unna nærmste legevakt, og må på jobb tidlig i morgen. Tenkte det ville bli bedre med ro og hvile, men har bare blitt mye verre. men nå er det forsent å ringe inn syk, så får bare overleve dagen i morgen og bestille tannlegetime mens jeg er på jobb. Det er helt ulevelig, men får si ifra på jobb i morgen slik at jeg kan ta det rolig og ikke stresse, så går det nok, men søvn er etterlengtet... i tillegg har jeg ekstrem tannlegeskrekk, så må ta beroligende før jeg skal inn... En kompis lytta heller ikke til signalene fra kroppen.. han endte opp på sykehus en uke+ med dren ut fra hodet. Det er kanskje på tide å lytte til kroppen når den gir så tydelig beskjed til deg om at her er det noe galt. For sent å ringe inn syk..? Tull! Hvor effektiv blir du på jobb i en slik tilstand? Vær nå litt grei med deg selv. Anonymkode: d159d...840 1
Gjest Hayworth Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, Summ skrev: Jeg bor desverre ca 1t unna nærmste legevakt, og må på jobb tidlig i morgen. Tenkte det ville bli bedre med ro og hvile, men har bare blitt mye verre. men nå er det forsent å ringe inn syk, så får bare overleve dagen i morgen og bestille tannlegetime mens jeg er på jobb. Det er helt ulevelig, men får si ifra på jobb i morgen slik at jeg kan ta det rolig og ikke stresse, så går det nok, men søvn er etterlengtet... i tillegg har jeg ekstrem tannlegeskrekk, så må ta beroligende før jeg skal inn... Da hadde jeg kostet på meg en taxi. Søvn høres det ut som du bare kan glemme uansett. Ærlig talt, du skal jo ikke tortureres i smerte. Det går ann å bli akutt syk å gi beskjed til jobben i morgen tidlig, du må tenke på helsen din først og fremst. Det kan bli verre.
Sirah Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 Jeg har hatt så kraftig tannverk som du beskriver TS og du har ingenting - jeg gjentar - INGENTING på jobb å gjøre i morgen! Nå får du tak i noen som kan kjøre deg til legevakten så du får noe smertestillende og så kommer du deg til tannlegen ASAP i morgen! Jeg har ekstrem tannlegeskrekk selv så jeg kjenner godt til at "man bare skal se det ann noen dager, det blir sikkert bedre med hvile". Det gjør det ikke 🙈 Gjør deg selv en tjeneste og ta vare på deg selv nå. Får du tannlegetime i morgen er du klar for jobb igjen tirsdag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå