Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Inspirert av et innlegg i en annen tråd der en person skrev at når nuss-og-suss-og-klem perioden var over, så var også forholdet/kjærligheten over...Er det noen som har noen innspill? Hvor mye fysisk kontakt en liker, er jo veldig individuelt, men når blir det for lite?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Inspirert av et innlegg i en annen tråd der en person skrev at når nuss-og-suss-og-klem perioden var over' date=' så var også forholdet/kjærligheten over...Er det noen som har noen innspill? Hvor mye fysisk kontakt en liker, er jo veldig individuelt, men når blir det for lite?[/quote']

Tror behovet er like indiviuelt som vi brukere. Vi nusser og klemmer vi, men vi sender altså aldri sms'er til hverandre på jobben. Og vi er glade ihverandre likevel. :wink:

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg hadde en respons på dette utsagnet i tråden du referer til. Jeg mener at når behove for å skrive meldinger med "suss&nuss" er over så er ikke forholdet over. Denne perioden er en typisk nyforelsket fase.

Men hvis behovet for fysisk nærhet forsvinner, så mener jeg at noe er galt i forholdet.

Jeg og min kjære har vært sammen i 6 år, men er fremdeles som nyforelskede når det gjelder fysisk nærhet og kosing. Men behovet vårt for å skrive det i meldinger til alle døgnets tider har avtatt veldig.

Skrevet

Enig med Nefertiti. Den overveldende "må være med deg hele tiden"-perioden (som jeg egentlig synes er ganske slitsomt) hører nok mer med til nyforelskede. Vi koser og klemmer på hverandre hele tiden når vi er sammen. Men å måtte ha kontakt med samboeren min flere ganger når vi er fra hverandre (f.eks. i arbeidstiden eller når han er ute på fest, på reiser o.l.) synes jeg bare blir slitsomt. For meg er det et tegn på at man kanskje ikke stoler på hverandre. Og kan man ikke leve et selvstendig liv de få timene en arbeidsdag varer har man kanskje et problem.

Skrevet

Når blir det for lite? Veldig individuelt. Det er ikke alle som er kosete av seg, heller ikke i den nyforelskede perioden. Kjærligheten er nok ikke over selv om man ikke klemmer og tar på hverandre så mye lenger. (ser bort fra det seksuelle nå)

Gjest Gjesta
Skrevet

Noen trenger oppmerksomhet i form av "kyss, klapp og klem" i stor grad, mens andre ikke har så stort behov for den biten der. Noen av oss er romantiske, noen er det ikke...

Men å si at et forhold er over når forelskelsen går over, det blir litt drøyt. Når den biten er over, er det andre ting som betyr mer - da er man over i en ny fase av forholdet - og man vet hvor man har hverandre hen, og trenger ikke bekreftelse på det flere ganger om dagen, enten via sms eller telefon.

Jeg syns det er viktig å vise at man er glad i hverandre og setter pris på hverandre, men i hvilken form dette skjer må være opp til hvert enkelt par å finne ut av.

K

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg trenger masse kos så jeg hadde syns forholdet var kjedelig, og hadde trodd noe var galt, om jeg ikke fikk noen kyss & klemmer iløpet av dagen ;)

Er bare enda mer forelska nå etter 3 år :)

Gjest Gitte
Skrevet
Noen trenger oppmerksomhet i form av "kyss, klapp og klem" i stor grad, mens andre ikke har så stort behov for den biten der. Noen av oss er romantiske, noen er det ikke...

Men å si at et forhold er over når forelskelsen går over, det blir litt drøyt. Når den biten er over, er det andre ting som betyr mer - da er man over i en ny fase av forholdet - og man vet hvor man har hverandre hen, og trenger ikke bekreftelse på det flere ganger om dagen, enten via sms eller telefon.

Jeg syns det er viktig å vise at man er glad i hverandre og setter pris på hverandre, men i hvilken form dette skjer må være opp til hvert enkelt par å finne ut av.

K

godt å høre :P min kjære sa rett ut at han ikke var forelska lenger, etter ca 1,5 år... ble kjempedeppa fordi jeg trodde da han ikke hadde følelser for meg lenger.. men jeg tok heldigvis feil :) jeg har heller ikke den superberusende "må være med deg hele tia"-følelsen lenger, men føler at jeg har følelser som overgår de.. på et litt dypere plan på en måte.. høres kanskje dumt ut men...

jeg er veldig kosekose-typen, men typen er ikke det i det hele tatt... litt vanskelig men heldigvis er han litt åpen om det, så jeg vet at han ikke er så fan av å sitte oppå hverandre hele tia, og at det ikke er fordi forholdet har kjølnet eller det er meg det er no galt med... slet litt med det i begynnelsen, så skjønner deg (trådstarter) godt

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor må det bety at en er usikker og ikke stoler på den andre om en har mye kontakt? Hvorfor må det bety at en er uselvstendig? Eller at en har behov for bekreftelse? Hvorfor MÅ liksom dette gå over etter en stund?

Jeg skjønner ikke hvorfor det må være galt at en liker å ha kontakt med sin kjære? Vi liker det sånn vi, akkurat som mange av dere liker å slippe å ha kontakt. Er det ikke lov å ha det forskjellig??

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvorfor må det bety at en er usikker og ikke stoler på den andre om en har mye kontakt? Hvorfor må det bety at en er uselvstendig? Eller at en har behov for bekreftelse? Hvorfor MÅ liksom dette gå over etter en stund?

Jeg skjønner ikke hvorfor det må være galt at en liker å ha kontakt med sin kjære? Vi liker det sånn vi, akkurat som mange av dere liker å slippe å ha kontakt. Er det ikke lov å ha det forskjellig??

Jo, det er jo nettopp det som er poenget som mange kommer med her - vi har forskjellige behov.

Mange ønsker vel at nyforelskelsen skal var evig, men for mange så gjør den faktisk ikke det - men det betyr ikke at forholdet er dødt av den grunn, man ter seg bare anderledes i forhold til den man er glad i.

Om dere vil ha det sånn, så er det jo kjempefint - men det er altså ikke alle det faller naturlig for.

K

Gjest seroxata
Skrevet

Enig med tankegangen til Kverula her! tilføyer ikke mer :)

Skrevet

Jeg for min del kunne ikke tenkt meg at den intense nyforelskedefølelsen varte hele veien.

Det ville blitt for altoppslukende.

Men det går over til noe dypere,og på et annet plan.

Og det er den beste.

Da kan det vedlikeholdes med små enkle ting til hverandre synes jeg.Det trenger ikke være kosing og slikt hele dagen.Men bare det å få et stryk over skinnet av og til er fint.Det skal ikke så mye til liksom.

Eller en teksmelding med fint innhold.Ikke 20 av dem.Det blir fort smør på flesk.

Vi er nok alle forskjellig ja.Det viktigste er at de to det gjelder er enige om hvordan de vil ha det,og være med hverandre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og sambo er helt forskjellige på det området der.

Han er skikkelig kosebamse, som vil kose stort sett

hele tiden. Jeg får helt mark om det blir for mye av det.

Trenger rett og slett mye mer plass rundt meg.

Men det betyr ikke at forelskelsen er over, for jeg

har alltid vært slik.

Anngående SMS, så tror jeg slike meldinger hører

med til nyforelskelsen. Jeg og sambo skriver fortsatt

slike meldinger, men det er stort sett når han er ute

å reiser. Ikke ellers.

Skrevet

Vi har vært sammen i 6år og koser og susser veldig lite. Syns ikke det gjør noe, men litt kos innemellom må man jo ha. For meg er forholdet dødt når man ikke lenger kan ha gode samtaler og man ikke lenger føler at man er på samme nett, og prater forbi hverandre hele tida. Jeg er avhengig av å kose-prate, men ikke av å kose, og slik er gubben også.

-beste som fins er å sitte sammen å drømme om hvordan livet ville vært om vi flytta til svalbard, eller kjøpte oss småbruk, eller bodde i campingvogn osv... legge liksom-fremtidsplaner sammen! bedre enn kos, for da føler vi oss så tett knyttet til hverandre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...