AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg har en mannlig fastlege, men ønsker gjerne at GU skal bli gjort av en kvinne da jeg er veldig ukomfortabel i slike situasjoner og føler at det hadde vært lettere da. Jeg vet at man kan be om en kvinnelig lege, men det som er er at det bare er mannlige leger som jobber på legekontoret. Hvordan kan jeg løse dette? Anonymkode: c19e7...e43
visp Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Da får du nesten ta det privat da? Personlig syns jeg menn ofte er mye mer forsiktige enn kvinner. 14
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 For leger er det det samme som å undersøke armen eller øret ditt.
Palme Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Enig i at menn kan være mer forsiktig en damer. Men helst går jeg til privat gynekolog når jeg skal sjekke meg der. Det er vært de ekstra kronene. 2
Djungelvrål Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Ja, du kan ringe legekontoret og be om en kvinnelig lege for GU. Jeg har gjort det to ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 1 minutt siden, Catalina Culès skrev: For leger er det det samme som å undersøke armen eller øret ditt. Eh nei, det er det ikke for alle. Har datet et par mannlige leger som har vært ærlige om dette.. TS, book privat kvinnelig gyn om det føles ubehagelig Anonymkode: 55cfd...1cb 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Ring legekontoret i nabobygda/byen. Det gjør jeg. Anonymkode: 2f99b...243 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh nei, det er det ikke for alle. Har datet et par mannlige leger som har vært ærlige om dette.. TS, book privat kvinnelig gyn om det føles ubehagelig Anonymkode: 55cfd...1cb Det er creepy, for sånn skal det ikke være.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 3 minutter siden, Catalina Culès skrev: Det er creepy, for sånn skal det ikke være. Er jo helt naturlig at det er kleinere både for en fastlege og for pasienten å bli undersøkt vaginalt enn et utslett på armen. Men det betyr jo ikke at legen blir opphissa av den grunn. Anonymkode: e800d...202 12
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 Umodne leger du har datet da. Anonymkode: b8150...0f6 13
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Eh nei, det er det ikke for alle. Har datet et par mannlige leger som har vært ærlige om dette.. TS, book privat kvinnelig gyn om det føles ubehagelig Anonymkode: 55cfd...1cb Spørs hvor unge de er. Har de sett underlivet til et lite antall kvinner kan de bli gira. Har de sett underlivet til en del tusen blir det som å se i halsen. Anonymkode: e6b92...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 Mye sjuk mus hos legen. Tviler på de blir særlig gira av pussbyller, grønn utflod, store herpessår og prolaps. Tror de ser så mye dårlig fitte at det ødelegger lysten helt. Anonymkode: 2f99b...243 2
Gjest hind Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 Du har krav på å bli henvist til en kvinnelig gynekolog hvis du ønsker det. Det er bare å ringe legekontoret og be om det.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #15 Skrevet 27. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor unge de er. Har de sett underlivet til et lite antall kvinner kan de bli gira. Har de sett underlivet til en del tusen blir det som å se i halsen. Anonymkode: e6b92...dc7 Har da aldri sagt at de ble gira? Det er bare ikke det samme. Du må ikke tro at almennleger stirrer oppi vaginaer hele dagen - for mange som f eks har tatt store deler av LIS1 og/eller 2 i psykiatrien er ikke GU hverdagsmat. De er såklart profesjonelle «der og da». Bare for å oppklare mitt forrige innlegg.. Anonymkode: 55cfd...1cb 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #16 Skrevet 27. januar 2019 Skjønner deg godt jeg! Jeg har en sexy lege som er på alder med meg selv,så det er helt uaktuelt at han skulle tatt celleprøve på meg! Jeg kan gjerne komme til han med problemer som at jeg mangler sexlyst å sånt,men celleprøve går jeg ikke til han å ber om! Anonymkode: 70da8...69e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #17 Skrevet 27. januar 2019 Fastlegen min spurte meg om jeg foretrakk en kvinnelig GU eller om det gikk bra med en mannlig en. Det var 5 mnd venteliste på kvinnelig og 3 mnd venteliste på mannlig. Jeg er bifil og ikke spessietl sjenert, så for min del er det litt poteto-potato-tomato og blir han opphisset så blir han opphisset. Fint for han sålenge han ikke gir meg det inntrykket når jeg er pasient. Er i ett yrke hvor nakenhet forekommer, og det kunne ikke falt meg inn å tenke seksuelt på noen i de tilsvarende situasjonene. Men igjen, noen personer tenner på trær. Poenget er, folk tenner på mye forskjellig og du har ingen garanti for at den kvinnelige GU en ikke er bifil eller lespisk, uten at det betyr at hun blir opphisset av underlivet ditt. Kan du gå til privat og foretrekker det, så gjør det. Men om du ikke har økonomien til det f.eks så forsøk å ikke stresse med at personen som undersøker deg er mann istedenfor kvinne. Ett lite tips klassen min fikk av en lærer en gang: Tenk på legen som ett intetkjønn som kun har i oppdrag å hjelpe deg best mulig Lykke til ❤️ Anonymkode: a6da0...67c 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #18 Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, hind skrev: Du har krav på å bli henvist til en kvinnelig gynekolog hvis du ønsker det. Det er bare å ringe legekontoret og be om det. Mitt legesenter sa at det får man ikke henvisning til. Man må bestille selv, privat, og dette går ikke på egenandelskortet. På mitt legesenter får man heller ikke tatt GU hos kvinnelig lege når man har mannlig fastlege. Anonymkode: 5d71a...f18 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #19 Skrevet 27. januar 2019 Hva gjør dere hvis dere virkelig blir syke og må ha hjelp av en lege med "feil" kjønn? Anonymkode: fbc34...f36 9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #20 Skrevet 27. januar 2019 29 minutter siden, Peonjenta skrev: Ja, du kan ringe legekontoret og be om en kvinnelig lege for GU. Jeg har gjort det to ganger. 12 minutter siden, hind skrev: Du har krav på å bli henvist til en kvinnelig gynekolog hvis du ønsker det. Det er bare å ringe legekontoret og be om det. Har man krav på det når man skal ta celleprøve? Anonymkode: 5d71a...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå