AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Hadde en venninne på besøk i kveld. Hun hjalp meg ikke med å forberede maten og tilbydde ikke å hjelpe. Vi spiste oss gode og mette. Hun ryddet ikke tilbake tallerkenen sin og hjalp ikke til med oppvask eller rydding. Hun tilbydde ingen hjelp, satt bare med mobilen og spiste chips under forberedelsene. Hun trengte melk til kaffekoppen. Stakk ut for å kjøpe. Hun ble ikke med til butikken. Ble litt paff. Har vært hos henne før og har da spist mat. Selvsagt hjalp jeg til. Er det lov å reagere? Anonymkode: 563ff...6e5
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Merkelig oppførsel! Her burde det blinke noen varsellys. Jeg og alle i min vennekrets er opplært fra vi var barn, om at uansett om en er borte eller hjemme så skal en alltid hjelpe til. I det minste tilby å hjelpe til! Og en ting til, at hvis hun skulle ha melk til kaffen kunne hun fint fått kjøpt det selv!:) ja, det er helt lov å reagere. Anonymkode: 02e48...cf6
kaleidoskop Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Hvorfor gikk du for å kjøpe melk? Det kunne hun ha gjort selv! 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Merkelig oppførsel! Og melken kan man greie seg en kopp uten... Anonymkode: 6db77...638
The Kitten Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Hun kunne i det minste ha spurt om hun skulle hjelpe til. Jeg var nettopp på hyttetur med noen venner. Hytten er en firmahytte som en kamerat var så snill å invitere oss med på. Siden jeg vil bli invitert med igjen laget jeg frokost hver morgen, var med på middagslaging samt dekket på og ryddet av bordet etter nesten hvert måltid. Jeg hadde også ryddet stue og kjøkken når de andre sto opp om morningen. Annet var egentlig bare å vaske før vi dro, og det tok vi jo alle i fellesskap. Siste kvelden ble jeg jaget ut av kjøkkenet da det var tid for å ta oppvasken av han som hadde hytten for han mente jeg hadde gjort så mye. Det ville aldri falt meg inn å bare sitte der og la andre gjøre alt.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Ufordragelig person, frekk som få.
mummitroll1 Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Ja, dette er frekt. Kommer hun på besøk en annen gang burde du påpeke at hun ikke hjelper til så hun forstår hvor uhøflig hun er.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Får jeg gjest(er), er det selvfølgelig jeg som spanderer og jeg som rydder opp etterpå. Jeg har opplevd et par ganger at gjester vil ta seg til rette og ta kommandoen, men slik frekkhet har jeg så langt klart å sette en stopper for. Anonymkode: 846be...0e7 4
Daria Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 At man hjelper til med å rydde av bordet er noe de fleste jeg kjenner gjør nærmest uten å tenke over det, men utover det forventer jeg ikke at gjestene mine skal hjelpe til med matlaging eller rydding. Oppvasken tar jeg etter at de har gått, jeg står da ikke på kjøkkenet i utrengsmål når jeg har besøk. 8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #11 Skrevet 28. januar 2019 Ei venninne er gjest og da forventer jeg ingenting. Det er min oppgave å sørge for at mine venner og familie har det koselig hjemme hos meg. Så klart Ksn folk spørre, men tar de seg til rette ber dem om å sette seg ned. Mitt hus og mine regler. Forventer du noe som ikke skjer så er det ditt ansvar å gi beskjed om hva du forventer i ditt hjem. Ikke å bli irritert på ei venninne fordi Hu ikke gjorde som du ønsket. Anonymkode: 0e742...0b4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 Spør du henne om hjelp da? Kanskje hun bare må ha det inn med teskje. Anonymkode: 51256...618
Kontorotta Skrevet 28. januar 2019 #13 Skrevet 28. januar 2019 Er hun en god venninne. Siden du reagerer på dette nå. Er det andre sider som kan minne om samme "frekkhet"? Når jeg inviterer folk på besøk, forventer jeg ikke at de skal hjelpe, om vi ikke har avtalt å lage noe sammen. Det er veldig hyggelig at de tilbyr seg å hjelpe. Av og til takker jeg ja til hjelp, men andre ganger takker jeg nei. Det går fint at de bærer ut fat osv på kjøkkenet, men forventer det ikke og ønsker selv å sette inn i oppvaskmaskinen. Episoden med melka. Om hun var ei god venninne, hadde jeg kanskje spurt om hun kunne stikke å skaffe melk selv, eller spurt om dere kunne gå sammen. Ellers så trenger det ikke være frekkhet. Det kan hende hum er usikker. Redd for å gjøre noe galt. Jeg pleier å tilby meg å hjelpe, men samtidig er jeg alltid litt redd for å få oppgaver jeg ikke er så flink på, eller hvor jeg må spørre om hvordan ting gjøres. Siden jeg selv er sær på hvordan ting settes i oppvaskmaskinen, liker jeg ikke sette inn hos andre, men bærer gjerne ut på kjøkkenet osv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 TS her. Der var ingen formell middag. Jeg hadde nok sagt at hun ikke trengte å hjelpe til, men det at hun ikke tilbydde hjelp synes jeg var litt dårlig gjort. Det var mye å kutte opp av grønt osv, men ikke mer enn at jeg hadde kontroll. Hadde det vært en formell middag, hadde maten vært klar. Jeg sa vi kunne se en film og spise sammen. Mistet litt respekten da hun ikke gadd å hente melk. TS Anonymkode: 563ff...6e5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde en venninne på besøk i kveld. Hun hjalp meg ikke med å forberede maten og tilbydde ikke å hjelpe. Vi spiste oss gode og mette. Hun ryddet ikke tilbake tallerkenen sin og hjalp ikke til med oppvask eller rydding. Hun tilbydde ingen hjelp, satt bare med mobilen og spiste chips under forberedelsene. Hun trengte melk til kaffekoppen. Stakk ut for å kjøpe. Hun ble ikke med til butikken. Ble litt paff. Har vært hos henne før og har da spist mat. Selvsagt hjalp jeg til. Er det lov å reagere? Anonymkode: 563ff...6e5 Er man invitert gjest, så hjelper man ikke til. Da intar man rollen som gjest. Boka skikk og bruk burde du kanskje skaffe deg og lese litt i? Anonymkode: 6d4a6...e4c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 Synes TS er like tafatt. Ønsker du hjelp, så spør du. Så kunne du fint å sagt til henne at om hun ville ha melk i kaffen, så fikk hun gå ut å kjøpe. Anonymkode: 138f7...35c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå