AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Hei. Har vært sammen med en fra Syria i 2,5 år nå å jeg kunne ikke funnet noe bedre. Han er bare så utrolig snill! Men ett problem... han liker ikke Norge:/ Han trives ikke her, og vil tilbake til Syria, men ikke helt enda da. Så han spørte om jeg ville blime. Og jeg tenker jeg vet for lite om Syria. Jeg kjenner ikke så veldig godt til hvordan det er å bo i Damaskus. Har jo hørt litt, men hører forskjellig så vet ikke helt hva jeg skal høre på. Hva tror dere om å flytte dit? Er det stor forskjell fra Norge? Osv...? Anonymkode: 60a4a...f74
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Er dette et seriøst spørsmål? Har du ikke fulgt med i nyhetsbildet de siste årene? Hadde ALDRI flytta til Syria sånn som situasjonen er idag. Anonymkode: 8d197...e6f 46
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det stor forskjell fra Norge? Osv. Nei, det helt likt
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 hahahaha! Vær så god! Anonymkode: 191b7...bdb 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er dette et seriøst spørsmål? Har du ikke fulgt med i nyhetsbildet de siste årene? Hadde ALDRI flytta til Syria sånn som situasjonen er idag. Anonymkode: 8d197...e6f Ja, det e seriøst. Men skal ikke flytte nå. Jeg er også veldig usikker på valget og har ikke bestemt noe enda pga alt som har skjedd der Anonymkode: 60a4a...f74
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har vært sammen med en fra Syria i 2,5 år nå å jeg kunne ikke funnet noe bedre. Han er bare så utrolig snill! Men ett problem... han liker ikke Norge:/ Han trives ikke her, og vil tilbake til Syria, men ikke helt enda da. Så han spørte om jeg ville blime. Og jeg tenker jeg vet for lite om Syria. Jeg kjenner ikke så veldig godt til hvordan det er å bo i Damaskus. Har jo hørt litt, men hører forskjellig så vet ikke helt hva jeg skal høre på. Hva tror dere om å flytte dit? Er det stor forskjell fra Norge? Osv...? Anonymkode: 60a4a...f74 Du kan faktisk få problemer med myndighetene om du som norsk bosetter deg /reiser inn til Syria. Det er mange vestlige jenter som drar for å være sammen med IS krigere, terrorister. Du vil mest sannsynlig bli satt under oppsikt eller bli arrestert. Det er da ingen personer med vettet i behold som tenker den tanken at de bosetter seg i Syria Anonymkode: b04d5...e98 29
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan faktisk få problemer med myndighetene om du som norsk bosetter deg /reiser inn til Syria. Det er mange vestlige jenter som drar for å være sammen med IS krigere, terrorister. Du vil mest sannsynlig bli satt under oppsikt eller bli arrestert. Det er da ingen personer med vettet i behold som tenker den tanken at de bosetter seg i Syria Anonymkode: b04d5...e98 Det var det jeg var redd for ja.. Men om det blir rolig der om noen år, så er det vell da ingen problem. Tror ikke det blir rolig med det første da, men kan jo bli bedre. Får vell ikke noe problem med myndighetene da? Anonymkode: 60a4a...f74
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Hadde aldri i verden vurdert det engang. Om han ikke liker Norge hadde jeg foreslått Danmark eller Tyskland, noe i den duren. Anonymkode: b84a8...857 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Når situasjonen har stabilisert seg, er det ingenting i veien for å reise til Syria og se om du liker landet. Etter en krig kan det bli et økonomisk oppsving, når ting skal bygges opp igjen. Har du en utdannelse innen helse, som sykepleier, vil det sikkert være gode muligheter for jobb også. Anonymkode: 17941...e83 3
Gjest Phrail Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 I tillegg er du kun en inngangskort for statsborgerskap, tror ikke naivitet er det første å velge.
minister-mio Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 Du har vel fått med deg iallefall litt om situasjonen i Syria? 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 Folk flykter bort fra Syria, men vær så god å flytt. Jeg blir dog ikke overrasket om du vinner en Darwin-Award en dag. Anonymkode: 46d72...da7 7
Gneis Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 Dere kan jo heller ha hytte i Syria, å være der litt i helger og ferier er sikkert kjekkere enn å bo der fast. 5
Ginavn Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 Damaskus pr. juni 2018 så egentlig greit ut. Hele Syria er ikke ødelagt av krigen, ikke glem det. Men det jeg lurer litt på, er hvordan det skal gå med denne kjæresten til TS når/hvis han flytter til Damaskus, for det var ikke akkurat Assad-tilhengerne som flykta... 😛 (Damaskus er kontrollert av Assad) 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #15 Skrevet 27. januar 2019 Man flytter ikke til Syria. Sånn er det bare. Anonymkode: 7cb0f...ec4 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #16 Skrevet 27. januar 2019 Spørsmål til ts: hvorfor reiste han fra Syria og hvor lenge har han vært i Norge? Anonymkode: bf19c...b16 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 I Syria flykter folk derfra, og du vil flytte DIT??? Hva skal du gjøre i et bombadert land? Vær glad du bor i Norge, seriøst. Anonymkode: fe9aa...4e3 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 3 timer siden, Ginavn skrev: Damaskus pr. juni 2018 så egentlig greit ut. Hele Syria er ikke ødelagt av krigen, ikke glem det. Men det jeg lurer litt på, er hvordan det skal gå med denne kjæresten til TS når/hvis han flytter til Damaskus, for det var ikke akkurat Assad-tilhengerne som flykta... 😛 (Damaskus er kontrollert av Assad) De fleste mennesker i et land med borgerkrig er ikke på den ene siden eller den andre. De er bare vanlige folk som prøver å leve livet sitt, helt til man kommer i kryssilden og det dundrer en rakett inn i nabohuset eller det ikke finnes jobber lengre pga krigen. Da migrerer man. Anonymkode: 6e529...88f 3
Chablis Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 Bare flytt. Dette er naturlig utvalg på sitt beste og jeg er helt for det. 8
Sirah Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 Nei TS, du flytter IKKE til Syria! Om så krigen der nede tar slutt vil det gå mange, mange år før landet er stabilt igjen. Du kan få store problemer med norske myndigheter om du drar og du flytter til et land med et helt ræva kvinnesyn! Ikke blant alle så klart, men blant mange. Bare å lese deg opp litt. At kjæresten din ikke liker Norge er jo en ærlig sak, men verden er mye større enn Norge og Syria. Hva med å foreslå et annet europeisk land? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå