Gå til innhold

Uhell i parkeringshus

Humor

Anbefalte innlegg

Jeg er nervøs for en hendelse på fredag. Jeg rygget rolig ut fra plassen min i parkeringshus og ser så i speilet mitt at jeg ser ut til å være bortpå en annen bil. Kjører så frem igjen, hopper ut av bilen og sjekker den andre bilen, samt min egen. Kan ikke de en eneste skramme på egen bil og heller ikke noe på den andre bilen som jeg mener jeg kan ha forårsaket.

Jeg antar at dersom det skulle ha vært noen skader så hadde det vært en liten bulk, men jeg kjente aldri at jeg kom borti bilen og oppdaget det altså ut fra speilet hvor jeg plutselig så litt nære ut.

I det jeg sjekker bilene kommer sjåfør av bilen og jeg sier at alt ser ut til å ha gått helt fint før han smiler og er glad for det og jeg setter meg i bilen og kjører. Han initierte ikke at jeg skulle vente mens han sjekket selv og tok eventuell kontaktinformasjon. Jeg ga ikke dette fordi jeg mener ingen skade skjedde.

Nå i gjennom helgen har jeg bare blitt veldig nervøs for at denne personen plutselig skal komme til å mene at en ripe eller noe skyldes meg i og med at han vet at jeg såvidt var bortpå. Jeg vet ikke om han tok reg.nr mitt eller hvorvidt området er videoovervåket, men dette ville i såfall vist at vi snakker sammen før jeg drar.

Videre prøver jeg å berolige meg selv med at dersom han etter sjekk av bilen mente at noe hadde skjedd så hadde jeg hørt noe (gitt at reg.nr ble notert), eller at hvis han var en person som ville ettergått det hadde han bedt meg vente med å dra. 

Uansett, kan det plutselig dumpe ned et krav til meg (som jeg ville vært uenig i), i ettertid uten at man blir forsøkt kontaktet først? Blir plutselig bare veldig nervøs for at noe som egentlig ikke er en sak kan bli det. 

Endret av Humor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du lage et par-tre avsnitt sånn at det ikke blir så slitsomt å lese? :)

Anonymkode: 4c59d...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Humor skrev:

Jeg er nervøs for en hendelse på fredag. Jeg rygget rolig ut fra plassen min i parkeringshus og ser så i speilet mitt at jeg ser ut til å være bortpå en annen bil. Kjører så frem igjen, hopper ut av bilen og sjekker den andre bilen, samt min egen. Kan ikke de en eneste skramme på egen bil og heller ikke noe på den andre bilen som jeg mener jeg kan ha forårsaket.

Jeg antar at dersom det skulle ha vært noen skader så hadde det vært en liten bulk, men jeg kjente aldri at jeg kom borti bilen og oppdaget det altså ut fra speilet hvor jeg plutselig så litt nære ut.

I det jeg sjekker bilene kommer sjåfør av bilen og jeg sier at alt ser ut til å ha gått helt fint før han smiler og er glad for det og jeg setter meg i bilen og kjører. Han initierte ikke at jeg skulle vente mens han sjekket selv og tok eventuell kontaktinformasjon. Jeg ga ikke dette fordi jeg mener ingen skade skjedde.

Nå i gjennom helgen har jeg bare blitt veldig nervøs for at denne personen plutselig skal komme til å mene at en ripe eller noe skyldes meg i og med at han vet at jeg såvidt var bortpå. Jeg vet ikke om han tok reg.nr mitt eller hvorvidt området er videoovervåket, men dette ville i såfall vist at vi snakker sammen før jeg drar.

Videre prøver jeg å berolige meg selv med at dersom han etter sjekk av bilen mente at noe hadde skjedd så hadde jeg hørt noe (gitt at reg.nr ble notert), eller at hvis han var en person som ville ettergått det hadde han bedt meg vente med å dra. 

Uansett, kan det plutselig dumpe ned et krav til meg (som jeg ville vært uenig i), i ettertid uten at man blir forsøkt kontaktet først? Blir plutselig bare veldig nervøs for at noe som egentlig ikke er en sak kan bli det. 

Når du kjører frem før du går ut og sjekker så har du gjort feil nummer en.  Altså du sjekker før du kjører frem. 

Alle parkeringshus har kameraovervåkning, når husene er av en viss størrelse. 

Og ja, du kan få deg en sak fra ditt forsikringsselskap, der den andre sender inn skademelding, og der du ikke har vært villig til å følge opp.... 

Anonymkode: 1566a...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, ta alltid bilder av begge bilene ved slike situasjoner. Og ta bilde før du flytter din egen bil. 

Anonymkode: 1566a...366

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at det er en sprø kar, som i ettertid prøver å få deg til å betale for noe.

Men siden dere begge sjekket bilen og ingen av dere så noen riper eller bulker vil jeg tro at det er svært usannsynlig. Slapp av du. 

Anonymkode: 4c59d...b32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første lærepenge: Rygg alltid inn på parkeringsplasser! 

Skjønner meg ikke på dere som absolutt skal ha snuten først inn. Uoversiktlig å komme inn og uoversiktlig å komme ut. Frem og tilbake, frem og tilbake, frem og tilbake.... Rygg!! 

Anonymkode: 9e6a7...b48

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første lærepenge: Rygg alltid inn på parkeringsplasser! 

Skjønner meg ikke på dere som absolutt skal ha snuten først inn. Uoversiktlig å komme inn og uoversiktlig å komme ut. Frem og tilbake, frem og tilbake, frem og tilbake.... Rygg!! 

Anonymkode: 9e6a7...b48

Noen parkeringslommer er ikke rette, tulling. Man rygger ikke inn på skrå lommer.  Så nei man rygger ikke alltid inn. 

Anonymkode: 8926a...85d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende men er lite sannsynlig siden han ikke så ut til å bry seg, eller reagerte på noen skader der og da. Med mindre han noterte reg nr ditt så tror jeg ikke det vil skje uansett for det skal veldig mye til for at et firma får utgi overvåkningsinnhold når de ikke engang vet om noe ulovlig har skjedd

Anonymkode: 0d879...c32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen parkeringslommer er ikke rette, tulling. Man rygger ikke inn på skrå lommer.  Så nei man rygger ikke alltid inn. 

Anonymkode: 8926a...85d

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: d5dd4...d80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: d5dd4...d80

Kanskje du skulle prøve å finne ut det på egenhånd? Skrålommer vil alltid være skrådd slik at du må snu bilen helt rundt, for så å snu den helt rundt IGJEN, for å komme deg ut. Det er en årsak til at de er laget på den måten, der det er slik. Du kan mest sannsynlig ikke kjøre motsatt vei!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første reagerer jeg på denne :

11 timer siden, Humor skrev:

I det jeg sjekker bilene kommer sjåfør av bilen og jeg sier at alt ser ut til å ha gått helt fint før han smiler og er glad for det og jeg setter meg i bilen og kjører.

Du bare kjørte, og mente at eier av bilen du kanskje hadde skadet, skulle på kort varsel forstå situasjonen, kontrollere bilen og få deg til å stoppe , mens du bare kjørte din vei ??? Hadde jeg vært eier av den bilen ville dette gjort meg ganske forbanna !! Du burde ha blitt ved bilen, og kontrollert den sammen. Så, hvis ingen synlige skader var skjedd, skrevet noe skriftlig om dette sammen, pluss bilder.

Og du forventer i tillegg at mannen skulle tilfeldigvis ha penn og papir tilgjengelig og notere reg nr ditt ? Ja, for alt er jo hans ansvar, ingenting er ditt ??? 

Jeg har selv vært ute for en som kjørte inn i bilen min på en parkeringsplass, og la ikke igjen noen beskjed. Skaden på bilen min medførte en utgift på kr 7000 for meg!! Så når jeg leser om slike som deg, blir jeg ganske sint !

Anonymkode: d891e...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...