AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Del Skrevet 27. januar 2019 Hei ! Ønsker bare å understreke at disse spørsmålene gjelder i veldig tidlig dating fase. Så alt dette med å roe ned, ikke stresse og overtenke er jeg fult klar over. For tre uker siden begynte jeg å prate med en mann. Masse til felles, leter etter det samme og veldig god flyt i samtalen mens vi skrev. Hadde vår første date forrige helg, og det gikk veldig bra. Fikk melding av han noen timer etter samme dag og pratet til vi la oss. Det jeg vel lurer på er hvor lang tid gikk det mellom første og andre date? Er det noen som har følt seg nedprioritert til fordel for kompiser i tidlig datingfase? Vi hadde en "løs" prat om å møtes i dag. Vi har snakket om hva vi skulle og pga vær ble det vanskelig. Vi har så å si daglig kontakt så får inntrykk av at han er veldig interessert. Har også fått inntrykk via samtaler at han ikke dater andre. Vi har kun vært på en date til nå - så jeg stresser ikke. Bare lurer på hva som er normalt i tidlig datingfase. Jeg har datet lite før grunnet forhold, så er litt på tynn is. Vi er 33 og 35. Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Del Skrevet 27. januar 2019 Så lenge praten ellers har vært genuin og bra syns jeg det er helt greit at det går 2-3 uker mellom første og andre, eller andre og tredje date. Jeg er dame og merker at noen menn maser fryktelig, presser meg til å fortelle om jeg har mistet interessen bare fordi vi ikke skrives eller møtes etter 3-4 dager igjen men jeg syntes det blir stressende og pressende og prioriterer faktisk ikke en person jeg ikke kjenner foran vennene mine. Det vil si , jeg avlyser ikke en date for å heller henge med venner, men jeg avtaler heller ikke ny date før jeg har fått gjort det jeg skal og vil og er mentalt klar for en ny date igjen heller. Anonymkode: c61d2...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Del Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så lenge praten ellers har vært genuin og bra syns jeg det er helt greit at det går 2-3 uker mellom første og andre, eller andre og tredje date. Jeg er dame og merker at noen menn maser fryktelig, presser meg til å fortelle om jeg har mistet interessen bare fordi vi ikke skrives eller møtes etter 3-4 dager igjen men jeg syntes det blir stressende og pressende og prioriterer faktisk ikke en person jeg ikke kjenner foran vennene mine. Det vil si , jeg avlyser ikke en date for å heller henge med venner, men jeg avtaler heller ikke ny date før jeg har fått gjort det jeg skal og vil og er mentalt klar for en ny date igjen heller. Anonymkode: c61d2...22a Tusen takk for svar 😊 Jeg er nok bare litt utålmodig og har fått et veldig godt inntrykk av han så langt. Vi har veldig god kjemi, praten flyter lett og begge er like aktive i forhold til dialog. Han har ikke avlyst noe med meg til fordel for kompiser altså. Bare slik at det er klart. Det er nok bare jeg som har sansen for han her og er litt utålmodig i forhold til å se han igjen 😊 Den utålmodigheten har jeg ikke latt skinne gjennom overfor han. Til han prater jeg helt vanlig. ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Del Skrevet 27. januar 2019 Jeg var forresten den som foreslo å møtes i dag. Han tok initiativ til vår første date. Hadde dere nå ventet til han foreslår ny date? Føler at jeg maser dersom jeg nå spørr en gang til. ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Del Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var forresten den som foreslo å møtes i dag. Han tok initiativ til vår første date. Hadde dere nå ventet til han foreslår ny date? Føler at jeg maser dersom jeg nå spørr en gang til. ts Anonymkode: 26bfb...f94 Du kan fint spørre litt chasual igjen om at "du, jeg tenkte jeg skulle xxxx på xxxdag, lyst til å bli med?" Feks, uten at det er noe i veien med det. med meg og kjæresten gikk det vel fort en ukes tid/to før vi kunne møtes igjen, men det var fordi han ikke hadde mulighet før da (og det gav han beskjed om). Etter det møtet, tok det under en uke før vi traff hverandre igjen, og etter det, begynte vi å henge minst et par dager i uken (ingen av oss har barn, og vi begynte på litt "ingen av oss er helt sikker på hva vi vil"-grunnlag, så det var ikke voldsomme dater, bare kaffe og henge litt sammen at det kan gå litt tid i mellom første og andre date, er ikke spesielt unormalt. Men kontakten bør være der i mellom datene, og det bør ikke gå alt for lang tid mellom hvert møte heller. Er man genuint interessert i å treffe noen, legger man seg jo gjerne litt ekstra i selen for at nettopp det skal skje (men igjen, ikke alle blir veldig betatt første møtet, men litt interessert i å se personen igjen før det går tre uker, bør man jo være). Anonymkode: 810dd...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Del Skrevet 27. januar 2019 Jeg hadde mistet interessen om det gikk 2-3 uker mellom første og andre date, såfremt ikke det var en spesiell grunn til det (som avstand eller bortreist feks). Anonymkode: f1aaa...5c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Del Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan fint spørre litt chasual igjen om at "du, jeg tenkte jeg skulle xxxx på xxxdag, lyst til å bli med?" Feks, uten at det er noe i veien med det. med meg og kjæresten gikk det vel fort en ukes tid/to før vi kunne møtes igjen, men det var fordi han ikke hadde mulighet før da (og det gav han beskjed om). Etter det møtet, tok det under en uke før vi traff hverandre igjen, og etter det, begynte vi å henge minst et par dager i uken (ingen av oss har barn, og vi begynte på litt "ingen av oss er helt sikker på hva vi vil"-grunnlag, så det var ikke voldsomme dater, bare kaffe og henge litt sammen at det kan gå litt tid i mellom første og andre date, er ikke spesielt unormalt. Men kontakten bør være der i mellom datene, og det bør ikke gå alt for lang tid mellom hvert møte heller. Er man genuint interessert i å treffe noen, legger man seg jo gjerne litt ekstra i selen for at nettopp det skal skje (men igjen, ikke alle blir veldig betatt første møtet, men litt interessert i å se personen igjen før det går tre uker, bør man jo være). Anonymkode: 810dd...e99 Tusen takk for utfyllende svar 😊 Han har sagt flere ganger at han ønsker å møtes igjen. Det har jeg også. Som nevnt har vi omtrent daglig kontakt. Nå er det bare en uke siden første date. Så blir veldig usikker på om jeg skal spørre igjen eller prøve å ha litt is i magen for å se om han tar initiativ. Det vi har snakket om å gjøre er egentlig noe som passer best på dagtid og da må det bli helger. Vi burde gjerne bare gjort noe litt mer enkelt slik at vi kan møtes ila uken f eks ? Tenkte kanskje jeg kunne foreslå om han ville ta en kaffe en dag? Han har bare vært så på til nå og jeg hadde litt lyst å se om han følger opp alt det han har sagt. Hvis du skjønner? Det er nesten slik at jeg føler at jeg maser om jeg spørr igjen for andre gang nå uten å ha gitt han en sjanse til å invitere. Eller er det jeg som henger meg opp i rare ting nå? ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Del Skrevet 27. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mistet interessen om det gikk 2-3 uker mellom første og andre date, såfremt ikke det var en spesiell grunn til det (som avstand eller bortreist feks). Anonymkode: f1aaa...5c2 Takk for svar ! Jeg er også redd for at jeg mister interessen om det skulle gå opptil 3 uker før vi sees igjen. Vi bor ca 30 min unna hverandre med bil. Det krever litt planlegging, men ikke all verdens planlegging heller. Er det for masete å høre om vi skal ta en kaffe til uka? Begge har bil så det er helt uproblematisk å møtes på halvveien. ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Del Skrevet 27. januar 2019 Hvordan klarer dere andre å ha is i magen og ikke bli for utålmodige og "mase" i denne fasen ? Ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Del Skrevet 28. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var forresten den som foreslo å møtes i dag. Han tok initiativ til vår første date. Hadde dere nå ventet til han foreslår ny date? Føler at jeg maser dersom jeg nå spørr en gang til. ts Anonymkode: 26bfb...f94 Syns ikke det er masete å spørre igjen 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer dere andre å ha is i magen og ikke bli for utålmodige og "mase" i denne fasen ? Ts Anonymkode: 26bfb...f94 Tenker ikke så mye på det, en fremmed person får ikke så mye plass i livet mitt og tankene mine. Høres kanskje litt kaldt og brutalt ut men det endrer seg selvfølgelig med tiden når jeg utvikler følelser og faktisk kjenner personen godt Det beste syns jeg er å fortsette livet som før og ikke jage eller hige etter noen selv om man har en nysgjerrighet eller voksende interesse for noen, å ikke overtenke men sende en melding i ny og ne når man føler for det men ikke drive å tenke hele dagen eller hver dag på når man skal møtes igjen. Ta det som det faller seg Anonymkode: c61d2...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McMary Skrevet 28. januar 2019 #11 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg vil helst ha date 2 i løpet av et par uker. Hvis det ikke er interesse nok til det, vil jeg heller gå videre. Med mindre man ikke klarer å finne en felles ledig dag såklart. Men siden du føler at du kanskje har vært litt intens nå, syns jeg du bør vente et par dager og se an om han tar kontakt og spør om noe konkret. Hvis det ikke har skjedd til onsdag f.eks. spør du om dere skal finne på noe i helgen, det vil være helt innafor. Tror det er greit å legge seg på lista til den andre så han ikke føler du maser og vil eie hans tid. Hvis han hinter masse om å treffes derimot, kan du prøve å konkretisere det. Er slitsom med menn som ikke klarer å komme med konkrete forslag, men det er jo en kjent sak at det ofte er kvinnene som må ta det steget. Jeg skal møte en ny mann i løpet av uka som faktisk foreslo tid, sted og hva vi kan gjøre - han skal jeg ha! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #12 Del Skrevet 28. januar 2019 Jeg er mann og mister interessen om date nr 2 ikke er innen en uke etter første - men det er meg Anonymkode: a0fa2...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 28. januar 2019 #13 Del Skrevet 28. januar 2019 For meg er det viktige at man faktisk avtaler å møtes igjen fordi da signaliserer man at man ønsker å treffes. Her er folk forskjellige. Med tinder har jeg for eksempel opplevd at begge har vært opptatte de dagene hvor man foreslo å gjøre noe, og avtalte heller å gjøre noe en dag uken etter. I løpet av uken hvor begge var opptatte døde det hele ut, og dermed ble det ikke noe date uken etter. Jeg husker at for noen år siden så var det noen som gjorde et poeng av dette med å være "opptatt" med ting i hverdagen for å vise at man har et liv til den man dater I dagens datingkultur på tinder er min opplevelse at dette er en dårlig idé. Det er nesten sånn at det er bedre å avlyse det man i utgangspunktet skal for å gå på daten fordi ellers risikerer man å miste muligheten til å gjøre inntrykk face to face. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #14 Del Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann og mister interessen om date nr 2 ikke er innen en uke etter første - men det er meg Anonymkode: a0fa2...e9f Takk. Forventer du at damen tar initiv til det, eller bidrar du? ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Del Skrevet 28. januar 2019 7 timer siden, McMary skrev: Jeg vil helst ha date 2 i løpet av et par uker. Hvis det ikke er interesse nok til det, vil jeg heller gå videre. Med mindre man ikke klarer å finne en felles ledig dag såklart. Men siden du føler at du kanskje har vært litt intens nå, syns jeg du bør vente et par dager og se an om han tar kontakt og spør om noe konkret. Hvis det ikke har skjedd til onsdag f.eks. spør du om dere skal finne på noe i helgen, det vil være helt innafor. Tror det er greit å legge seg på lista til den andre så han ikke føler du maser og vil eie hans tid. Hvis han hinter masse om å treffes derimot, kan du prøve å konkretisere det. Er slitsom med menn som ikke klarer å komme med konkrete forslag, men det er jo en kjent sak at det ofte er kvinnene som må ta det steget. Jeg skal møte en ny mann i løpet av uka som faktisk foreslo tid, sted og hva vi kan gjøre - han skal jeg ha! 😄 Takk for gode råd ! Jeg har til nå lagt meg helt på hans nivå i forhold til kommunikasjon. Hverken mer eller mindre. Det har jeg vært obs på 😊 Iom at vi begge har gitt klar beskjed om at skal møtes igjen, så har jeg ingen problem med å ta initiv. Noen menn føler gjerne det blir feil. Derfor ønsker jeg å trå litt varsomt - vi kjenner jo ikke hverandre så godt enda. Men, vi hadde faktisk en "løs" avtale om å møtes i går, men været hindret oss litt. Så jeg tenker også slik at jeg kan løfte det på onsdag igjen dersom han ikke nevner noe. Vi har snakket en del om hva vi skal gjøre. Men, ja, det kan være jeg må konkretisere det litt 😅 Vi har i hvert fall en veldig god dialog så langt 😊 Masse lykke til på date 😃 ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Del Skrevet 28. januar 2019 hvis du vil ha han, så tar du kontakt, ikke vent til riktige klokkesletter osv. Alt ender med å bli veldig krampeaktig. Inviter han til å bo overnatte hos deg, og dere finner på noe spennende sammen, eller dere reiser på tur sammen, men aldri fastlås deg til et mønster. Hvis han ikke er noe for deg til slutt, så ikke gjør noe med det, ikke bare forvent at han skal like deg, men er han noe for deg i det lange løp? Anonymkode: f4580...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Del Skrevet 28. januar 2019 5 timer siden, Minesveiper skrev: For meg er det viktige at man faktisk avtaler å møtes igjen fordi da signaliserer man at man ønsker å treffes. Her er folk forskjellige. Med tinder har jeg for eksempel opplevd at begge har vært opptatte de dagene hvor man foreslo å gjøre noe, og avtalte heller å gjøre noe en dag uken etter. I løpet av uken hvor begge var opptatte døde det hele ut, og dermed ble det ikke noe date uken etter. Jeg husker at for noen år siden så var det noen som gjorde et poeng av dette med å være "opptatt" med ting i hverdagen for å vise at man har et liv til den man dater I dagens datingkultur på tinder er min opplevelse at dette er en dårlig idé. Det er nesten sånn at det er bedre å avlyse det man i utgangspunktet skal for å gå på daten fordi ellers risikerer man å miste muligheten til å gjøre inntrykk face to face. Takk for svar ! Jeg er en veldig rett frem og ærlig person. Kunne ikke falt meg inn å dikte opp en kjempe travel timebok bare fordi man skal virke populær eller noe slikt. Det er overhodet ikke meg 😅 Såpass mye kontakt har vi hatt nå at han ville skjønt det om jeg plutselig endret adferd. Det ville bare blitt pinlig 😅 Jeg håper at han løfter dette opp igjen 😊 Om ikke så nevner jeg det. Jeg er på ingen måte ei som maser. Jeg er veldig edruelig i kommunikasjonen og legger meg på hans nivå. Jeg tenker at dersom han reagerer negativt på mitt forslag, så er det manglende interesse. Noe som igjen ville vært rart for vi snakker sammen så å si hver dag 😅 ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Del Skrevet 28. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: hvis du vil ha han, så tar du kontakt, ikke vent til riktige klokkesletter osv. Alt ender med å bli veldig krampeaktig. Inviter han til å bo overnatte hos deg, og dere finner på noe spennende sammen, eller dere reiser på tur sammen, men aldri fastlås deg til et mønster. Hvis han ikke er noe for deg til slutt, så ikke gjør noe med det, ikke bare forvent at han skal like deg, men er han noe for deg i det lange løp? Anonymkode: f4580...af1 Takk for svar 😊 Jeg har absolutt ikke timet i forhold til klokkeslett når jeg har sendt meldinger. Det har vært alt fra morgen, midt på dagen og kveldstid. Orker ikke å spekulere i det. Da er det unaturlig og krampaktig som du sier. Som nevnt er jeg rett frem og svarer på en melding når jeg ser den eller etterpå om jeg er opptatt. I en veldig hektisk arbeidsdag må jeg ofte svare når jeg kommer hjem fordi jeg har ikke hatt tid. Noe han vet. Han har også mye ansvar og kan ikke bruke dagen på chatting. Kommer helt sikkert til å bli en samtale i forhold til helgen 😊 Som sagt hadde vi en "løs" avtale i går, men været spilte ikke helt på lag. ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Del Skrevet 28. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: hvis du vil ha han, så tar du kontakt, ikke vent til riktige klokkesletter osv. Alt ender med å bli veldig krampeaktig. Inviter han til å bo overnatte hos deg, og dere finner på noe spennende sammen, eller dere reiser på tur sammen, men aldri fastlås deg til et mønster. Hvis han ikke er noe for deg til slutt, så ikke gjør noe med det, ikke bare forvent at han skal like deg, men er han noe for deg i det lange løp? Anonymkode: f4580...af1 Glemte å svare på det siste. Han her er absolutt en mann man satser på om man er så heldig å få muligheten. Han har gode verdier, intelligent, morsom, omtenksom, ansvarsbevisst ++. Kunne nevnt mye mer, men vil ikke bygge opp egne forventninger mer. Jobber veldig med å ikke miste bakkekontakt, ta det rolig og ikke være "for mye for tidlig". Men samtidig vise interesse og initiv. Dating er søren krevende 😅 ts Anonymkode: 26bfb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå