Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å føle seg litt down på søndager? Jeg blir litt tungsinnet og kan lett ta til tårer på søndager. Tenker på livet, barndommen, eksen, de jeg har mistet.

Anonymkode: 3bc73...25e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymkode: 81af4...c92

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig ddt er, men jeg er også slik. Har alltid vært nedfor på søndager. Det har ingenting med at helga er over å gjøre fordi jeg gleder meg alltid til å komme tilbake til jobb og hverdag på mandagen, men fra og med jeg våkner søndags morgen så er alt bare tungt og vondt. Kjenner det i hele kroppen. Det beste tipset jeg har er å ha en "normal" dag. Stå opp i rimelig tid, spis ordentlig frokost, tren/gå en tur, rydd og ordne til ny uke.

Klem ❤️

Anonymkode: 16dd9...d16

• Liker 1
Skrevet

Mener du nedfor, så er det tvert om for min del. Elsker hverdagen jeg og kjenner ikke noe savn akkurat den dagen.

Anonymkode: 08fcd...179

Skrevet

Kanskje fordi enda en helg har gått bort i ingenting..? Mange sitter igjen med den følelsen om de ikke har noen å dele den med. 

Jeg har det ikke sånn, for jeg elsker å være alene og ha "ingenting" på planen. 

Anonymkode: 7cd1a...1ce

Skrevet

Jeg er deprimert og synes søndagen er den verste. Gruer meg veldig til jobb på mandag, og sitter også med følelsen av «enda en uke har gått og jeg har fortsatt ikke greid å fikse livet mitt, uansett hvor hardt jeg prøver».

Anonymkode: a6531...d7b

• Liker 3
Skrevet

Bare om jeg har tullet med alkohol/mat/trening/søvn. 

Lever jeg sunt og som vanlig føler jeg meg på topp hele Søndag. Men jeg blir veldig følsom og litt down om jeg har spist usunt, sovet for lenge, ikke snakket med noen hele dagen, eller ikke trent. 

Anonymkode: 59f4e...ed7

Skrevet

Jeg kunne ha det sånn før. Følte meg ekstra ensom og alene den dagen.

Selv om jeg er singel og ikke har mange venner nå så føler jeg det ikke sånn. Nyter søndagene og har innstilt meg på at søndager er til for å slappe av og kose meg. Jeg følte meg mer ensom når jeg var i et forhold enn jeg gjør nå.

Anonymkode: 5dd97...62f

Skrevet

Søndager er jo en typisk familiedag eller kjærestedag, og det er ikke rart å bli litt deprimert denne dagen om man er singel.

Også i forhold kan man jo bli lit vemodig på søndager fordi de gjerne minner en om hvor fort tiden går.

Skrevet

Merkelig. Det har jeg aldri opplevd, tenkt over eller hørt om. For meg har søndag alltid vært en av de beste dagene i uka. Ikke så fin som lørdagen, fordi man må i seng tidlig pga jobb, men man har jo hele dagen fri til å gjøre hva man vil. Aldri tenkt over at noen savner familie eller kjæreste noe mer på en søndag enn andre dager. Interessant!

Anonymkode: 91cfe...bd5

Skrevet
On 1/27/2019 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

Er det normalt å føle seg litt down på søndager? Jeg blir litt tungsinnet og kan lett ta til tårer på søndager. Tenker på livet, barndommen, eksen, de jeg har mistet.

Anonymkode: 3bc73...25e

For min synes jeg ikke at søndager er "down" dager. Du kan jo forsøke å finne deg en ny kjæreste og noen nye venner, som du kan være med. Det å trene regelmessig er også med på å bedre humøret.

Skrevet

Litt merkelig at det bare er på søndager, men tror ikke det er så unormalt å gråte en gang eller to i uka.

Anonymkode: 22c1f...34e

Skrevet

Har hørt at mange får fylleangst på søndager, "dagen derpå", fordi de har drukket alkohol dagen før på lørdag. Og kanskje fredag.

Mange angrer på alt de tømte i seg, pengebruken, mengden alkohol, hva de sa og gjorde og evt dummet seg ut i fylla osv. Hendte jeg hadde litt fylleangst i yngre dager, men ikke ofte, og ikke vanemessig.

Men å være ekstra deppa på søndag etter en alkoholfri helg har jeg aldri tenkt over eller opplevd. Jeg liker søndager, fordi da kan jeg sove så lenge jeg vil for eksempel.

Anonymkode: e0f2d...e0d

Skrevet

Ja, jeg har ofte en litt underlig stemning i kroppen på søndager, og er litt melankolsk.

Det er for så vidt uavhengig av hva jeg ellers har brukt helgen til. 

Anonymkode: 7689d...947

• Liker 1
Skrevet

Er man singel så kan søndager bli ekstremt ensomt, og det skjer ofte ikke så mye på søndager, så jeg tipper at når man da har en hel dag helt alene så kan nok litt depresive tanker få plass til å komme. Når ukedagene er så har man mye praktisk som fyller dagene og disse tankene får ikke helt plass. Sann jeg har opplevd det hvertfall.

Anonymkode: 056da...7b6

Skrevet
På 27.1.2019 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Det er helt normalt, har slike søndager selv. Da er helgens moro over :) og man begynner å reflektere litt over livet, årene som har gått, minner man har fra dette og kanskje litt savn etter de mange gode dagene man har hatt? Joda det er helt normalt. Jeg løser dette med at jeg har et godt program på søndagen også, så slipper nostalgien komme snikende :) 

Fokusere litt mer på hva livet byr på fremover, i stedet for å mimre for mye over årene som har gått. Skygg unna fotoalbumene denne dagen :) 

Finnes jo sanger om dette også ! "Sunday morning sidewalk" blant annet :) 

Skrevet

Jeg har hatt det slik "alltid", men ikke kun på søndager. Alle helligdager også, som 1. og 2. juledag, påskedagene hvor alt er stengt osv. Jeg liker hverdager best, men lørdager er også greie, fordi da er ting åpent, og jeg føler det skjer ting rundt meg (selv om jeg er hjemme..). Jeg har familie og alt, og vi går turer søndagene, lager god mat osv, men tanken på at det er søndag gjør meg rett og slett deppa. Det er en tung dag, selv om jeg gjør ting. Eneste unntak er om sommeren, for da er alt lyst og trivelig, og vi er ute hele tiden. Da jobber mannen ute, ungene er ute og alt føles lystigere. Vet om mange som har det slik. Elsker hverdager og rutiner!!! :) :)  

Anonymkode: a82e0...fb9

• Liker 1
Skrevet

Av og til må man rett og slett ta seg sammen og ikke la mismotet overta. Søndag er da ingen dag å gråte over

Anonymkode: 08fcd...179

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...