Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Jenta mi på 10 år sier at det av og til kommer litt urin som hun ikke kan kontrollere. Vet at hun ofte venter til siste sekund med å gå på do og jeg har sagt at hun må prøve å gå litt før. Hun har ellers aldri vært sengevæter, og sjelden tisset på seg etter at hun sluttet med bleie (ikke i det hele tatt på et par år nå). Går ut i fra at dette er ganske normalt. Det jeg lurer på er om det er noe poeng å lære henne å ta knipeøvelser for å få bedre kontroll eller om hun bare vokser det av seg.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Knipeøvelser er bra uansett, så det skader jo ikke å prøve? En av mine kusiner hadde problemer med inkontinens da hun var mindre, når hun lo, hosta eller nøs. Hun vokste det av seg, men jeg fikk inntrykk av at det kom mest av at hun venta så lenge som mulig med å gå på do. Fortsett å minne henne på å gå på do (men ikke i andres påhør :oops: litt flaut). Hvis det har oppstått sånn plutselig, så kan det jo være urinveisinfeksjon?
Gjest Madeline Skrevet 9. april 2005 #3 Skrevet 9. april 2005 Nå vet ikke jeg hvor vanlig det er at 10 åringer har urinlekkasje. Ingen av jentene mine (8 og 9,5 år gamle) har tisset på seg. Med unntak av de første ukene etter de sluttet med bleier og da en av de hadde urinveisifeksjon. Kanskje du skulle minne jenta di på å gå på do? Det er ikke bra å holde seg for lenge. Da vil hun etterhvert overse signale fra blæren om at den er full og trenger å tømmes. Jeg husker ei venninne jeg hadde da jeg var liten. Hun måtte gå på do til faste tider ( hadde fått beskjed av legen) pga. at hun ikke lenger kjente når hun måtte. Grunnen var at hun hadde holdt seg for lenge over en lang periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå