Gå til innhold

Bryllup - +1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått en save the date for min barndomsvenninnes bryllupsfest i sommer. Vi har vært gode venner hele oppveksten, og del av samme store gjeng som fortsatt har god kontakt. De siste årene har hun bodd i utlandet, så vi har ikke hatt så mye kontakt. De har allerede hatt seremonien med kun foreldre, men har spart til en bryllupsfest som de tok senere, altså nå i sommer. Alle i denne gjengen er invitert, og de som har kjærester har for det meste kjærester i denne samme gjengen. Siden jeg og hun ikke har hatt mye kontakt de siste årene vet hun ikke at jeg har hatt kjæreste i over et år nå. Han er ikke fra samme sted som oss. 

Bryllupsfesten er lowkey og avslappet, ikke noe staselig i et fancy lokale. Jeg vet ikke om er kommer til å sende ut noe mer enn save the date som invitasjon, jeg tror nemlig egentlig ikke det, kjenner jeg henne rett. Som sagt er det ganske avslappet. Jeg lurer altså på om jeg burde nevne at jeg har fått kjæreste, eller bare spørre hva de har tenkt å gjøre med +1? Eller burde jeg ikke si noe som helst og dra alene? Det er ikke krise om han ikke får være med, men det hadde vært hyggelig siden de andre nok har med kjærester, og kjæresten min er også blitt en den av denne gjengen via meg. Men jeg vet bryllup er dyrt, og jeg vil ikke være frekk heller. Jeg vil ikke presse henne til å føle at hun må invitere han... så jeg vet ikke? Jeg har aldri vært i bryllup før, så jeg er helt grønn her, og setter pris på innspill! 

Anonymkode: 47819...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner dere ikke har hatt mye kontakt. Men at hun ikke har fått med seg at du har kjæreste? I tillegg om deres felles venner har møtt kjæresten, og bruden vet enda ikke at du har fått en god venn? 

Jeg hadde ikke spurt, hadde tatt invitasjonen som den kom. Kanskje han blir invitert senere når de får møtt han... 

• Liker 2
Skrevet

Hun er ikke mye på sosiale medier, og dette er ikke en gjeng som snakker så mye om sånt helller. Vi har ikke forholdet vårt på Facebook, og jeg tror ikke noen av våre felles venner har sagt noe om det til henne. De får ikke møtt ham før bryllupet siden de bor i utlandet :) Men best å ikke spørre i det hele tatt da?

Anonymkode: 47819...94b

Skrevet

Jeg synes du skal høre med henne! Hun blir sikkert bare glad på dine vegne. Ingen kan vite svaret, du må nesten bare spørre. Synes det er et naturlig spørsmål i din situasjon.

Anonymkode: 3b073...bf9

• Liker 4
Skrevet

Spør henne! 🙂 Vi har sagt ja til de som har spurt selvom forholdet er relativt nytt. 

• Liker 1
Skrevet

I dette tilfellet ville jeg ha spurt på en høflig måte 🙂 hadde jeg vært bruden så hadde jeg iallefall følt meg ille til mote om jeg i bryllupet fikk vite at du hadde kjæreste, og så hadde han ikke vært invitert bare fordi jeg var uvitende 😉

Anonymkode: 0b4f8...69b

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo bare spørre om det er bare du som er invitert eller om du er invitert med følge

Anonymkode: 174bb...84b

• Liker 1
Skrevet

Bare å spørre på! Ville nevnt at det var en kjæreste, og ikke bare en "tilfeldig" +1. Så ville jeg også gjort det på en ydmyk og høflig måte, for som du skriver - er det jo ikke krise om han ikke kan være med. Kan være det ikke går pga. av plass, økonomi el., men utrolig dumt om brudeparet får vite om dere i etterkant og blir lei seg for ikke å ha hatt muligheten til å inkludere ham.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...