AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg vil spise litt mer plantebasert og er glad i kikerter, men jeg blir ikke mett av det. Ofte synes jeg at jeg bare blir enda mer sulten. Hva spiser dere det med så dere blir mett? Anonymkode: 46c55...277
Gjest BabyBlue Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Jeg lager en gryte som er veldig god! Krushede tomater, squash, røde linser og kikerter, chili og hvitløk. Også har jeg couscous kokt med grønnsaksbuljong ved siden av. Raskt og enkelt og kjempegodt Persille og lime kan man dandere med for mer smak. Du må jo spise mer utover dagen da grønnsaker og kikerter er kalorifattig, men som lunsj eller rask middag gjør det susen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 24 minutter siden, BabyBlue skrev: Jeg lager en gryte som er veldig god! Krushede tomater, squash, røde linser og kikerter, chili og hvitløk. Også har jeg couscous kokt med grønnsaksbuljong ved siden av. Raskt og enkelt og kjempegodt Persille og lime kan man dandere med for mer smak. Du må jo spise mer utover dagen da grønnsaker og kikerter er kalorifattig, men som lunsj eller rask middag gjør det susen. Tusen takk for tips! Jeg får gjøre et forsøk😁 Anonymkode: 46c55...277
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Direkte kalorifattige vil jeg ikke si at kikerter er, de inneholder litt mer kalorier enn gule erter (sånne som brukes i ertesuppe). Kan hjemmelaget hummus være noe? Hvis det er av interesse så lag hummusen din med godt med tahini. Jeg tenker det kan være mangel på fett i maten din som gjør at du blir fort sulten etter å ha spist og da holder det liksom ikke å bøtte på med enda flere karbohydrater. Hele olivener og å være litt rundhåndet med olivenoljen kan være et tips. Det samme kan nøtter og frø være. Anonymkode: c4b09...bc1
Jabbadabbaduu Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Prøv Jamie Olivers kikertesuppe med parmesan, purre og litt potet! 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Tenk gryter med kokosfløte og ikke lett kokosmelk. Det gir kalorier og god smak. Anonymkode: e09a9...380 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Jeg er veldig glad i denne https://www.lindastuhaug.no/2017/04/03/indisk-linsegryte-med-kikerter/ har innimellom blomkål eller brokkoli i også. Serverer normalt med brød, veldig godt og mettende. Anonymkode: d3f91...8da
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Man må bare spise mer når man spiser vegansk, jeg spiser store mengder poteter for å bli mett. Poteter med avocado er veldig mettende. Anonymkode: 8f272...85c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Du må spise dem sammen med fett og forskjellige grønnsaker. Anonymkode: 1a9e3...a9a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #10 Skrevet 28. januar 2019 Er veldig godt å lage hummus og bruke det som kjøtterstatning i taco Det gjør vi ofte, har da til masse forskjellige grønnsaker, tacolefser/skjell og salsa. Mettende og veldig godt! Anonymkode: 79d85...096
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #12 Skrevet 29. januar 2019 https://www.vegetarbloggen.no/2017/04/22/gulrotsuppe-med-peanottsmor-og-crunchy-kikerter-videooppskrift/ https://www.vegetarbloggen.no/2014/01/20/kikertcurry/ Anonymkode: ab2cd...711
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #13 Skrevet 29. januar 2019 Mulig du blander mett og har lyst på mer. Noen ganger kan vi ha spist oss mette på middag, men vi har cravings og lyst på mer eller noe søtt etter middag. At det gnager i magen betyr ikke alltid at det er sult Det kan være kjipe bakterier i magen din som sender signaler om at du må spise mer, fordi de har lyst på sukker, dårlig fett og raske karbs, heller enn sunn mat som kikerter er Anonymkode: 988a5...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå