AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Usikker på hva jeg egentlig vil med dette innlegget egentlig. Noen trøstende og motiverende ord kanskje? Vi har snart prøvd i et år med nummer to men blir ikke gravid. Har en på fire år fra før og alle rundt oss forventer at jeg skal gi han søsken snart. Er så utrolig sårende med kommentarer som går på at vi må henge i før aldersforskjellen blir for stor osv. Vi gjør jo det vi kan for å få det til! Virker ikke som folk tenker over at noen sliter med å bli gravide.. alt i fra kollegaer, familie,venner og bekjente maser i vei. Hvordan takler dere som er i samme situasjon slike kommentarer?:-) Anonymkode: 96bef...3da
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Jeg begynte å si at vi prøvde men hadde mistet to ganger. Da sluttet folk å spør og jeg håper at de også fikk en lærepenge.. Anonymkode: 1c297...802 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Vær åpen. Folk tenker ikke på slikt. Si at dere prøver men at det ikke har gått enda. Anonymkode: 8d049...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Takk for svar. Er vel kanskje greit å være åpen om det og si det som det er. Håper så inderlig at det klaffer snart. Mer og mer skuffa for hver måned som går. TS Anonymkode: 96bef...3da 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 ut i fra tittelen så tenkte jeg at noen hadde prøvd å bli gravid med analsex Anonymkode: 60420...6d3 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Jeg pleier å svare at det er ikke alt vi kan styre selv, da blir det slutt på spørsmålene. Er også i samme situasjon som dere Ts, en snart fire åring, ingen søsken og begynner å bli eldre. Anonymkode: 25cef...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 Kjenner meg veldig igjen i alt du skriver (det kunne vært meg som startet denne tråden). Men vi har valgt å søke hjelp nå og går til privat klinikk for utredning. Jeg har ikke tid til å stå i offentlig kø hvis det må bli prøverør på oss. Anonymkode: 3d90a...f3d
Fiiol Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Håpløst at du skal oppleve ikke bare ett spørsmål her og der, men også mas. Kanskje de tror det ikke er et problem, siden dere har ett barn fra før? Jeg er uten barn, og alderen tilsier at jeg «burde» hatt barn for lenge siden. Svært få spør. Når det gjelder de som spør, så tolker jeg det som uvitenhet eller at de bare er klønete. Det har bare vært mer perifere bekjente som spør. Jeg prøver da å gi hint på en finslig måte, slik at de skjønner de har stilt et ubehagelig og ugreit spørsmål. Når det gjelder de nærmeste har jeg allerede vært åpen om det. Håper dere lykkes med søsken snart 😊
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Tenker også at det sikkert er på grunn av at vi har en fra før at alle tror det går like lett denne gangen. Vet at de ikke mener å mase, og de kan jo ikke vite hvordan det egentlig er når vi ikke har sagt noe om det. Tror jeg får bare være åpen om det og si at vi jobber med saken. Håper dere andre også lykkes snart Når det er det eneste man ønsker er ventetiden lang. Lurer på hvor lenge vi skal prøve før vi bestiller time hos fastlegen. TS Anonymkode: 96bef...3da
Palme Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 Vi har prøvd å få første barn i snart to år. Noen spør om ikke vi skal ha barn snart. Jeg svarer alltid at vi jobber med saken, men at det ikke er så lett. Folk spør ikke for å være frekke, men de lurer. Jeg svarer heller ikke frekt, men sier det med et smil De fleste sier de skjønner og ønsker oss lykke til. Så spør de ikke mer, for de vet st de hører noe om vi blir gravid. Er det så farlig /dumt å si at man er prøver? Dere har også prøvd i et år, så ta kontakt med lege. Få tatt litt tester. 2
Waldfee Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 Jeg er i lignende situasjon, har en fireåring (ivf) og prøvd på nr 2 med ivf i snart to år, blir 40 til sommeren. Mange spør om søsken, du skal vel ha flere barn osv. Eller «har du «bare» ett barn»? Etterhvert har jeg blitt så utrolig lei av slike spørsmål, har begynt å svare ærlig tilbake. At jo, vi ønsker søsken, men dessverre er det ikke så enkelt. Det funker fint. Er også relativt åpen om at vi går gjennom ivf og hva det innebærer. Synes åpenhet har vært bra i mitt tilfelle.Ønsker deg masse masse masse lykke til, og håper dere får den etterlengtede lillebror/-søster snart🤞🤞🤞 3
Alvildeivf Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 1 minutt siden, Waldfee skrev: Jeg er i lignende situasjon, har en fireåring (ivf) og prøvd på nr 2 med ivf i snart to år, blir 40 til sommeren. Mange spør om søsken, du skal vel ha flere barn osv. Eller «har du «bare» ett barn»? Etterhvert har jeg blitt så utrolig lei av slike spørsmål, har begynt å svare ærlig tilbake. At jo, vi ønsker søsken, men dessverre er det ikke så enkelt. Det funker fint. Er også relativt åpen om at vi går gjennom ivf og hva det innebærer. Synes åpenhet har vært bra i mitt tilfelle.Ønsker deg masse masse masse lykke til, og håper dere får den etterlengtede lillebror/-søster snart🤞🤞🤞 Syns det er så flott med åpenhet! Selvom jeg også føler det kan være slitsomt. Men er jo en grunn til at det er tabu, mange vil ikke snakke om det med vanskeligheten med å bli gravid. Selv er jeg en åpen bok når det kommer til emne. Men når jeg er sliten og lei sier jeg fra "jeg sier fra til dere når det skjer noe positivt" ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 Går du på do rett etter at han har kommet inni deg? Du må la sæden hans være inni deg en stund. Anonymkode: 26a15...785
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går du på do rett etter at han har kommet inni deg? Du må la sæden hans være inni deg en stund. Anonymkode: 26a15...785 🙄 Anonymkode: 1c297...802 6
Mamma til én Skrevet 27. januar 2019 #15 Skrevet 27. januar 2019 Jeg er i samme situasjon, har ett barn på snart fire men har ikke lykkes i å få flere barn. Prøvd i flere år. Blitt gravid flere ganger, men har mistet hver gang. Er sykt tøft å stå i dette. Har ikke så mange gode råd å komme med, men du er i hvertfall ikke alene (selv om det er en fattig trøst). Ser flere skriver at åpenhet er bra, og det kan der nok være. For noen. Det må være helt opp til dere, det er valgfritt hvor mye man vil dele. Man er ikke forpliktet til å fortelle om noe så privat, bare fordi noen spør uten å tenke seg om. Jeg er ganske privat av meg, og har bare delt det med de nærmeste. Så kan andre bare få spekulere med de er god til 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 Vi har også brukt flere år på nr 2. Irriterendes med så mange kommentarer fra andre. Ville ikke ha tette barn, begynte da nr 1 var 4 år, men det tok hele 3 år før vi fikk yngste gutt, da vi mistet 3 ganger. Det er 7 års aldersforskjell. Får mange rare kommentarer da dette visst ikke er helt vanlig. Men ikke alt man kan styre selv. Forstår deg godt, krysser fingrene for deg. Anonymkode: 30001...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #17 Skrevet 28. januar 2019 Vi er i akkurat samme situasjon! Det kunne seriøst vært meg som skrev HI! Og jeg syns det er helt forferdelig for å være ærlig, det er så mange kommentarer og spørsmål. Hver gang jeg er på sosiale tilstelninger så kikker folk åpenlyst på meg for å «sjekke» om jeg drikker vin eller ikke, og noen sier til og med «så du drikker alkohol fortsatt ja!?» Jeg har ingen trøst annet enn at jeg føler med deg og krysser fingrene for både deg og meg alle andre som er i denne situasjonen🤞🏼 Anonymkode: 34b89...37d
prøverpåny Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 Jeg er også i samme situasjon. Nr en kom som bestilt på naturmetoden, men nr to vil seg ikke mens årene bare går. Har hatt flere SAer og mange kjemiske. Prøver med ivf nå, og det føles nesten litt uvirkelig hele søskengreia nå.. Hvordan jeg reagerer på spørsmål om vi skal ha flere eller «bare» har en kommer helt an på dagsform og hvem som spør. Tenker som så at det er meg prosessen er sår for, så om de møter et uhøflig svar så er ikke det noe de tenker så mye over, annet enn at de kanskje ikke plumper uti med et slik spm til andre. 😉Jeg ser også at veldig mange som vet vi er i prøverørsprosessen sjekker magen før de ser meg i øynene når vi møtes... lykke til alle sammen i denne tråden, håper alle får et etterlenget søsken til barnet sitt ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 Tusen takk for at dere deler deres historier. Flere enn jeg trodde som er i samme situasjon😕 Håper virkelig at vi alle vil lykkes i 2019<3 La dette bli vårt år🙏🏻 TS Anonymkode: 96bef...3da 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #20 Skrevet 28. januar 2019 Dere som strever med å få nr 2, hadde noen av dere KS med første? Jeg hadde det, og opplevde at arrvev hadde gjort passasjen inn til livmoren så trang at sjansene for å bli gravid på naturlig måte var minimale. Vet ikke hvor vanlig det er, men ville bare nevne det. Anonymkode: b7c56...a3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå