Gå til innhold

Kjemi???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå gir jeg snart opp hele dating-sirkuset. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har datet endel damer siste året. Og hver gang jeg føler at daten går sånn halvdårlig, så vil dem gjerne møtes igjen. Mens hver gang jeg føler at ting har gått veldig bra, dvs. god stemning, god kommunikasjon og uanstrengt flørt - så vil de ofte ikke treffes igjen.  Hver gang er forklaringen "det var ikke rette kjemien", eller noe i den duren der.

Hva gjør jeg galt? Hvordan vet jeg om vi har god kjemi? Hva betyr i det hele tatt god kjemi? Jeg skjønner det ikke. Å ha en uanstrengt, hyggelig og flørtete date, hvor praten flyter fint, felles referanser dukker opp i fleng? Er ikke det å ha god kjemi? Er det bare en unnskyldning de bruker fordi jeg ikke er like kjekk i virkeligheten som på bildet? Har etpar kg for mye. Har derfor ikke helkroppsbilde på profilen. Men er ikke feit akkurat heller da. Tærer på selvbildet dette her 😪

Anonymkode: 5c0af...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vel tenke meg det har med å gjøre at de ser den ekte deg når du føler det går halvdårlig og du føler du ikke har prestert perfekt. Mens når du gjør alt perfekt i oppførsel så gjemmer du deler av deg selv som gjør at du fremstår overfladisk og vanskelig å komme inn på. 

Men nei , romantisk og seksuell kjemi er ikke det samme som at praten flyter fint og felles referanser dukker opp i fleng. Det er mange man får den connectionen med som som mangler det som skiller en fra venn/kollega til kjæreste/sexpartner. Det har nok ikke noe med kroppsvekten din å gjøre men heller at den seksuelle og romantiske gnisten og kjemien mangler. 

Anonymkode: 6b5eb...eba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemi betyr enkelt å greit, at kjemien i hodet ikke stemmer. Vi er jo bare vannbaserte organismer og alle være følesler er basert på kjemi i hjernen. Men i praksis er det en lett unnskyldning for både damer og menn og si at kjemien ikke er der.

Begynn å trene, det hjelper både på selvtilliten og kroppen. Hilsen mann

Anonymkode: 3ef9d...9e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er sånn at de kvinnene du synes samtalen flyter med, er utadvendte og pratsomme? Mens de du synes samtalen går krøkkete med, er mer rolige og sjenerte?    Så greier du ikke se at den ene prater mye fordi det er hennes personlighet, og den andre snakker lite forsinket er hennes personlighet?

Enkelte kvinner som er sprudlete og utadvendte, kan sikkert fort framstå som om de liker deg. Selv om de ikke gjør det. De er bare veldig sosiale, og greier å ha det sånn passelig hyggelig med alle.

Anonymkode: 2eb08...a6d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Kjemi betyr enkelt å greit, at kjemien i hodet ikke stemmer. Vi er jo bare vannbaserte organismer og alle være følesler er basert på kjemi i hjernen. Men i praksis er det en lett unnskyldning for både damer og menn og si at kjemien ikke er der.

Begynn å trene, det hjelper både på selvtilliten og kroppen. Hilsen mann

Anonymkode: 3ef9d...9e4

Kjemi og tiltrekning er også basert på lukt. Man «lukter» den andres immunforsvar, og er det veldig ulikt fra ens eget vil det øke tiltrekningen. Og så består kjemi av en hel del andre ting i tillegg. God eller dårlig kjemi er absolutt reelt, og ikke en dårlig unnskyldning. 

Anonymkode: 1e159...d11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt det der med at folk skjuler kroppen sin på profilen for å fremstå "finere" enn de er. Jeg har aldri vært på Tinder el.l., men jeg tror jeg ville gjort det motsatte. Jeg er f eks fornøyd med kroppen min, men hadde ikke flashet den på profilen. Jeg vil heller være finere enn de tror enn det motsatte. Tanken på at noen blir skuffet av å møte meg synes jeg er skikkelig ekkel!

Ellers er kjemi helt reelt, ja.

Anonymkode: ac6a5...712

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
On 1/27/2019 at 5:48 PM, AnonymBruker said:

Nå gir jeg snart opp hele dating-sirkuset. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Har datet endel damer siste året. Og hver gang jeg føler at daten går sånn halvdårlig, så vil dem gjerne møtes igjen. Mens hver gang jeg føler at ting har gått veldig bra, dvs. god stemning, god kommunikasjon og uanstrengt flørt - så vil de ofte ikke treffes igjen.  Hver gang er forklaringen "det var ikke rette kjemien", eller noe i den duren der.

Hva gjør jeg galt? Hvordan vet jeg om vi har god kjemi? Hva betyr i det hele tatt god kjemi? Jeg skjønner det ikke. Å ha en uanstrengt, hyggelig og flørtete date, hvor praten flyter fint, felles referanser dukker opp i fleng? Er ikke det å ha god kjemi? Er det bare en unnskyldning de bruker fordi jeg ikke er like kjekk i virkeligheten som på bildet? Har etpar kg for mye. Har derfor ikke helkroppsbilde på profilen. Men er ikke feit akkurat heller da. Tærer på selvbildet dette her 😪

Det kan være flere forklaringer på hvorfor de du liker føler at dere ikke har kjemi. Jeg vet ikke helt om jeg liker definisjonen av "god kjemi" fordi den sier lite om hvordan god kjemi egentlig oppstår. Sant, føler man at ting bare klikker fordi man har samme humor, tenker mye av det samme osv, eller føler man at ting klikker fordi man føler begeistring, og personen det gjelder gir en positive følelser. For meg er det litt uklart. Jeg har vært begeistret for damer jeg egentlig ikke har hatt sånn super kjemi med når vi har vært ilag, og det var fordi det var flere ting med dem jeg likte i tillegg til at jeg bare vare veldig tiltrukket av dem. Samtidig har jeg følt på følelsen av ting bare klikket i alle fall med en dame i tillegg til at tiltrekkelsen var der. Jeg tror egentlig at tiltrekkelsen har mye å si i begynnelsen fordi jeg merker at det gjør at jeg kan se forbi "ikke-optimal-kjemi". Jeg tror problemet ditt ligger der. Kvinnene du føler du har snakket godt med har bare ikke vært skikkelig tiltrukket av deg, og dermed føler de ikke på kjemien som du gjør. Kvinnene du selv føler du har hatt dårlig kjemi med har vært tiltrukket av deg, og dermed har de ønsket å se deg igjen selv om kjemien ikke har vært optimal.  

Det er egentlig vanskelig å si hva du gjør galt uten å på en måte se hvordan du snakker med damene. I min bok gjør du på en måte bare en "feil" dersom vinduet har vært åpent, og du ikke har tatt muligheten. Om damene ikke har vært interessert, og du bare ikke har vært deres type er det ikke så mye du kunne gjort annerledes.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Men de jentene som ville treffes igjen, må jo ha en følt en kjemi med deg? Eller trodd det i det minste, akkurat som deg med de som aviser deg. 

Jeg kan jo ha kjemi med noen jeg ikke er fysisk tiltrukket til da. Og motsatt. Så det er vanskelig greie. Beste er vel alltid å ikke prøve for hardt i allefall. 

Jeg kan gi deg et eksempel snart. Jeg snakker med en fyr på tlf nå, og jeg syntes vi har god kjemi. Men snart skal vi møtes. Hvis han eller jeg, ikke vil møtes igjen, så tenker jeg at da går det på tiltrekningen. Man har sett bilder av hverandre, men det er ofte ikke nok. Så jeg er veldig veldig spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der! Var nettopp på date med en jeg hadde ganske dårlig kjemi med over chat. Men han kjenner bestevenninna mi, så jeg ga det en sjanse. Samtalen fløt veldig bra og vi småflørta en del. MEN jeg merket også at vi var ganske forskjellige på flere områder. Allikevel plaget dette meg ikke så mye, tror mest fordi jeg var fysisk tiltrukket. 

Mens med en annen fyr hadde jeg veldig bra kjemi med over chat, men ble ikke akkurat sjarmert irl. Var heller ikke 100% fysisk tiltrukket av han. Vurderer å droppe hele greia selvom jeg hadde "passet" bedre med han her. 

Anonymkode: 5b8d2...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...