AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg kjenner en som har søkt seg inn på der studiet, for hun ønsker å bli advokat. Det er i Hønefoss. De har et samarbeid med Danmark hvor de kan ta master der. Jeg vet ikke om de får tittelen jurist ved å studer der Vet dere hvilke jobber man kan få med bachelor i juss? Anonymkode: 40608...e26
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Kan ikke svare på hvilke jobber man får med bachelor i juss. Vil tro det er typisk saksbehandler-stillinger i det offentlige. Når det gjelder bachelor + master (cand.jur) i Danmark, vet jeg om flere som har gått denne veien og har gått rett ut i advokatfullmektig-stillinger i Norge. Anonymkode: 7e333...343 2
Thie Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Jeg leser en del stillinger og kommet over flere HR-stillinger hvor de ønsker juridisk kompetanse. Og saksbehandler ja. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 "Jurist" er ikke en lovbeskyttet tittel, så nærmest alle kan vel kalle seg det. Med kun bachelor i juss så er det ikke så lett å få en relevant jobb. Man har jo selvsagt de typiske saksbehandlerstillingene, men dette er jobbet som også de som har tatt master kniver litt om. Arbeidsmarkedet for jurister er ikke akkurat alfa og omega for tiden. Det er nok lettere å få seg jobb dersom man har master (også dersom masteren er tatt i Danmark), men jeg tror nok endel arbeidsgivere fortsatt foretrekker de som har tatt masteren i Norge (rett og slett fordi den utenlandske utdanningen kan være litt ukjent). Anonymkode: a8c96...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Jurist" er ikke en lovbeskyttet tittel, så nærmest alle kan vel kalle seg det. Med kun bachelor i juss så er det ikke så lett å få en relevant jobb. Man har jo selvsagt de typiske saksbehandlerstillingene, men dette er jobbet som også de som har tatt master kniver litt om. Arbeidsmarkedet for jurister er ikke akkurat alfa og omega for tiden. Det er nok lettere å få seg jobb dersom man har master (også dersom masteren er tatt i Danmark), men jeg tror nok endel arbeidsgivere fortsatt foretrekker de som har tatt masteren i Norge (rett og slett fordi den utenlandske utdanningen kan være litt ukjent). Anonymkode: a8c96...a1a Det blir jo nesten som psykologer som utdanner seg i Ungarn. De kommer tilbake med studier og kunnskap som ikke er så lett å vurdere i forhold til norsk psykologutdanning. Anonymkode: 40608...e26
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjenner en som har søkt seg inn på der studiet, for hun ønsker å bli advokat. Det er i Hønefoss. De har et samarbeid med Danmark hvor de kan ta master der. Jeg vet ikke om de får tittelen jurist ved å studer der Vet dere hvilke jobber man kan få med bachelor i juss? Anonymkode: 40608...e26 Kan hun ikke også søke seg inn på UiB/UiO? Mener huske hvertfall ved UiB var det flere studenter fra bachelor i Lillehammer som kom rett inn på 4. året. Men det er kanskje bare et samarbeid mellom de to institusjonene? Anonymkode: 5a97c...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan hun ikke også søke seg inn på UiB/UiO? Mener huske hvertfall ved UiB var det flere studenter fra bachelor i Lillehammer som kom rett inn på 4. året. Men det er kanskje bare et samarbeid mellom de to institusjonene? Anonymkode: 5a97c...b5d Jeg googlet på det, og de har en viss kvote for studenter som kommer fra Bachelor-studiet. Det er få plasser og karakterene fra studiet har ingen betydning. De konkurrerer med karakterer fra VGs Anonymkode: 40608...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå