Gå til innhold

Jeg vil ha besøk av en venninne pga arrangement, barnefar er negativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha besøk av en venninne neste helg pga et arrangement jeg skal på. Hun er også veldig interessert i det og vil gjerne være med. Det varer fra lørdag til søndag men hun da lyt overnatte hos oss fredag til søndag. Hun bor langt unna og studerer, så ser henne maks 2 ganger i året.  Vel "problemet" er at dette arrangementet er på samme helg der min samboer har helgen med sin sønn. ( småskule alder ) og han er veldig negativ til at jeg vil ha besøk og ha med meg vennina mi på dette arrangementet.  Er han veldig urimelig eller er det jeg?  Jeg reiser på arrangementet uansett så blir like lenge borte dagen på lørdagen og dagen på søndagen, som om vennina mi skulle vært med. Men, som sagt er dette noe også venninnen min gjerne vil være med på. 

Anonymkode: 8c346...7af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår ikke hvorfor dette er et problem for ham? Har du spurt hva han ikke liker ved dette?

Anonymkode: d8a47...48b

• Liker 16
Skrevet

Får da være måte på! Gi beskjed om at venninna di kommer, og slik blir det.

• Liker 10
Skrevet

Jeg blir forvirret av at du kaller han barnefar. Bor dere sammen? Mener du egentlig «samboer», men at han er far og skal ha barnet sitt hos dere den helgen? 

Forstår ikke hvorfor man må bruke ord som «barnefar» i det hele tatt, egentlig.  

• Liker 21
Skrevet

Kan dere ta inn på et rimelig hotell istedenfor?

Anonymkode: 19ee7...ae2

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager er det negativt at du har besøk? Det er da flott at barn ser at foreldrene også har sitt liv med sine venner. At barna lærer at "nå kan du gå på rommet ditt og leke så Ts og venninnen får skravle litt i fred. Akkurat som at når du har venner så har du sikkert lyst til å snakke i fred med de :) "

Anonymkode: 626a4...597

• Liker 4
Skrevet

Er problemet at en person ekstra er der, eller er problemet at du blir mye borte fra hjemmet den helgen? Jeg kan forstå at det ikke frister å varte opp besøk når man skal tilbringe kvalitetstid med barnet sitt, men det går an for 1 helg. Man kan inngå kompromiss. Hvis problemet er at du ikke er hjemme med dem så får han skjerpe seg. Han klarer da å finne på ting med sitt eget barn uten deg.. 

Anonymkode: 4eebe...172

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår heller ikke problemet.... Jeg har hatt besøk selv om mine tre stebarn har vært her.... Skulle bare mangle, de er en del av familien og får oppleve familielivet som det er!

Er problemet at du har besøk eller at du er borte mesteparten av helga? Ta evt inn på et billig hotell og ha skikkelig venninnetid?

• Liker 5
Skrevet

Ts her. Av erfaring tidligere så opplever jeg at samboer vil at jeg skal være der 24/7 når sønnen hans er hjemme. 

Å ta inn på hotell er dyrt her jeg bor, pluss at min venninne studerer og har ikke all verdens med penger. Jeg skal selv varte henne opp og ikke legge ansvar på samboeren ang  besøket. Arrangementet er dyrt i seg selv.  Men, det er litt godt å lese at dere mener at det er greit at vennina mi kommer på besøk. Jeg blir veldig paff når han blir så sur og negativ, at jeg blir litt redd for å " gjøre feil ". Ellers når sønnen hans er hjemme er jeg så å si aldri med min egen familie eller venner. Så jeg kan være med samboeren og hans sønn. Så at jeg får besøk en helg bør jo gå Ann..  

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Av erfaring tidligere så opplever jeg at samboer vil at jeg skal være der 24/7 når sønnen hans er hjemme. 

Å ta inn på hotell er dyrt her jeg bor, pluss at min venninne studerer og har ikke all verdens med penger. Jeg skal selv varte henne opp og ikke legge ansvar på samboeren ang  besøket. Arrangementet er dyrt i seg selv.  Men, det er litt godt å lese at dere mener at det er greit at vennina mi kommer på besøk. Jeg blir veldig paff når han blir så sur og negativ, at jeg blir litt redd for å " gjøre feil ". Ellers når sønnen hans er hjemme er jeg så å si aldri med min egen familie eller venner. Så jeg kan være med samboeren og hans sønn. Så at jeg får besøk en helg bør jo gå Ann..  

Ja. Kvinn deg opp og minn ham om at det er ditt hjem også. 

• Liker 16
Skrevet

Du er sammen med en som har barn fra før som forventer at du skal være hjemme 24/7 når barnet hans er der. Da skulle det jaggu bare mangle at venninnen din overnatter en helg. Alt handler ikke om han og barnet, det er ditt hjem også. 

Anonymkode: a492a...43a

• Liker 15
Skrevet

Er det faren til ditt barn eller din nåverende samboer du snakker om? 

Skrevet
Akkurat nå, minister-mio skrev:

Er det faren til ditt barn eller din nåverende samboer du snakker om? 

Ts her. Jeg snakker om min samboer som har et barn på småskole alder. Jeg er stemor.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg snakker om min samboer som har et barn på småskole alder. Jeg er stemor.

Ok, men hvem er barnefaren fra tittelen? Samme som samboeren din i innlegget? 

Skrevet

Vil han ikke miste barnepasseren sin eller? Er han redd for at siden du har venninne på besøk, så vil du overlate alt ansvar og barnepass til han selv, barnets egen far?

Hvordan pleier du å gjøre det? Tar du mye hånd om barnet hans når det er hos dere?

Anonymkode: a5fab...676

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har ansvar for sitt barn! At du ikke skal kunne bruke tid med venninne er jo helt i staur og vegger! Det hadde jeg ALDRI akseptert selv. 

Anonymkode: d8a47...48b

• Liker 5
Skrevet

Er han ikke komfortabel med å ha sitt eget barn alene? Kjeder han seg? Eller hva er greia? Er du kokk og lekeassistent når barnet er der, eller gjør han sånt selv?

Hvis du rolig og ikke anklagende lurer på hva problemet er, så kjenner jeg at jeg håper at han kan svare deg på en ok måte. Det er hans barn, og jeg regner ikke med at dette arrangementet foregår hver helg....

• Liker 2
Skrevet

Og hadde han syntes det var helt uproblematisk om det var en helg barnet IKKE var hos dere?

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, Daisy_B skrev:

Jeg blir forvirret av at du kaller han barnefar. Bor dere sammen? Mener du egentlig «samboer», men at han er far og skal ha barnet sitt hos dere den helgen? 

Forstår ikke hvorfor man må bruke ord som «barnefar» i det hele tatt, egentlig.  

Godt det ikke bare var jeg som ble forvirret 😂 Ts, selvfølgelig bør du kunne ha besøk av en venninne 😯

Anonymkode: f69a4...5e4

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Når barnet hans er hjemme har vi en helt grei deling på ansvar. Jeg lar han få leggetiden med barnet sitt som regel om ikke barnet vil at jeg skal. Ellers deler vi på hvem som lager mat, hvem som leker osv. Vi har også ganske likt syn på barneoppdragelse. Men, som skrivd over her så er det mest at han vil og meiner at jeg skal være der 24/7. 

Jeg skal prate med han senere i kveld siden fristen til å melde seg på arrangementet er imørgo.  Jeg nevnte dette til han for en uke siden og nå på fredag. Så han har jo fått god tid til å tenke osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...