Gjest Thereis Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Prøver å drikke te istedetfor kaffe nå, grønn te, veldig sunt hva? Men det smaker dritt..... Har ikke lyst til å pøse på med sukker, prøver å unngå sukker så godt som mulig! Lurer da på om jeg kan bruke suketter. Men har et par spm før jeg kjøper det: -smaker de godt i te? Det gir vel ikke en slik typisk ekkel "lightsmak" som forekommer i lightbrus og lightsaft? -inneholder det mye kalorier/karbohydrater?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 Jeg synes suketter smaker skikkelig "light". Drikker heller teen bar enn med suketter. Men meg om det. Grønn te får du i masse forskjellige smaksvarianter om dagen, jeg har falt for twinings sin Earl Grey-variant. (Liker best twinings sin vanlige Earl Grey til vanlig) Men sukker må jeg ha...
Gjest Catwoman Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 smaker de godt i te? Det gir vel ikke en slik typisk ekkel "lightsmak" som forekommer i lightbrus og lightsaft? joda, det gjør det. Syns jeg ihvertfall. Bruker honning i te jeg, syns det er best. evnt. brune sukkerbiter hvis jeg er på cafe, for der har de ikke honning
Gjest Revenka Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Jeg bruker alltid suketter i te, syns ikke det er noe forskjell.
-Fisken- Skrevet 8. april 2005 #6 Skrevet 8. april 2005 Jeg legger ikke merke til noe light-smak. Nå bruker jeg kun suketter i kaffe, te drikker jeg rent. Noe annet som er godt i grønn te, er sitron. Enten sånn sitronsaft fra flaske eller en sitronskive oppi
Polluela Skrevet 8. april 2005 #7 Skrevet 8. april 2005 Hva med fruktose oppi? For øvrig synes jeg ikke suketter smaker så veldig "light", men kanskje litt. Det er iallfall ikke å sammenligne med lightbrus osv - den er bare ikke så klissete. Og snart blir du vant til det. Men kjøp natreen for all del - den firkanta er ekkel
Milly:) Skrevet 8. april 2005 #8 Skrevet 8. april 2005 Jeg bruker honning og suketter. Honningen gir god smak og dekker over "lightsmaken", samtidig som sukettene gjør at jeg ikke må ha så mye honning i :-)
kariannemor Skrevet 8. april 2005 #9 Skrevet 8. april 2005 Jeg buker suketter i teen min, og synes det smaker helt ok! =) Men smaken er som baken, delt i to! Så hvorfor ikke kjøpe en pakke, koster jo bare 15 kr, og prøv da vel! Når det gjelder te er jeg veldig glad i sun tea med mint!
Gjest Thereis Skrevet 8. april 2005 #10 Skrevet 8. april 2005 Kjøpte en slik pakke med Nateen eller hva de het? Var ikke så verst! Og den inneholder 0 kcal og 0 karbohydrat! Litt kunstig smak såklart men tror nok jeg vil bli vant til den (prøvdesmakte en liten tablett, 1 tablett var like søtt som 1 ts sukker stod det :o )Prøvde honning i teen isted men syns honningen ødela litt av smaken. Skal prøve grønn te (twinings ja ) med suketter imorgen (litt sent å drikke te nå, er jo koffein i den??). Tror jeg drakk 4 kopper isted med honning, fikk så god følelse i magen av den! Veldig forfriskende
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2005 #11 Skrevet 8. april 2005 Jeg bruker alltid suketter (natreen!!!!) i teen min. Synes ikke det smaker light, og jeg er allergisk mot light-brus. Kan forresten anbefale grønn te med mint fra Lipton. Litt vanskelig å få tak i, men kjempegod.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 9. april 2005 #12 Skrevet 9. april 2005 Fordelen med grønn te er at det ikke er koffein i den, så du kan drikke den selv om det er sent på kveld (eller du er gravid, som er mitt tilfelle )
Gjest piaf Skrevet 9. april 2005 #13 Skrevet 9. april 2005 Vil bare minne om at urtete også er et godt alternativ - til alle døgnets tider! Etter å ha vært en stordrikker av kaffe siden 13 årsalderen :o , kuttet jeg for et par år siden ut både kaffe og svart te. Nå går det kun i urtete. Særlig blandinger med mynte i smaker godt, synes jeg. Og til lunsj liker jeg å drikke fennikelte, som smaker lakris (ekstra godt hvis man feks har reker eller fisk som pålegg). Jeg er generelt forsiktig med søtt i kosten, så i min te er det hverken hvitt sukker, brunt sukker eller honning - og ihvertfall ikke kunstig søtstoff, som jeg er ganske skeptisk til. Syns at det smaker best uten, og tror at det å søte teen er en vanesak.
Gjest Catwoman Skrevet 9. april 2005 #14 Skrevet 9. april 2005 Syns at det smaker best uten, og tror at det å søte teen er en vanesak tror også det er en vanesak hvor mye søtstoff man trenger putte i teen. Jeg drakk te uten søtstoff en periode, til jeg fant ut at tesmaken kommer bedre fram med litt søtt i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå