AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette er vel bare en frustrasjonsrant. Er det lov? Slik som mødrene her kommer med ranter om barna sine og hvor slitne de er. Hunden min gjør meg gal. Er bare frustrert akkurat nå. Han lukter ekstremt sterkt og vondt og er dermed vanskelig når jeg har han rundt meg hele tiden, for jeg brekker meg av lukten. Han skal ligge oppå meg, noe som egentlig er veldig søtt og koselig, men må ha neseklype, og dusje 3 ganger om dagen og bytte klær. Han er syk hele tiden, må bruke alle penger hos veterinær. Jeg er glad i han, men jeg hadde håpet det skulle være noen positive ting for oss. Nå føler jeg bare at alt er så mye, og at jeg prøver hele tiden å gjøre alt bra for han, men likevel er det aldri bra nok Jeg er bare sliten, utbrent, jobbet alt for mye. Så er det i tillegg alltid noe med han. Alltid bekymret for neste infeksjon, neste plager og problemer han får. Skjønner ikke hvordan han kan være så mye syk. Fôrer bare rent, vasker han ukentlig med optima osv. Han kan ikke leke med andre hunder lenger fordi han da får små rift som det blir infeksjon i med en gang (han leker ganske voldsomt). Og jeg får helt mark av å gå tur med han, fordi han alltid har vondt et eller annet sted (ja, vi drar til veterinær, som sagt), alltid må få noen salver eller medisiner eller lignende, så han ser aldri ut (utslett, sår, salver i pelsen så den ser fett ut, krage, sokker, mistet pels), rister seg alltid masse og prøver å klø seg mot ting, og jeg tenker at alle andre tenker at jeg ikke tar godt vare på han. Kanskje det er jeg som får frem alt dette i han. Kanskje alt er min skyld. Jeg kan ikke dra noen steder eller møte venner. Da blir jo hunden alene. Når han er alene skader han seg selv. Det kan hende jeg kan ha han med på jobb litt. Men samtidig så føler jeg at jeg trenger en pause fra han! Det er deilig å være på jobb og vite at noen andre passer han (hun jeg bor med hjelper meg når jeg er på jobb). Hvor grusomt er ikke det å si? Anonymkode: d51df...66d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Kanskje du bør omplassere hunden hos noen som vil bli litt mere glad i han? Det høres ikke ut som du og hunden er noen god match egentlig, og det kan du vel bare ta følgene av. Jeg mener det er ingen skam å gi opp et eierskap for et kjæledyr, så lenge du sørger for at hunden får et nytt, godt hjem. Hunder klarer omplassering godt, og vil være vant til sine nye eiere på noen måneder. Det kan imidlertid blir vanskelig for deg å finne nye eiere til en hund som har mye helseproblemer og ofte er syk, da... det er ulempen. Hvor gammel er hunden? Er den renraset? Anonymkode: e63f7...78b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje du bør omplassere hunden hos noen som vil bli litt mere glad i han? Det høres ikke ut som du og hunden er noen god match egentlig, og det kan du vel bare ta følgene av. Jeg mener det er ingen skam å gi opp et eierskap for et kjæledyr, så lenge du sørger for at hunden får et nytt, godt hjem. Hunder klarer omplassering godt, og vil være vant til sine nye eiere på noen måneder. Det kan imidlertid blir vanskelig for deg å finne nye eiere til en hund som har mye helseproblemer og ofte er syk, da... det er ulempen. Hvor gammel er hunden? Er den renraset? Anonymkode: e63f7...78b Jeg er kjempeglad i han. Føler bare at alt blir negativt og vanskelig. Alltid noe. Han er en renraset unghund. Anonymkode: d51df...66d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Han skal ligge oppå meg, noe som egentlig er veldig søtt og koselig, men må ha neseklype, og dusje 3 ganger om dagen og bytte klær. Troll. Anonymkode: 461a4...77a 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Hvis det er såpass ille må du endre hva du gjør nå idag. Prøv i første omgang å råfôre han. Det kan hende han sliter med noe såpass simpelt som allergi mot et protein i fôret, lagermidd eller lignende. Jobber litt med hund til vanlig og ser mange som har hatt god effekt på lukt og immunforsvar. Ta også kontakt med oppdretter, det høres merkelig ut at han skal slite så enormt. Hvis han har såpass store helseproblemer og dere ikke ser bedring uansett hva hadde jeg seriøst levert han tilbake til oppdretter, eller å avlive. Beklager å banne i kirka, men det er ikke slik et hundeliv skal være. Mye vondt for hunden, negativitet og heftige utgifter for deg. En ting kan jeg garantere, det blir ikke mindre kjipt etterhvert som tiden går om ting ikke endres. Dette er en hund, han forstår ikke hvorfor han har så mye vondter, og det er ikke slik at man skal ta vare på alt liv, uansett hva. Anonymkode: c1f05...80c 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er såpass ille må du endre hva du gjør nå idag. Prøv i første omgang å råfôre han. Det kan hende han sliter med noe såpass simpelt som allergi mot et protein i fôret, lagermidd eller lignende. Jobber litt med hund til vanlig og ser mange som har hatt god effekt på lukt og immunforsvar. Ta også kontakt med oppdretter, det høres merkelig ut at han skal slite så enormt. Hvis han har såpass store helseproblemer og dere ikke ser bedring uansett hva hadde jeg seriøst levert han tilbake til oppdretter, eller å avlive. Beklager å banne i kirka, men det er ikke slik et hundeliv skal være. Mye vondt for hunden, negativitet og heftige utgifter for deg. En ting kan jeg garantere, det blir ikke mindre kjipt etterhvert som tiden går om ting ikke endres. Dette er en hund, han forstår ikke hvorfor han har så mye vondter, og det er ikke slik at man skal ta vare på alt liv, uansett hva. Anonymkode: c1f05...80c Han har blitt råfôret siden han var 3 mnd Oppdretter svarer ikke Anonymkode: d51df...66d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Troll. Anonymkode: 461a4...77a Nei. Føler meg skitten og ekkel etter å ha tatt på han, og må dusje for å ikke få helt angst Anonymkode: d51df...66d
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 He rmå det jo være noe alvorlig galt med hunden. Hva sier veterinæren om dette? Hunder kan lukte, men ikke så mye, og de skal ikke få sår for alt. Og om han allerede somunghund har vondt av å bevege seg ville jeg nesten pratet med veterinæren om avliving, for det høres jo rett og slett ikke ut som om hunden har det noe godt mtp medisiner og smerter. Anonymkode: 72ec5...14f 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har blitt råfôret siden han var 3 mnd Oppdretter svarer ikke Anonymkode: d51df...66d Høres veldig useriøst ut fra oppdretters side. Kan jeg spørre deg hva slags rase det er? Anonymkode: c1f05...80c 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 Har du fått full utredning hos veterinær? Noe er jo galt, kan være alvorlig støv eller midd allergi f eks. Dette kan medisineres. Det funker ikke å kun medisinere symptomene, du må medisinere årsaken til symptomene. Skjønner at du er sliten og lei, men husk at hunden er veldig glad i deg, og den har jo kun deg! Anonymkode: 7fc50...bed 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 Jeg ville prøvd allergivennlig fôr. Kanskje ikke råfôr er det beste for denne hunden. Kanskje er den til og med allergisk mot enkelte kjøttproteiner. Du sier hunden lukter så ille at du brekker deg og at den konstant får masse sår og infeksjoner så sier det seg selv at det er noe ordentlig galt med hunden. Hva sier dyrelegen? Mulig du burde høre med en annen dyrelege også. Anonymkode: 680d6...9c7
SoWhat? Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 Hvorfor har ikke dyrlegen reagert her, og sagt noe om hundens tilstand?? Dette er jo veldig ille mtp alle helseplagene! Så merkelig at dyrlegen ikke har kommet med råd og anbefalinger ang for og div. Ser helt forfedelig ut, og du må ta en ordentlig prat med veterinæren! Tydelig at det er useriøse og litt skumle oppdrettere du har kjøpt denne fra. Ville nok undersøkt den siden av saken også! 1
Diamant20 Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har blitt råfôret siden han var 3 mnd Oppdretter svarer ikke Anonymkode: d51df...66d Da ville jeg kontaktet eiere av andre hunder fra oppdretteren, eventuelt eieren til faren til hunden
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 3 timer siden, SoWhat? skrev: Hvorfor har ikke dyrlegen reagert her, og sagt noe om hundens tilstand?? Dette er jo veldig ille mtp alle helseplagene! Så merkelig at dyrlegen ikke har kommet med råd og anbefalinger ang for og div. Ser helt forfedelig ut, og du må ta en ordentlig prat med veterinæren! Tydelig at det er useriøse og litt skumle oppdrettere du har kjøpt denne fra. Ville nok undersøkt den siden av saken også! Du må seriøst lære deg å lese.... hunden er inne hos Vetrinær hele tiden for å prøve å finne en løsning Anonymkode: 95925...502 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #15 Skrevet 27. januar 2019 Gå til en annen veterinær, be om henvisning til spesialist. Anonymkode: 8d4fd...315 2
SoWhat? Skrevet 27. januar 2019 #16 Skrevet 27. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må seriøst lære deg å lese.... hunden er inne hos Vetrinær hele tiden for å prøve å finne en løsning Anonymkode: 95925...502 Bytt veterinær! 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #17 Skrevet 27. januar 2019 Hvorfor lukter han? Hva tror veterinær da? Anonymkode: 62b2b...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå