Gå til innhold

Kan man spørre om tilfeldig partner har testet seg for kjønnsykdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig redd for kjønnssykdommer og sist uke hadde jeg sex med en gutt, vi puttet på kondom før selve samleiet men han penetrerte meg først uten kondom inntil jeg sa at jeg ville bruke kondom pga fare for graviditet. 
nå lurer jeg på om det er støtende eller frekt å sende han en melding å spørre om han har testet seg for kjønnssykdommer og vet at han er clean? 

Egentlig tenker jeg at det er et innafor spørsmål men vi ble kjent når vi gikk på samme skole for et par år siden og da var han ganske player så jeg disset han en gang å sa når han spurte meg ut på date den gang (jeg sa nei) om "nja kanskje du burde teste deg først!" og etter det så ble han litt frekk mot meg. Men det er noen år siden nå og nå endte vi opp å ha sex sammen.... Kan jeg spørre om det eller er det frekt?

Hva er vanlig, at man snakker om smittefare når sexen har vært ubeskyttet eller at man bare går å tester seg i stillhet uten å snakke om det? 

Anonymkode: c3c02...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan lyve om svaret uansett, så det ville jeg overhodet ikke stolt på, om du nå spør han.

Gå heller og test deg om to-tre uker (det tar litt tid for noen sykdommer å slå ut på tester), og i mellomtiden har du ikke sex med noen, i tilfelle du er smittsom.

Da jeg var i slutten av tenårene og i tjueårene, testet jeg meg mellom hver sexpartner.

Anonymkode: ee098...f1a

• Liker 2
Skrevet

Klart det er innafor å spørre om slikt, det du derimot må tenke på er jo om han snakker sant. Tror nok de fleste lyver og sier at de nylig har testet seg for og få dyppet seg.. Tviler en mann eller dame svarer at han ikke aner sist han testet seg når det kommer til stykket..

• Liker 1
Skrevet

Test deg heller bare selv. Du blir bare upopulær om du spør om sånt.

Anonymkode: 84d32...ce6

Skrevet

Men er det støtende eller frekt å spørre om? Vi kommer nok ikke til ha noe kontakt uansett, men ser han fra tid til annen pga vi henger på samme utested, men bekymrer meg veldig for kjønnssykdom da..... Testet meg for bare noen uker siden før jeg lå med han og syns det er litt flaut å gå tilbake å teste meg allerede..

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Test deg heller bare selv. Du blir bare upopulær om du spør om sånt.

Anonymkode: 84d32...ce6

Okei takk det var det jeg lurte på. Men burde ikke kjønnsykdommer egentlig være et tema mellom sexpartnere? Når jeg ba han ta på kondom sa han at han trodde jeg gikk på p piller(dårlig gjort at menn tar utgangspunkt i det syns jeg), så han ble med på å bruke det mtp graviditet men kjønnssykdommer er jo like ille eller potensielt verre!

• Liker 1
Skrevet

Det kan nok bli oppfattet som frekt å spørre om i ettertid ja! Hvordan ville du tatt et sånt spørsmål fra ham? Det er jo sånt en spør om før det skjer, og det er like mye begges ansvar å beskytte seg. Her gjorde du en tabbe, så test deg du. Uten å spørre ham nå. Du vet uansett ikke om du får et ærlig svar. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi puttet på kondom før selve samleiet men han penetrerte meg først uten kondom

Penetrering er vel samleie? 

• Liker 1
Skrevet

Kan man spørre? Ja.

Kan man stole på svaret? Vel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...