Gå til innhold

Tid til jobb?

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg hadde aldri orket hatt ett så kjedelig og meningsløst liv som det du har. 
Jeg har behov for den mentale utfordringer det er i jobben, jeg har behov for det sosiale fellesskapet, og for meg gir det mening i livet å kunne bidra til samfunnet. 

Jeg har heller aldri hatt problemer med å ta meg av huset, trene, jobbe, være sosial og i tillegg få lest litt og sett på tv. Det handler om prioriteringer. 

Noen mennesker er introverte mens andre er ekstroverte. 

Jeg synes det virker fullstendig meningsløst å kaste bort livet sitt på oppgaver en sjef pålegger deg. Jeg prefererer å sosialisere med familien og venner istedenfor påtvungne kollegaer. (Klarer du ikke å finne venner selv? Vet mange ensomme er glad i konen sin siden det er eneste arena for sosialisering.) 

Hadde en jobb innenfor yrket mitt i ett par år, men det var lite mentalt stimulerende. Samme kompetansefelt, mange av de samme rutineoppgavene. Det er mye mer mentalt stimulerende å lærer hele livet! Lær noe nytt! Les deg opp på andre fagfelt enn det du utdannet deg i. Forsøk deg på å utvikle nye praktiske ferdigheter. Ikke en dag er lik når man ikke må leve i arbeidslivets tvangstrøye. 

Uten feiheten til å styre min egen tid, og derav mitt eget liv, hadde jeg gått fullstendig i grøfta av depresjon og meningsløshet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tid til jobb fordi jeg jobber med hobbyen min - nemlig hund 😊 

Nei, blir ikke rik av å jobbe med hund, men det går rundt og jeg får drive med noe jeg elsker hver eneste dag 😊😊😊

Anonymkode: 20282...046

Så bra !!! 

Har også hund, bare en da. Synes det er helt grusomt å forestille seg at han skulle vært alene i 9 timer om dagen. Stakkars dyr- de er jo sosiale vesner!

Skrevet
Akkurat nå, IselinTM skrev:

Så bra !!! 

Har også hund, bare en da. Synes det er helt grusomt å forestille seg at han skulle vært alene i 9 timer om dagen. Stakkars dyr- de er jo sosiale vesner!

Ja, jeg er sjeleglad for at hundene ikke trenger å være hjemme alene så mange timer hver dag. Men synes det er viktig at de klarer å være alene likevel 😊 

Et stort pluss med jobben er jo at jeg får holde meg i form på jobben også 😊

Anonymkode: 20282...046

• Liker 1
Skrevet
På 28. januar 2019 den 18.56, IselinTM skrev:

Noen mennesker er introverte mens andre er ekstroverte. 

Jeg synes det virker fullstendig meningsløst å kaste bort livet sitt på oppgaver en sjef pålegger deg. Jeg prefererer å sosialisere med familien og venner istedenfor påtvungne kollegaer. (Klarer du ikke å finne venner selv? Vet mange ensomme er glad i konen sin siden det er eneste arena for sosialisering.) 

Hadde en jobb innenfor yrket mitt i ett par år, men det var lite mentalt stimulerende. Samme kompetansefelt, mange av de samme rutineoppgavene. Det er mye mer mentalt stimulerende å lærer hele livet! Lær noe nytt! Les deg opp på andre fagfelt enn det du utdannet deg i. Forsøk deg på å utvikle nye praktiske ferdigheter. Ikke en dag er lik når man ikke må leve i arbeidslivets tvangstrøye. 

Uten feiheten til å styre min egen tid, og derav mitt eget liv, hadde jeg gått fullstendig i grøfta av depresjon og meningsløshet.

Men hvem skal være sykepleiere, leger, snekkere osv hvis ingen skal jobbe? Hvis alle skal være hjemme og gjøre det de selv vil? Tenk på alt du benytter deg av som andre jobber for å kunne tilby. Det er ganske frekt og spydig å begynne å skrive at vedkommende ikke klarer å finne venner selv. Det virker som om du har et stort behov for å forsvare deg, og blir spydig i forsøket. Jeg respekterer ditt valg om å være hjemme, forstår det vedig godt faktisk. Men det virker ikke som at du kan forstår at at andre ønsker å jobbe, eller evt. at ikke alle har en mann som synes det er kult å være den eneste som jobber i forholdet.

Og hva er alternativet for de som ikke kan pålegge mannen sin å jobbe for begge to? Gå på sosial stønad? Jeg skulle selv hatt mer tid til mine hobbyer utenom jobben, det innrømmer jeg. Jeg er glad i jobben min, men skulle veldig gjerne hatt kortere dag. Likevel er ikke det noe alternativ for meg og mange andre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...