Gå til innhold

Får dine barn nugatti og sjokomelk etter trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/trening-og-sjokolade-1.14384549

Er dere enig med henne?

Selv synes jeg det er merkelig å påstå at man må å fore barna med masse sukker etter trening for å unngå anoreksi. Man kan jo gi barna rikelig med skikkelig mat, unngå å kommentere andres kropper og ellers bidra til et sunt kroppsfokus? Ser ikke helt sammenhengen mellom de to tingene.

Man trenger vel ikke å ha nugatti i hus for å ha et normalt forhold til mat, eller?

Anonymkode: 83969...ed9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får vel kanskje nugatti en gang i året og ingen anoreksi på noen av dem.

Anonymkode: 8b204...06b

• Liker 4
Skrevet

Ja, men de trener ikke

Anonymkode: 2ad44...361

• Liker 2
Skrevet

Vi har aldri Nugatti i hus, vi :sjokk: Likevel tror jeg vi har et sunt og hysterisk kropps- og matfokus. Skjønner jo hva hun vil frem til, men eksempelet traff ikke helt for vår del...

Anonymkode: 49238...407

• Liker 2
Skrevet

Mine styrer det egentlig selv. Han eldste får sjokomelk på lange dager med cup eller camper av noe slag. Da får han gjerne en liter som han har gjennom dagen. Etter cuper kjører vi ofte innom mækkern. Sjokomelk, altså den blandet med oboyulver og ikke kjøpt, og Nugatti og annet usunt pålegg styrer de faktisk selv. 

De spiser ikke mye av det, og vet at usunne greier ikke er lov FØR trening. Sjokomelk ser ikke jeg på som usunt, men coco pops, nesquick og annen søppelfrokostblanding, Nugatti og annet ræl er ikke lov før trening. Etter trening og ellers spiser de det de vil.

De er overraskende sunne selv om de har fri tilgang på det usunne. Usunne frokostblandinger er dessuten helgefrokost, og det respekterer de.

Anonymkode: a77b1...b75

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke at folk spiser på McDonalds ennå.

Anonymkode: cbd5a...914

• Liker 6
Skrevet

Å forbinde usunn mat med trening må være noe av det dummeste du kan gjøre. 

Vi svømmer en gang i uken sammen med vår unge, og da spiser vi normalt etter treningen. Derimot har det skjedd noe positivt så kan det hende at vi drar til en restaurant og feirer med god mat. Om vi vil ha burgere så lager vi dem hjemme, siden de smaker mye bedre enn de du får på McDonalds.

Anonymkode: 0a875...eae

• Liker 3
Skrevet

Det hender hun får sjokolademelk etter trening, ja. Men det er ingen regel i det. Mange sier jo at sjokomelk er grei restitusjon pga melkas næringsinnhold og ikke allverdens sukker.

Nugatti liker hun ikke, så den problemstillingen slipper vi.

Vanlig melk drikker hun aldri (ikke jeg heller, har aldri likt smaken, ikke heller som barn), så et glass sjokomelk en gang i uka feks er jeg overhodet ikke bekymret for (trenger fire ganger i uka pluss minst en kamp i helga). Spiser ellers normalt.

Skrevet

Mine spiser det de føler for, vi har slitt nok med lavt matinntak til at jeg setter grenser for hva de har på skiva eller i melka. 

• Liker 3
Skrevet

Syns hun har et poeng hun ikke klarer få helt frem. Unger som trener en del trenger ikke nugatti, softis eller milkshake men det skader dem heller ikke. De trenger ca hva som helst som har en del karbohydrater, proteiner og fett. Det får de gjerne ikke om foreldrene er helsefanatiker som serverer dem blomkålris til middag og mener at fett og sukker er farlig. Barn trenger litt andre næringsstoffer enn voksne, spesielt om de trener. 

Anonymkode: 73e9a...03d

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns hun har et poeng hun ikke klarer få helt frem. Unger som trener en del trenger ikke nugatti, softis eller milkshake men det skader dem heller ikke. De trenger ca hva som helst som har en del karbohydrater, proteiner og fett. Det får de gjerne ikke om foreldrene er helsefanatiker som serverer dem blomkålris til middag og mener at fett og sukker er farlig. Barn trenger litt andre næringsstoffer enn voksne, spesielt om de trener. 

Anonymkode: 73e9a...03d

De trenger kalorier (energi) etter trening ja! Men det kan de jo få fra en banan og en omelett, eller en porsjon havregrøt med h-melk? Synes ikke det høres smart ut å pøse på med sukker og lære barna å «kose seg» på McDonalds etter trening.

Anonymkode: 83969...ed9

Skrevet

Søsteren min fikk sjokolade før og under trening, mye pga energi. Vi har alltid spist det vi vil og aldri hatt fokus på annet enn at maten skal smake godt. Hun har anoreksi, men ikke jeg. 

Anonymkode: f983c...ddf

Skrevet

Stor trenere her og de ofte spise nugatti, banan eller banan/peanøttsmør på grov brødskiver etter trening også middag/kveldsmat som er proteiner og fett deretter.  Dette hysteri med INGEN sukker haha-  seriøs, nå kan ikke unger ha yoghurt i barnehagen på grunn av sukker innholdet.  La folk gjør hva de vil med sin egen familier. 

Anonymkode: 1e047...273

• Liker 2
Skrevet

Jeg vokste opp på nugatti, loff og grandiosa, unner ingen å gjøre det samme. 

Anonymkode: c9518...e55

• Liker 1
Skrevet

De får i blant kakao etter trening nå på vinteren. Nugatti får de sjelden,uten at det er bevisst fra vår side. De vet i alle fall at de må spise nok,siden de trener så ofte.

De trener 4/5 dager i uka,doble økter to dager. Kamper i helgene i tillegg. 

Det går mye smoothie (flasker),byggrynslunsj,gulrøtter,grovbrød med pålegg og mellombarer her som påfyll mellom økter og rett etter trening. 

Anonymkode: 31043...720

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De får i blant kakao etter trening nå på vinteren. Nugatti får de sjelden,uten at det er bevisst fra vår side. De vet i alle fall at de må spise nok,siden de trener så ofte.

De trener 4/5 dager i uka,doble økter to dager. Kamper i helgene i tillegg. 

Det går mye smoothie (flasker),byggrynslunsj,gulrøtter,grovbrød med pålegg og mellombarer her som påfyll mellom økter og rett etter trening. 

Anonymkode: 31043...720

Det hørtes dyrt ut! Har du sett kiloprisen for de "mellommåltid"-produktene?

Anonymkode: 365c2...15b

Skrevet

Heller sjokomelk enn alskens tilsetningsstoff restutisjonsdrikker. Se på Mo Farah, han drikker sjokkomelk fast etter trening! 😄 

Skrevet

Tåler ikke Nugatti men min drikker sjokolademelk hver dag:P 

Han er 11, sunn og trener fotball 3-4 dager i uken :)

men fokuserer ikke på spesielt noe etter treninger, spiser helt normale måltider :) og stort sett brødmat etter trening faktisk. 

Skrevet

Mine barn vet ikke hva nugatti er. Ikke sukker heller. Største er 10 og har aldri smakt sjokolade.

Anonymkode: 5b879...6eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...