AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 Hvor lang tid bruker du på å tilberede og spise et måltid? Jeg skjønner jo at det varierer ut i fra hva man skal spise, men si gjerne litt om det også. Jeg føler jeg bruker så mye tid på måltidene men det er vel kanskje bare jeg som er veldig lite effektiv med tilberedingen Anonymkode: 5a696...f27
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 I går brukte jeg og mannen 1,5 time på å lage middag, og 2 timer på å spise den (litt vin og god prat ved bordet etterpå, så ferdig spist på 30 min...) I morgen tar det 3 minutter å varme opp mat (lager hverdagsmat for 3-4 ukedager hver søndag), og 10 minutter å spise den. Om jeg må lage noe fra grunnen og har dårlig tid vil jeg si ca 15 min inkludert oppvask. Wok - med kyllingstrimler og diverse grønnsaker. En omelett med skinke og det jeg ellers finner av grønnsaker i kjøleskapet. Men aller helst ca 30 minutter, da har jeg tid til å lage en god suppe, dampe fisk, lage rotmos, eller annet godt. Anonymkode: 23075...a39
SPOCA Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 I helgene kan jeg fort bruke noen timer på tilbereding, det er gjerne da vi lager litt god mat som tar tid. I hverdagene tar middagene kanskje rundt 30 minutter. Vi pleier å bruke rundt 30-45 minutter på selve spisingen, som er det vanlige til hverdags også. Skal sies at vi ikke har vin eller lignende til maten, og som regel blir vi gjerne sittende en liten stund etter middagen er ferdigspist fordi vi gjerne ser en film/tv-serie eller lignende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå