AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1 Skrevet 27. januar 2019 For kort tid siden mistet vi vår bestevenn, og har bestemt oss for å få en ny hund. dette blir da en valp, noe vi aldri har hatt før da vi har skaffet en i voksen alder lurer da på om hvor ofte bør jeg være hjemme den første tiden? Jeg er lærling og jobber halv 8- halv 4.. Men.. kjæresten min sin søster er naboen vår og har en hund, der har den første hunden vår pleid å være på dagtid og jeg henta han når jeg var hjemme igjen. Er det skadelig for valpen og være der på dagen med den andre hunden? Blir den forvirret hvis den er der på dagen og hos oss etter 4 og i helgene? Anonymkode: 053ec...40b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Det går nok helt fint, dette er bare fin sosialisering. Små valper skal ikke måtte være alene 8 timer om dagen. Bare pass på å tren valpen nok på å være alene fra starten av slik at den ikke utvikler separasjonsangst 🙂 Anonymkode: 81268...3b9
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går nok helt fint, dette er bare fin sosialisering. Små valper skal ikke måtte være alene 8 timer om dagen. Bare pass på å tren valpen nok på å være alene fra starten av slik at den ikke utvikler separasjonsangst 🙂 Anonymkode: 81268...3b9 Tusen takk for svar🤩 tenker jeg tar fri 1 uke og etter det kanskje halvedagen i 1-2 uker? For å hente han tidligere hvis jeg får lov av jobben, er jo bare lærling... også kan han være hos den andre hunden en hel arbeidsdag når 3 uker har gått? dette er mine planer, tenker å høre med dere om det kan funke, vil gjøre det beste for hunden ofc! Anonymkode: 053ec...40b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar🤩 tenker jeg tar fri 1 uke og etter det kanskje halvedagen i 1-2 uker? For å hente han tidligere hvis jeg får lov av jobben, er jo bare lærling... også kan han være hos den andre hunden en hel arbeidsdag når 3 uker har gått? dette er mine planer, tenker å høre med dere om det kan funke, vil gjøre det beste for hunden ofc! Anonymkode: 053ec...40b Høres kjempefint ut! Valpepermisjon er absolutt å anbefale i starten, så dere får kommet dere litt til ro, og bli kjent 🙂 Bare se an etterhvert som tiden går, man klarer ikke gjøre alt perfekt i valpetiden uansett, og det skal du heller ikke prøve. Trodde det skulle gå straka veien til helvete med min flere ganger, men har endt opp med en fin og harmonisk krabat 🙂 Anonymkode: 81268...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Mener du valpen skal være alene hjemme med en annen hund i 8 timer, eller er eieren der også? En valp kan ikke være alene en helt arbeidsdag etter 2 uker. Det kan ta opptil 1 år å trene seg til det, avhengig av rase og innsats Anonymkode: 93f1b...afc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres kjempefint ut! Valpepermisjon er absolutt å anbefale i starten, så dere får kommet dere litt til ro, og bli kjent 🙂 Bare se an etterhvert som tiden går, man klarer ikke gjøre alt perfekt i valpetiden uansett, og det skal du heller ikke prøve. Trodde det skulle gå straka veien til helvete med min flere ganger, men har endt opp med en fin og harmonisk krabat 🙂 Anonymkode: 81268...3b9 Tusen takk for svar😊😊 hjelper masse! Anonymkode: 053ec...40b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mener du valpen skal være alene hjemme med en annen hund i 8 timer, eller er eieren der også? En valp kan ikke være alene en helt arbeidsdag etter 2 uker. Det kan ta opptil 1 år å trene seg til det, avhengig av rase og innsats Anonymkode: 93f1b...afc Ho er sykemeldt 40%, så de er ikke alene hver dag akkurat.. kjæresten min kan også ha med hunden på jobb. Så den kommer ikke til å være alene, vi skal ta oss god tid. Men har lest og 3 uker er det de fleste anbefaler Anonymkode: 053ec...40b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Nå ser det ut som du har finnet en ordning, men vil bare påpeke om at bare tre uker er helt hårreisende (at folk anbefaler altså)! At folk finner samvittighet i å ta seg fri tre uker for så å dra fra valpen en hel arbeidsdag gjør at det knyter seg i magen min. En elleve uker gammel valp, stakkars lille venn. Jeg tuller ikke, alt under fire måneder er for ungt for å være alene mange timer. Hunden min er 11 mnd og er hjemme alene 6 timer nå, det synes jeg holder i massevis. Anonymkode: be592...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ser det ut som du har finnet en ordning, men vil bare påpeke om at bare tre uker er helt hårreisende (at folk anbefaler altså)! At folk finner samvittighet i å ta seg fri tre uker for så å dra fra valpen en hel arbeidsdag gjør at det knyter seg i magen min. En elleve uker gammel valp, stakkars lille venn. Jeg tuller ikke, alt under fire måneder er for ungt for å være alene mange timer. Hunden min er 11 mnd og er hjemme alene 6 timer nå, det synes jeg holder i massevis. Anonymkode: be592...cc2 Jeg synes selv 3 uker er alt for lite😱 skjønner ikke åssen folk har så mye tid til å ha hund.. jobber selv 8 timer dagen og det er da normalt?🤔 men får gjøre det sånn at den er med kjæresten på jobb itilegg Anonymkode: 053ec...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå