Gå til innhold

Hva er ok pris for en flytur mellom Oslo og Malaysia? Er 5000 too much?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er innfor å betale for en tur Kuala Lumpur - Oslo?

Ruta er følgende Oslo -  Bangkok - Kuala Lumpur - Oslo. Planen er å besøke noen venner i Bangkok, for så ta en kjapp tur innom Malaysia. Dette blir min første tur til Asia, og jeg har ikke mer enn 12 dager på meg. 

Er 5000 for mye for enveis billett?

Anonymkode: b5760...3a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er som regel billigere pr vei å kjøpe t/r billett fra samme flyselskap. Se på f.eks Momondo eller Skyscanner hva det koster med Oslo-Bangkok og Kuala Lumpur-Oslo. Så flyr du fra Bangkok til Kuala Lumpur med Air Asia eller noe sånn. Det er ganske billig og de har hovedbasen sin i Kuala Lumpur.

Ellers har Qatar Airways og KLM kampanje for tiden, og sikkert en del andre flyselskaper også.

Anonymkode: cade4...401

Skrevet

Det hørtes grisebillig ut.

Skrevet

Høres ut som en veldig god pris :) 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er innfor å betale for en tur Kuala Lumpur - Oslo?

Ruta er følgende Oslo -  Bangkok - Kuala Lumpur - Oslo. Planen er å besøke noen venner i Bangkok, for så ta en kjapp tur innom Malaysia. Dette blir min første tur til Asia, og jeg har ikke mer enn 12 dager på meg. 

Er 5000 for mye for enveis billett?

Skal du ikke tilbake? Det lønner seg å bestille tur/retur.  

Skrevet
12 minutter siden, Sequel skrev:

Høres ut som en veldig god pris :) 

Jeg så nå at det var snakk om enveisbillett, da syns jeg kanskje 5000 var mye, tror man skal kunne få tak i mye billigere billett. Jeg får en del reklamemail fra Finnair og de har priser ned i 5000 tur/retur til ulike steder i Asia. Men det at du har retur fra et annet sted enn du først reiser til kan muligens fordyre det noe. 

Skrevet

Jo, planen er å fly Oslo - Bangkok, så Bangkok - Penang, så reise fra Penang til Kuala Lumpur med bus/båt eller hva det skal bli. Men så trenger jeg å komme meg hjem igjen og det rimeligste jeg fant var 5000 nok. Tror det var også mulig å kjøpe noe under 4000, men da er flytiden betraktelig lenger, typ 30 timer. 

Osl- Bkk 3000

Bkk- Pen 750

Kul - Oslo 5000 

Dette bruker jeg kun på flybilletter og turen varer i 12 dager. Auch, høres litt dyrt ut. Men nå har jeg ikke vært utenfor Europa heller, hvis man ikke teller NY. 

Skrevet

Har du søkt flybillettene som tur retur med retur fra annen by? Eller har du søkt opp enkeltbillett? Tur retur er ofte billigere.  Bkk-pen kjøper du helt utenom.

Skulle tro du kunne finne noe til under 8000 tur retur, høres veldig dyrt ut altså. 

Anonymkode: 4da82...374

Skrevet

Husk at det nesten altid er rimeligst å fly til Bangkok, og så ta et billigfly derifra. Og samme ruten på veien hjem. 

Anonymkode: 8b1f7...a85

Skrevet

Vet ikke hvilke datoer du reiser, men jeg søkte på noen vilkårlige datoer i mars hos Momondo og fant Oslo-Bangkok og Kuala-Oslo til 4600 med Emirates.

Anonymkode: cade4...401

Skrevet

Vi fløy t/r Oslo - Kuala Lumpur, 2 voksne og 2 barn, for 15.000 i sommer. Vi fløy med Qatar med mellomlanding i Doha. 

Det var veldig mye billigere å fly til Kuala Lumpur enn til Bangkok. 

Skrevet

Yes. Da fant jeg knappen Flere byer på momondo. med Qatar får jeg tur/retur for 5500 med mellomlanding i Doha. 

Eneste at flytiden Osl - Bkk er 14 t 20 min nå (10t 40min med Norwegian), og - 18 t - ish tilbake (mot 17 t som jeg så på i utgangspunktet). Dette burde vel gå? 

Er det ok å fly economy med Qatar og hvordan er flyplassen i Doha? 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, begge deler er veldig bra!

Anonymkode: e641e...18a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Qatar er flere ganger kåret til verdens beste flyselskap.  Og flyplassen i Doha er bare helt fantastisk.  Du klarer fint å tilbringe litt tid der!

Skrevet

Jeg betalte litt over den prisen for tur-retur Kuala Lumpur i mai i fjor. Mellomlanding i Amsterdam. 

Anonymkode: 3ddf9...91f

Skrevet

Betalte nå nylig 8000 kroner for to stk med Qatar Airways tur/retur til Singapore førstkommende juni. Mellomlanding i Doha. Gleder meg😄

Anonymkode: f8dbb...3e6

Skrevet
On 1/27/2019 at 6:33 PM, AnonymBruker said:

På en så lang tur hadde jeg aldri bestilt noe mindre en business på lang-flygningene. Det er umenneskelig.

Anonymkode: 60606...f2d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

På en så lang tur hadde jeg aldri bestilt noe mindre en business på lang-flygningene. Det er umenneskelig.

Det er da virkelig ikke umenneskelig. Og ikke alle har råd til å betale dobbelt pris (om ikke mer) for bedre komfort. 

Anonymkode: be68c...dfa

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke toppen av lykke, men går greit, om du ikke har en jævelunge bak deg, som sparker i seteryggen din.

Anonymkode: 33a7f...f83

Skrevet
På 29.1.2019 den 0.58, AnonymBruker skrev:

jåle;) De færreste vil da ta seg råd til buisness. Har flydd masse langdistanse på økonomi,ingen problem:) Bare holde deg unna Swiss og Cathay ...dårlige seter og benplass. 

Anonymkode: e0d12...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...