Gjest SumoBryter Skrevet 8. april 2005 #1 Del Skrevet 8. april 2005 I går snakket jeg med ei som jobber som eiendoms mekler som skal selge leiligheten som vi bor i. Hun begynner å gå meg på nervene litt. Men hun maste om å kunne vise frem leiligeten i dag, til slutt sa jeg ja (og fælte meg altfor snill etterpå, siden jeg ikke skylder noen tjenester til huseier akkurat) Uansett på slutten av samtalen sa hun at hun kunne passe barna mine for meg en dag, ta de på lekeplass sammen med sitt barnebarn. Jeg fikk helt sjokk! Jeg har kun snakket med henne på telefon om leiligheten noen ganger og et par ganger har jeg mætt henne kort. Tror hun at jeg er dum? Eller gal? Egentlig ble jeg skikkelig skremt og sint og hadde lyst til å si: Hvorfor tror du at jeg ville la en fremmed person passe barna mine? Men for å være høflig lo jeg bare og sa jeg får nok avlastning så det er ikke et problem. I dag kommer hun over med en eller annen som skal se på leiligheten, jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Vi bor i en storby hvor det skjer mange skumle og rare ting, ikke sånn alle kjenner alle samfunn hvor man kan stole på naboen til naboen. Det er egentlig en helt forskrekkelig ting at hun sa noe sånt. Min samboer reagerte med en gang ved å bli sjokkert og sa : Nei takk fru pedofil. Jeg må sikkert fremdeles treffe henne, men har ikke lyst og kommer sikkert til å være helt rar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 8. april 2005 #2 Del Skrevet 8. april 2005 Det står sikkert i kontrakten deres at leilghetn kan vises frem mot slutten av leieforholdet, til bestemte tider. Det er helt vanlig! Synes ikke det var så frekt av henne å si det med barnepass jeg. Du kunne jo biltt med.... Det er jo nettopp på grunn av slike skeptiske holdninger at storbyen blir upersonlig og kald.... Samtidig har du selvfølgelig din fulle rett i å si nei takk, når du ikke ønsker å treffe henne eller barnebarnet. Men ikke noe å ta slik på vei for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #3 Del Skrevet 8. april 2005 Like sannsynslig at hun sa det for å være hyggelig - som en gjentjeneste for at du lot henne ha visning tidlig. Jeg ville sagt takk for tilbudet, men det passer ikke nå midt oppi flyttinga. Kan ikke gå ut fra at alt blir sagt og gjort i verste mening eller med skumle hensikter - det finnes faktisk flere hyggelige mennesker enn uhyggelige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #4 Del Skrevet 8. april 2005 Det er helt vanlig å bli nødt til å vise fram leiligheten om den skal selges. Og det er hyggelig av megler å tilby deg barnepass under visningen. Det er mer enn hva hun hadde behøvd å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sumo ikke pålogget Skrevet 8. april 2005 #5 Del Skrevet 8. april 2005 Det er helt vanlig å bli nødt til å vise fram leiligheten om den skal selges. Og det er hyggelig av megler å tilby deg barnepass under visningen. Det er mer enn hva hun hadde behøvd å gjøre. Neida. I vår leiekontrakt står det at huseier har plikt til å la oss være i fred. Jeg kaller det ikke å la oss være i fred om vi har folk innom 4 ganger i uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #6 Del Skrevet 8. april 2005 Neida. I vår leiekontrakt står det at huseier har plikt til å la oss være i fred. Jeg kaller det ikke å la oss være i fred om vi har folk innom 4 ganger i uken Har også fått forespørsel om visning av leilighet før jeg har flyttet ut (selv om de ikke har RETT til det i følge kontrakten). Og det er jo det det er: En forespørsel som du kan si nei til. Jeg sa OK, og sa fra når det passet og når det ikke passet at det var visning. Hvis man er hyggelig mot folk er de oftest hyggelig tilbake, som megleren som tilbudte deg å passe ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 8. april 2005 #7 Del Skrevet 8. april 2005 Har også fått forespørsel om visning av leilighet før jeg har flyttet ut (selv om de ikke har RETT til det i følge kontrakten). Og det er jo det det er: En forespørsel som du kan si nei til. Jeg sa OK, og sa fra når det passet og når det ikke passet at det var visning. Hvis man er hyggelig mot folk er de oftest hyggelig tilbake, som megleren som tilbudte deg å passe ungene. Nei og nei og nei. Vi har faktisk gitt de faste tider til visninger kl 12 i uka og 2-3 i helgene. Hun begynner å gå meg på nervene fordi hun ringer og maser om tidspunker som er utenfor denne avtalen. Huseier har vært total drittsekk mot oss, så jeg skylder ham ingen tjenester, vi betaler nok for leiligheten. Og jeg må si til dere alle at HERREGUD så dumme og naive dere er hvis dere i en storby ville syns det er hyggelig at en fremmed tilbyr seg å passe barna deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #8 Del Skrevet 8. april 2005 Nei og nei og nei. Vi har faktisk gitt de faste tider til visninger kl 12 i uka og 2-3 i helgene. Hun begynner å gå meg på nervene fordi hun ringer og maser om tidspunker som er utenfor denne avtalen. Huseier har vært total drittsekk mot oss, så jeg skylder ham ingen tjenester, vi betaler nok for leiligheten. Og jeg må si til dere alle at HERREGUD så dumme og naive dere er hvis dere i en storby ville syns det er hyggelig at en fremmed tilbyr seg å passe barna deres. Du kan bare si nei til visninger utenom tidene. Og, du kan takke for tilbudet om barnepass, men takke nei. Velger å være passe naiv jeg; å ikke tro at alt er ille før jeg ser at det er det - blir så mye hyggeligere å leve da! (ikke at jeg hadde takket ja til barnepasset, men satt pris på vennligheten og takket nei) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 8. april 2005 #9 Del Skrevet 8. april 2005 Og jeg må si til dere alle at HERREGUD så dumme og naive dere er hvis dere i en storby ville syns det er hyggelig at en fremmed tilbyr seg å passe barna deres. Nå må jeg nesten le litt. Du føler deg ikke en smule paranoid nå? Om du bor i Norge bor du ikke i en større by en Oslo. Her bor jeg også. Tror du virkelig det er sansynlig at en bestemor du vet identiten på, kontakter deg under forkledning som eiendomsmegler, for å kidnappe barnet ditt, og utsette det for pedofile handlinger? Nå begynner jeg å lure på om det er du som har et problem snarerer enn megler. Du kunne jo bare sagt nei.... Det er jo nettopp litt på denne måten vi treffer nye bekjente i en by både voksen og små... Sosialisering kaller vi andre det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. april 2005 #10 Del Skrevet 8. april 2005 Synes du tar urimelig mye på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 8. april 2005 #11 Del Skrevet 8. april 2005 Å kalle oppførselen til denne megleren for sjokkerende er vel å skyte milevis over mål uansett hvilken by du bor i? Er vel mulig å takke høflig nei, og så er den saken ute av verden...Det finnes en mellomting mellom å være naiv og hysterisk paranoid vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla i.i. Skrevet 8. april 2005 #12 Del Skrevet 8. april 2005 Iogmed at hun er megleren som maser dere ned, er hun jo ikke akkurat et fremmed menneske? En pedofil med skumle hensikter kan like gjerne være et nært familiemedlem som en eiendomsmegler, og det er jo snakk om å ta med barnet ditt på lekeplassen sammen med et barnebarn! Som en liten gjenytelse siden de lager mye bry for dere..Å kalle andre "fru pedo" fordi de tilbyr seg en gjenytelse syns jeg er ganske hårreisende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #13 Del Skrevet 8. april 2005 Huseier har faktisk krav om at leilighetes skal vises ved salg. selfølgelig som uskøper vil eg se den. Skulle bare mangle. ja, de er mye skummelt, så skummelt at all hjelp blir oppfattet so en pedofilsak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #14 Del Skrevet 8. april 2005 Bor ikke Sumo i utlandet et sted da? Mulig de har andre regler, og større byer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 9. april 2005 #15 Del Skrevet 9. april 2005 kansje barnebarna hennes vil ha noen og leke med når de er på besøk? er ikke noe rart det er pedofili hysteri her i hverden med slike som deg løs. lar du barna dra i barnehage/skole eller er alle andre enn deg pedofile... fikk veldig lyst til og kalle deg noe som sikkert ikke er lov og si her inne nå ,,du*t!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 9. april 2005 #16 Del Skrevet 9. april 2005 Hallo!?!! Slapp av litt. Hun prøvde sikkert å være hyggelig og kanskje hun ville finne noen lekekamerater til barnebarna sine. Snakk om å være fordomsfull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #17 Del Skrevet 9. april 2005 ifølge husleieloven(norge) så har huseier rett til å få vist frem leiligheten deres. Det skal avtales tidspungt selvsagt. Vi køpte hus. Vi skulle ta over uset etter tre mnd. leietaker i den ene leiligheten hadde tre mnd oppsigelse. Vi kunne da ikke vente til etter at vi hadde kjøpt huset med å få se den leiligheten. Vi var på visning to ganger og begge gangene var vi i leietakers leilighet. Måtte o sjekke skikelig andre gangen på bad/økken osv. Etter køpet ringte vi leietaker for å spørre o å få kome en ekstra gang sammen med snekkere. Dt var for å måle opp ol. Selfølgelig forstod de vår situasjon og var velvillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå